Toon posts:

AMD ATHLON 800 mhz niet hoger dan 1000mhz..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eej mensen,

Nou ik heb dus een amd athlon 800mhz met een 2 fan koeling erop. Nu heb ik de case die om de processor heen zit eraf gesloopt, en een gfd (golden finger device) op de debug poort gezet. Nou ik dus ff lekker overclocken. Kom ik uiteindelijk uit op 1000mhz 1.90v .
Als ik hem op 1050 zet boot mijn pc niet meer. En als ik de fsb omhoog gooi geeft ie in windows allerlei foutmeldingen (vxd fouten programma's die vastlopen enz.) :(

Nu is mijn vraag of iemand eigenlijk weleens zijn amd 800 hoger heeft gekregen dan 1000 mhz. En wat ik nog meer kan proberen om mijn processor op 1050 of hoger te kunnen laten lopen. BTW het heeft nix met de temp. te maken volgens mij..

Als moederbord heb ik een k7v met een amd athlon slot a processor.

Mazzels,

Crane|Dog

Verwijderd

1000 is toch heel redelijk ??? volgens mij mag je niet klagen hoor :)

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Enige mogelijkheid is volgens mij het voltage omhoog gooien, ik weet niet of dat kan met je MB en of je hier nog kan solderen..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb em voltage ook al eens op 2.05v gegooid (kan ik instellen in BIOS en op gfd) maar toen wou ik op 1050 mhz nog niet booten...

Mazzels,

Crane|Dog

Verwijderd

kijk anders ff op www.overclockers.com
staan veel ervaringen in van veel procsessors met wat ze er aan hebben gedaan

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Een aplha cooler

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ja mijn T-bird wou met 2 tientjes-koeler ook nauwelijks 900 draaien en doet nu met gemak 1 gig met een Alpha/Delta!

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

un gieg man, wees blij, jij hep um gehaald,
ik hep athlon 800 @980 en geen mhz'je hogur, dom ding wil ECHT nie op un gieg, hep um al op 2,05 volt gehad want mun GFD gaat nie hogur.... ik baaaaaaaaaaaaaaal.....

I see dead pixels...

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

fv

-------------------> hiero

Waarschijnlijk zit er in jouw 800 Athlon ook een 900 core zo als bij mij het geval is (Athlon classic 700@1008 bij 1.95v). Krijg hem ook niet hoger dan 1008 (nouw ja soms ook op 1035, maar gewoon niet 100% stabiel) Bij 1008 absoluut wel:)! Jammer voor je dat een (duurdere) 800 niet 'harder' gaat.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Topicstarter
damn me pc werd dus troch vet te heet,

Ik laat em altijd 24/24 draaien sta ik s morgens op: Was ie spontaan gaan rebooten en bij de boot blijven hangen. Mjah dan toch maar eens gaan denken om uhhh een andere cooling te kopen ofzow...

Mzzls,

Crane|Dog

Verwijderd

zet er de nieuwe bios van asus op can je nog een beetje met de level 2 cache devider kloten

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ken het probleem. Ik heb het zelf ook ik draai mijn duron 700@1000 Superstabiel, op een voltage van 1,7volt. Als ik de multiplier op 10.5 of 11 zet dan wil ie niet meer booten, ook niet als ik het voltage op 1.85 zet. Aan de temp kan het niet liggen omdat die nog steeds lager is dan dat is is geweest met een standaard koeler(nu zit er een chrome orb op).
Met niet booten bedoel ik dat ie dus gewoon niks doet. Het scherm blijft leeg en hij maakt een paar piepjes die volgens mij duiden op het ontbreken van een videokaart...

Als iemand nog een leuke bios tweak weet of iets anders om de proc wat verder te krijgen dan hoor ik het graag.

• jotheman

jotheman

Sub-zero>> zeg ASJEBLIEF dat da oowk op de nieuwe bios van de K7M zit, das hendig, kennik die eindulijk op 1/3 zette en op un gieg draaje, ik hep nouw 1007 bios durop....

waar mot je da in kenne stelle dan, as je un bios hep waar ut in zit?

I see dead pixels...

Verwijderd

waar staat je cache divider op bij je athlon??
tot 800mhz redt dat ding bij mij het op 1/2
maar hij moet bij 850 en 900mhz toch wel 2/5
en bij 1000mhz op 2/5 is cache 400mhz en sommige athlons trekken dat gewoon echt niet!!
ben al blij dat mijn 700@900 loopt op 1,89volt, heb een 700core, dus niks meer of minder gekregen van AMD

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:40
Zie mijn bericht onder topic 83954

Verwijderd

Ik heb hiero een K7 700@1000 met een 700 core, wel m'n Vcore op 2,00V! Ik denk dat je gewoon niet vaak veel hoger zult komen een K7 classic. Je moet inderdaad wel je cache zolaag mogelijk zetten om af te tasten wat het max. is van je core.

Verwijderd

Het kan ietsje hoger...
mijn t-bird 800 draait op 1030, fep 32 koeler en 1,85 volt. op een KT7-RAID

• Porto_IA
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 09:05
Het zou je ram kunnen zijn, upgrade je mobo naar 1008-c dacht ik (de laaste bois iig)
En zet je memory timing op 3-3-3 (cas3) dit kan ook helpen (trouwens.. heb je 133Mhz? gewoon op 100 zetten) met dit alles moet je de 1100 kunnen halen.. maar wel goed koelen!

• jotheman

jotheman

Waar stel je da in die cache divider!?, da willik wete, dan haal ik misschien oowk wel de GIEG!!!, awyeah!!!, ik ga durvoor!

I see dead pixels...

Verwijderd

Pff .. 200 Mhz voor niks. Lekker toch .. de meeste halen dat echt niet eens ..

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:06

Floor-is

5.2

Hey Jo-the-boy!

Pas even je taalgebruik aan, ABN is hier de taal, niet een of ander xenofonisch brabbeltaaltje...

Ook wel: Ga nederlands schrijven, anders moeten we er iets op verzinnen, dit is heel erg vervelend lezen.

Bericht hierboven

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 16:43 schreef Floris_Diemel het volgende:
Hey Jo-the-boy!

Pas even je taalgebruik aan, ABN is hier de taal, niet een of ander xenofonisch brabbeltaaltje...

Ook wel: Ga nederlands schrijven, anders moeten we er iets op verzinnen, dit is heel erg vervelend lezen.
Psst, dat is geen gebrabbel, dat is brabants :)

• jotheman

jotheman

Brabands, nouw neej!, limbourgs, maar dan vurdraajt dat ut hendig tiept... mgoed, xal mun taalgebruik aanpasse op meneer van de tweakurs.net zegt.... grmblz....

nouwja, dan gaan we nu verder in het normaal nederlands, uhm, wat ik dus wou vragen, waar kun je de cache-divider instellen in een K7M bios?

I see dead pixels...

Verwijderd

Op zaterdag 09 december 2000 17:36 schreef jotheman het volgende:
Brabands, nouw neej!, limbourgs, maar dan vurdraajt dat ut hendig tiept... mgoed, xal mun taalgebruik aanpasse op meneer van de tweakurs.net zegt.... grmblz....
Venlo's zeker *D

Verwijderd

Wat een geouwehoer zeg.. waarom zou je opeens geen dialect mogen typen hier? Floris zikker mè z'n verkirde been 't bed uitgestapt? Je mag geen brabant/limburgs typen maar wel dingen als: Kewl en rulezzz en veeet??? Laten we niet zeuren over dingen die we allemaal best snappen en als iemand het niet snapt pakt ie er toch een woordenboek bij?

En om ff op-topic te blijven: De cache divider op 2/5 zetten helpt inderdaad ENORM. Het vreemde is wel dat ik eerst de 1008c beta bios op mijn K7V had, maar toen ik de 1008d beta geflasht had kon ik nog maar een heeeeeeel klein beetje overclocken...strange he? Iemand ook dit probleem gehad?

Eeh Houdoe hè!! ;)

Verwijderd

Nou idd: als er iets :r neigingen oproept bij mij is het wel het woordje

KEWL :r :r

Bah.

Brabant roels ;)

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

fv

-------------------> hiero

Die 1008D BIOS is niet goed (t'is natuurlijk ook een beta). Ik heb zelf de 1008C en daar is niets mis mee.

PS:
My Athlon specs:
700@1008
2/5 cache
Vcore=1.85
Vio=3.4
FSB=112
RAM=PC133@149
Temp=42 tot ~48 (gemod. Alpha; beter+stil)
Stabiel!:P

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Pagina: 1