Ik vermoed dat deze vraag al eens gestelt is, maar kan het draadje niet vinden. Welke codecs zitten standaard in welk OS? Ik moet een video converteren om het per mail op te kunnen sturen, nu heb ik met een windows 2000 machine de video met virtualDub geconverteerd en de Indeo 5.1. video compressor gebruikt. Wat blijkt deze zit niet meer in windows XP. Welke gemeenschappelijke Codecs hebben windows 2000 en XP (NT4 98 ME en 95 laat ik buiten beschouwing) welke een beetje kwaliteit levert en een goede compressie factor heeft?
Microsoft Mpeg4 heeft bij mij onder 2000 3 versies, onder een XP machine vond ik maar 2 versies. Wie weet een goede universele encoder?
Onder XP had ik het beste resultaat met Microsoft Mpeg4 met MP3 encoding van geluid (mono 16 bit 22 Khz).
Microsoft Mpeg4 heeft bij mij onder 2000 3 versies, onder een XP machine vond ik maar 2 versies. Wie weet een goede universele encoder?
Onder XP had ik het beste resultaat met Microsoft Mpeg4 met MP3 encoding van geluid (mono 16 bit 22 Khz).