Toon posts:

Avi-code-software met instelbare destination file size

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geprobeerd met verschillende bitratecalculators het te berekenen, maar ik krijg maar niet mn gecodeerde avi bestand op de juiste grootte. Ik wil dus een goed programma die avi's comprimeert waarvan ik de uiteindelijke bestandsgrootte kan instellen.

Vreemd genoeg lukte het met Xvid op CBR ook niet met de waarde die een bitrate calculator voor mij berekend had...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Over het algemeen klopt de berekende waarde toch wel aardig. Probeer Gregorian Knot (geloof dat je dat zo schrijft) eens, die is er wel redelijk goed in

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Als je in Xvid twopass doet, kom je ook precies op de juiste groote uit.

Nuff Said

Verwijderd

Topicstarter
ElemenTAL schreef op 25 november 2003 @ 19:14:
Als je in Xvid twopass doet, kom je ook precies op de juiste groote uit.
Op een of andere manier wil flaskmpeg dat niet doen, maar ik probeer het wel eens met virtualdub.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:08:
Vreemd genoeg lukte het met Xvid op CBR ook niet met de waarde die een bitrate calculator voor mij berekend had...
De meest voorkomende fout is dat het geluid niet gecomprimeert is of nog als AC3 staat...

Bij XVid moet je overigens de gewenste filesize (van je video) in kbytes opgeven (in tegenstelling tot codecs als divx, waarbij je de bitrate opgeeft)

Als ik een xvidje maak voor 1 CD rips, dan is de xvid filesize tussen de 500.000 en 600.000
voor 2 cd rips vaak 1.100.000-1.300.000
Met geluid erbij (100-150 MB MP3) is de CD dan wel vol...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk had ik gewoon 3 lijpe bitratecalculators, want nu ik een volgende gebruikte gaf ie een stuk lagere bitrate, dus dalijk past het wel netjes op een cd'tje. Bedankt voor jullie hulp

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je het echt goed wilt doen moet je gewoon VirtualDub gebruiken met 2-pass XviD. Je kunt dan ingeven hoe groot je je result-file wil hebben en als die uiteindelijk 500kb afwijkt van de size die je hebt ingegeven, dan is het veel ! Echt, dat klopt vaak zo precies da's echt niet normaal. En daar heb je dan dus geen bitratecalculator voor nodig...

[ Voor 11% gewijzigd door TheLunatic op 26-11-2003 12:11 ]

Mother, will they like this song?

Pagina: 1