There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Tis alleen de vraag of je wel helemaal spoort als je de tv als monitor wil gaan gebruiken. Weet je wel wat voor resolutie zo'n ding heeft??
Koekie?
Verwijderd
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
Sowieso zul je denkik op zoek moeten naar een scart blok (zoals op de foto ook), en dat kun je bij elke elektro/bruingoed winkel halen. Op dat scart blok moet je dan die kabel aansluiten...
Een tv is niet aan te raden als monitor, aangezien het zelden tot nooit een goed, scherp, leesbaar beeld geeft. Of je moet echt bizar kleine resoluties gaan gebruiken (bv. 360x240), danwel het beeld van windows gaan vergoten.
Daar komt dan nog bij dat niet alle grafische kaarten meteen vanaf de boot beeld op de tv-out kunnen weergeven...
Verwijderd
Echt vreemd dat je deze vraag steld. Dit soort scartblokjes zijn heel normaal te verkrijgen.
[Scart (In/Out)] <-> [RCA, RCA, Composiet, S-Video]
Maar je televisie als monitor gebruiken is inderdaad 1 van de slechtse ideen die ik het afgelopen jaar heb gehoord.
nou de bedoeling is dat ik een pc aansluit op een tv.MikeyMan schreef op 25 november 2003 @ 19:17:
ben je op zoek naar een s-video (kinch/tulp) of een s-vhs (5 pinnetjes)?
Sowieso zul je denkik op zoek moeten naar een scart blok (zoals op de foto ook), en dat kun je bij elke elektro/bruingoed winkel halen. Op dat scart blok moet je dan die kabel aansluiten...
Een tv is niet aan te raden als monitor, aangezien het zelden tot nooit een goed, scherp, leesbaar beeld geeft. Of je moet echt bizar kleine resoluties gaan gebruiken (bv. 360x240), danwel het beeld van windows gaan vergoten.
Daar komt dan nog bij dat niet alle grafische kaarten meteen vanaf de boot beeld op de tv-out kunnen weergeven...
als de resolutie zo laag is zie ik er wel van af.
de bedoeling is dat ik een kabel vind met een s-video ingang er weer uit komt als scart aan sluiting, verder heb ik een radeon 9800 helpt dit?
Verwijderd
Als geld écht een probleem is, kijk eens naar een 17" CRTtje (PC monitoren hebben zo'n superfijn raster waardoor alles er haarscherp opgaat), en ga later eventueel voor iets érg moois.
Je krijgt dan monochroom beeld.
Koekie?
aan scartblokjes kan ik wel komen ik zoek een kabel
(ik had dus wel een scartblokje nodig)......
[ Voor 19% gewijzigd door Koekje op 27-11-2003 17:09 ]
PC -> s-video kabel -> scartblokje -> TV. Signaalverlies zal te verwaarlozen zijn
edit: ik zie in je link dat dat ding zorgt dat je wél kleur hebt, mijn interesse is opeens gewekt
[ Voor 41% gewijzigd door Hazuki op 25-11-2003 19:31 ]
Koekie?
bedank voor je tip, dan ga ik nu mezelf maar reporten,Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:25:
Ik kan me érg goed inleven in die winkelier. A) TV als monitor? Hooguit voor spellen zonder tekst. 720 beeldlijnen hoog, maar met een SUPERGROF masker noem ík nou niet echt de moeite waard.
Je komt niet al té snugger over op dit onderwerp (wil niks over je zeggen hoor), logisch dat hij gelijk een 19" TFT probeert te verkopen.
Als geld écht een probleem is, kijk eens naar een 17" CRTtje (PC monitoren hebben zo'n superfijn raster waardoor alles er haarscherp opgaat), en ga later eventueel voor iets érg moois.
Verwijderd
staat op www.electronicaonline.nl
De site is nu offline, maar zijn geloof ik een paar centen.
op deze site: http://silverapp1.mycom.n...re/section.do?section=173
[ Voor 41% gewijzigd door Koekje op 25-11-2003 19:35 . Reden: incompleet ]
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 25-11-2003 23:31 ]
weet ik...MikeyMan schreef op 25 november 2003 @ 19:51:
wat dus hetzelfde is als een scartblok en losse kabels... doh...|:(
Ik weet een zaak in Rotterdam die dat spul verkoopt, vandaar mijn vraag.bonzaibuddy schreef op 25 november 2003 @ 19:16:
Ik kom uit groningen, hoezo?
Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!
linkje
Maar ze zullen je waarschijnlijk ook voor gek verklaren, aangezien een tv niet om aan te zien is, tenzij je een super deluxe dure tv met vga ondersteuning hebt, maar gezien de leeftijd lijkt mij dat onmogelijk én dan zou je tv een reguliere vga aansluiting hebben gehad.
Vergeet het maar dat je daar prettig mee zou kunnen werken. Een tv-out op je pc is alleen goed te gebruiken voor films en misschien spellen (je komt er wel ineens achter waarom een x-box of ps2 zo lekker soepel loopt, aangezien hun werk resoluties veel lager liggen dan die van een pc).
Koop gewoon een goedkope 17" flatscreen (dus crt met platte buis), die kosten misschien nog maar €300,-
@Hazuki, hier is een vrij eenvoudige oplossing voor, ook te koop bij de meeste electrozaken. Het is een kabel met aan 1 kant de sVHS en aan de andere kant een tulp. Ook zijn er verloopblokjes voor te koop.
[ Voor 16% gewijzigd door deepbass909 op 26-11-2003 12:43 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
De kwaliteit van de tv-out is wel top (dus voor films), games is idd zonde (vanwege lage resolutie) en tekst is gekkenwerk (auw aan je ogen)AxiMaxi schreef op 26 november 2003 @ 12:48:
Sjees... een Radeon 9800 en dan op een TV aansluiten...
Dit had de TS overigens makkelijk in de search kunnen vinden, of in de V&B faq
[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 26-11-2003 13:13 ]
Dan heb je toch gewoon composite ipv s-video?@Hazuki, hier is een vrij eenvoudige oplossing voor, ook te koop bij de meeste electrozaken. Het is een kabel met aan 1 kant de sVHS en aan de andere kant een tulp. Ook zijn er verloopblokjes voor te koop.
Zo'n scartblokje heb ik trouwens ook, maar daarmee heb ik helaas monochroom beeld.
[ Voor 15% gewijzigd door Hazuki op 26-11-2003 14:40 ]
Koekie?
Zoals iedereen al zegt kun je beter een monitor kopen. Zelfs de goedkoopste is beter dan die TV. (hoewel ik je kan adviseren dan gelijke een betere te kopen.) Als je weinig ruimte hebt kun je beter een tv-kaart kopen en de tv wegdoen. Er zijn vast genoeg studentenhuizen in groningen die er blij mee zullen zijn.
Er is overigens 1 geval waarin aansluiten zonder monitor, maar wel op TV handig is:
Als je DivX's ofzo wilt bekijken op je TV en lange kabels, of zenders geen optie zijn en je niet met een monitor wilt sjouwen. Bv een clubhuis waar wel een TV staat, maar geen computer bijvoorbeeld. Zorg dan wel dat je thuis al alles goed hebt staan. (of koop een laptop)
Koekie?
trouwens ik heb al een online winkel gevonden
[...]
De kwaliteit van de tv-out is wel top (dus voor films), games is idd zonde (vanwege lage resolutie) en tekst is gekkenwerk (auw aan je ogen)
Waar vind je zo een blokje?
met zo'n blokje kan ik gewoon een reguliere s-videokabel gebruiken!
om mijn tv op mijn pc aan te sluiten,
en aan gezien de slechte kwaltiteit van het beeld bij bv: tekst
koop ik wel een gewone el cheapo ctr monitor, en gebruik ik bv voor games de tv
handig
sorry hoor... maar dit begon al 'stom' en eindigt nog veel stommer...
Verwijderd
Darnit... Die kabels en blokjes (alles wat je nodig hebt) vind je in _elke_ electronicazaak.... (ook kabels waar het 'blokje' al aan vast zit)johnnyv.nl schreef op 26 november 2003 @ 13:12:
[...]
De kwaliteit van de tv-out is wel top (dus voor films), games is idd zonde (vanwege lage resolutie) en tekst is gekkenwerk (auw aan je ogen)
Waar vind je zo een blokje?
met zo'n blokje kan ik gewoon een reguliere s-videokabel gebruiken!
om mijn tv op mijn pc aan te sluiten,
en aan gezien de slechte kwaltiteit van het beeld bij bv: tekst
koop ik wel een gewone el cheapo ctr monitor, en gebruik ik bv voor games de tv
handig
Probeer het eens bij een van deze zaken:
1
050-5515354
Dijken Elektronica Fa Van
Johan van Zwedenlaan 7 9744DX Groningen
2
050-3126819
Okaphone Elektronika
Oude Ebbingestraat 60 9712HL Groningen
www.okaphone.nl
3
050-5891916
SNB Development
Hendrikstraat 4 9724NB Groningen
[ Voor 94% gewijzigd door Koekje op 27-11-2003 17:04 ]
Verwijderd
Ik wil dus mijn tv out s-video naar mijn tv brengen in de scart ingang (ivm s-video zit aan de zijkant klep ding
Ik dus een mooie kabel gevonden maar ik krijg zwart wit beeld en totaal niet scherp.
Nu twijfel ik dus of deze kabel wel juist is want mijn sony tv kan svideo aan via scart, gaat automatisch goed.
Via het svideo gat werkt het perfect met een svideo kabel dus computer staat goed.
De kabel ziet er uit:
Aan de ene kant een scart stekker.
Uit de scart stekker komen 3 draden met 1 composiet. 1 kleine koptelefoon stekker, 1 svideo stekker.
Alles is dus uit 1 stuk.
Omdat die andere stekkers uit de scart stekker komen twijfel ik of de kabel alleen andersom werkt scart -> svideo.
Indien dit waar is kan ik dan wel dat slechte beeld ontvangen of zou er dan echt niks komen?
Je kan proberen je tv-out op "composite" te zetten ipv svhs... Zal denkik helpen....
ik weet niet wat voor videokaart jij hebt, maar bij mij kon ik het hier veranderen.
dat wazige hoort zo, (waarschijnlijk) mijn tv geeft ook een hele wazig beeld.