Pootjes van CPU omgebogen bij ontvangst

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Wie heeft het wel eens meegemaakt dat er pootjes van een CPU waren omgebogen bij een boxed INTEL P4.

Ik heb nl. een P4 3.0 besteld bij een internet winkel.
Ik kijk voordat ik een cpu plaats altijd globaal de pootjes na.

Nu zag ik dat er een stuk of 5 pootjes heel regelmatig waren verbogen.

Ik vraag me nu dus af wie dat nog meer is overkomen en hoe de desbetreffende leverancier erop gereageerde toen je ermee terugkwam.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Ik heb het nog nooit meegmaakt, maar ik zou in ieder geval niet zelf gaan buigen. Dan ben je namelijk je garantie kwijt. Dus ga naar de winkel, en vraag wat ze eraan kunnen doen.
Als ze het bijvoorbeeld recht kunnen buigen en alles nog goed werkt, ben jij je garantie niet kwijt, als je aan kan tonen dat je de pootjes niet zelf verbogen hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Tux op 25-11-2003 18:07 ]

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Was die box ooit al open geweest? Anders kan die leverancier er ook weinig aan doen.

Maar maakt niet uit, wat Tux aanraadt gaat altijd goed voor je. Ow, wacht het is een internet winkel.

Hangt er van af, voorzichtig buigen (ook al kan ik je hte niet garanderen) gaat wel goed hoor.

{signature}

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
gewoon een nieuwe eisen, klaar
zij leveren iets wat niet in orde is, dus heb je recht op een nieuwe :)
iig niet zelf ermee gaan liggen klooien en direct contact opnemen met die winkel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gaan ze vast zeuren dat het user-abuse is... Maarja, je moet toch wat, dus terug naar de leverancier...

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Nieuw heb ik het niet meegemaakt. Tweedehands wel. Natuurlijk beweerde diegene die hem verpakt had (daar was niets mis mee) dat dat bij hem niet zo was. Pootjes zo recht mogelijk gebogen en voorzichtig een beetje in de socket gewrikt (anders kan ik het niet noemen, je krijgt ze nooit zo recht dat ie in 1 keer in de socket valt). En zie daar een werkende XP2400+

Verwijderd

Idd. Naar de winkel toegaan en zeggen dat ze een wanproduct hebben geleverd. Als ze 'm voor "interne controle" o.i.d. een paar dagen willen hebben, zorg dan dat je op de een of andere manier kunt aantonen dat zij hem (tijdelijk) terug hebben genomen, bijvoorbeeld door een ondertekend bewijs.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
boxed zit in een plastic beschermdoos
die heb je vast open gemaakt
was die nog sealed of al open geweest?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

en schrijf het volledige serienummer op, voor het geval ze zeggen hem omgeruild te hebben, maar toch stiekem de pootjes hebben teruggebogen...

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:14
Teruggaan en je ook niet het bos in laten sturen met "dat is je eigen schuld wij doen blabla" en inderdaad laten tekenen voor ontvangst zoals ed_ehv zegt.

• maupie
Ik heb de CPU in elk geval wel uit de verpakking gehaald.

Maar de pootjes zijn zodanig regelmatig omgebogen dat het bijna niet mogelijk is dat het door user abuse is gebeurd.
Het zijn een stuk of 5 pootjes in het midden van de buitenste rij.
Maar zo mooi omgebogen........ Ik kan het echt niet gedaan hebben.

Ik ga morgen in elk geval morgen bellen.

Maar shit ik had me zo erop verheugd om mijn 3.0 in te bouwen.
Mijn hele pc uitelkaar.

Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om de boel weer in elkaar te schroeven

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

maak je niet druk
bij ons op het werk hebben we het zelf al 2x gehad.

gewoon terug gestuurd naar de dealer.geen probleem werd zo omgeruild

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hmm ik had ook keertje zelf omgebogen die dingen.. Met beetje geluk kun je ze wel weer recht zetten :D Gewoon met een mesje maar ik weet niet of je dat wil doen bij je eigen processor...

Verwijderd

petervandamned schreef op 25 november 2003 @ 18:16:
boxed zit in een plastic beschermdoos
die heb je vast open gemaakt
was die nog sealed of al open geweest?
kijk je moet ergens een grens trekken.......

Waar zeer veel mensen niet bij stil staan is het feit dat ze op de producten een fabrieksgarantie hebben.

mocht het product dus mankementen vertonen is het aan ( in dit geval) Intel om die garantie te leveren. En zijn dus ( in dit geval) de winkelier en de grossier een doorgeef luik.

Uiteraard zijn er winkeliers die soepel zijn en het direct omwisselen met alle risico's van dien (Intel zou maar User-Abuse constateren en zo zit de winkelier met een flinke schade die niet door de zeer lage marge die op hardware zit wordt gedragen)
het rechtbuigen van pootjes is nog redelijk te doen bij een 478 of 462..... maar het moeten er niet meer worden....zoals 939 ...

• maupie
Ik wil dus fototjes van de cpu plaatsen, maar weet niet goed hoe ik dat voorelkaar krijg.

Maar ik kwam erachter dat de bovenkant van de CPU er redelijk 'used' uitziet.

Maar hoe kan ik plaatje in de tread zetten?

De faq heeft me niet echt op weg geholpen

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maar als ie dan alsnog kapot gaat en je stuurt hem terug dan zegt Intel dat je hebt liggen kloten dus heb je jezelf alleen maar als je het niet meldt. Sommige winkels letten hier niet op en draaien zelf op voor de kosten, maar als die proc van mij was wist ik het wel. B)

• Voutloos
  • Niet online
offtopic:
Door dit te schrijven kan je plaatjes tonen:
[img]http://adresvanplaatje.nl/plaatje.jpeg[/img]

Indien je zelf geen hostspace hebt kan je bij theforumisdown of picserver ut twente terecht.

{signature}

• Jan Jaap
  • Laatst online: 19:21
Ik heb dit ook een keer gehad bij een boxed P4.

Gebeld naar de winkel, meteen teruggestuurd en 2 dagen later nieuwe in huis.

• maupie
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/11250001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/11250003.JPG

Op de eerste zie je duidelijk dat er in de hoeken iets aan de hand is.
De 2de is niet zo scherp, maar je ziet duidelijk dat er een paar zijn verbogen.

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik had laatst nog iemand, die had een p4 2.4 een kwartslag gedraaid op de 478 socket gezet.. |:( 3 pootjes plat. Maar heb ze toch zelf recht kunnen buigen met van die mini schroevendraaiers.

op het werk hebben we het ook al een paar keer gehad, alleen dat lag niet aan Intel, maar aan een andere stunte... medewerker.

Als ie net uit de box komt zou ik geen risico nemen en em terug brengen, recht buigen kan altijd nog.

• maupie
Toch twijfel ik een beetje om ze toch zelf te buigen.
Maar omdat de bovenkant er ook al zo 'used' uitziet weet ik het helemaal niet zeker.
En bovendien. Als ik ga lopen buigen en het werkt alsnog niet. dan is user-buse volgens mij aan de orde

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

daarom dus eerst terug, en als dat niet werkt buigen :+

[ Voor 2% gewijzigd door MikeyMan op 25-11-2003 19:50 . Reden: spelfout ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:45:
[...]

kijk je moet ergens een grens trekken.......

Waar zeer veel mensen niet bij stil staan is het feit dat ze op de producten een fabrieksgarantie hebben.

mocht het product dus mankementen vertonen is het aan ( in dit geval) Intel om die garantie te leveren. En zijn dus ( in dit geval) de winkelier en de grossier een doorgeef luik.

Uiteraard zijn er winkeliers die soepel zijn en het direct omwisselen met alle risico's van dien (Intel zou maar User-Abuse constateren en zo zit de winkelier met een flinke schade die niet door de zeer lage marge die op hardware zit wordt gedragen)
het rechtbuigen van pootjes is nog redelijk te doen bij een 478 of 462..... maar het moeten er niet meer worden....zoals 939 ...
kan allemaal wel zo weze, maar ik heb een overeenkomst met een winkel, niet met een leverancier.
en ook de winkel heeft zich hieraan te houden!
nieuw product dat niet goed is = direct omruile!
zo niet, dan kan de winkel wel sluiten denk ik...
redelijk termijn voor vervanging is voor een nieuw product dus niet wachten tot het tig keer heen en weer is gestuurd.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:11

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Die dingen kunnen best wat hebben. Bij mij op tafel ligt al een jaar een P233 procje, daar zit iedereen als we aan het eten zijn of een spelletje aan het spelen zijn mee te kloten. Je kan ze behoorlijk wat keren heen en weer buigen voor er metaalmoeheid optreedt.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Als het doosje nog verzegeld was is het of gefabriekt of een fout bij intel's QA controle.

Hoe dan ook op de foto ziet hij er beroerd uit, ik heb zelf net een nieuwe 2.6/800 geplaats, een plaatje was het ! zoals die pootjes verbogen zijn kan dat nooit in de verbakking gebeurd zijn, of zat daar ook een deuk in ?

Ik zou het niet vertrouwen en hem perse omruilen, geeft wat gedoe, maar da's het risico van een webwinkel.

Met de winkel hoef je geen medelijden te hebben, die sturen hem op RMA terug naar intel en geven jou een nieuwe, no sweat, als het een goede winkel is tenminste !

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Komt nieuw wel vaker voor, heb het wel eens vaker gezien bij p4's en celerons die net nieuw uit de verpakking komen op mijn werk. Maar daar heb je er soms nogal eens een berg in je handen. Tis mij pas 2 keer gebeurd en we buigen die pootjes zelf altijd voorzichtig recht met een stanley-mes. Tenminste ik doe dat altijd gewoon (held dat ik ben :)). En dan de pc in, geen centje pijn, en wat maakt het uit als de leverancier ze voor je rechtbuigt? Je hebt nog steeds volledige garantie en de cpu is precies hetzelfde hoor :)

Terugsturen kan ook als winkelier, maar duurt weer langer en soms zit je gewoon met dead-lines, vandaar het voorzichtig terugbuigen als dit niet te erg is. bedoel

code:
1
/||||||||||\

is goed weer recht te krijgen zonder veel gepiel, ze kunnen echt wel wat hebben, maar zelf doen is altijd op eigen risico, laat het het bedrijf doen die kunnen het nog wel terugsturen eventueel :P

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
op de garantie terug wijzen

• maupie
Vanochtend gebeld:
De eerste reactie was van: Het is bijna onmogelijk dat af fabriek er pootjes krom zijn.

Ik had 'm de foto's gestuurd.
Na 2 uur zelf maar terug gebeld.
Kon ik 'm alsnog opsturen.

Wordt vervolgd.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maupie schreef op 26 november 2003 @ 16:16:
Vanochtend gebeld:
De eerste reactie was van: Het is bijna onmogelijk dat af fabriek er pootjes krom zijn.

Ik had 'm de foto's gestuurd.
Na 2 uur zelf maar terug gebeld.
Kon ik 'm alsnog opsturen.

Wordt vervolgd.
Zal best bijna onmogelijk kunnen zijn, heb het zelf nog nooit gezien en werk al 2 jaar in een pc zaak. Maar goed bijna is niet niet. En tja 5 pootjes perfect krom, lijkt me ook niet door de verpakking komen.
Je kan hem ook eventueel terugbeugen, als ze niet ver gebogen zijn, is echt niet moeilijk.
Snel gebeurd, alleen eigen risico hè :Y)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:35

Ruudjah

2022

Laatst nog gehad. Haal een celeron 1800 uit de verpakking, 2 pootjes gebogen. eentje aan de buitenkant, en eentje in het midden ergens :?. mini kruiskop schroevedraaier gepakt, rechtgebogen en gaan :).

TweakBlog

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Ik heb ze vanuit de leverancier volledig boxed vaak op de vreemdste manier qua pootjes soms in het midden hele rijen verbogen enzo. Blijkbaar zijn ze bij Intel ook niet al te secuur soms.

Verwijderd

mjah, ziet er een beetje te netjes gebogen uit al zech ik het zelf. het is al vaak genoeg gezecht, gewoon terug gaan en een nieuwe eisen, ik weet zeker dat die zaak er nog wel een stuk of wat op voorraad heeft. kunnen zij mooi uitmaken of ze het zelf terug buigen en als nog verkopen, of als RMA terugsturen naar intel of wie dan ook verder verandwoordelijk is.

en jah, die vlek, lijkt me een achterblijfseltje van het boxed coolpasta laagje (hoe het ook maar heet) zodra je de kooler er op zet en er dan weer af haald krijg je zo'n vlek. ik denk niet dat de CPU gedaait heeft want dan smelt het laagje met zwarte koel shit (kan ook grijs/wit zijn) een beetje ofsow en zou het een grote vlek zijn over de hele core. had laatst op me stage plek een P 4 2.6 die echt MUUR vast zat aan de koeler... :r

edit:

ik proberen.......16 pootjes krom, 1 gebroken :( ........
gelukkig was het maar een 133'ertje :9 maar die pootjes zijn ook stukken dikker heb ik het gevoel dan die P4 dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 17:21 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36
Dr. Strangelove schreef op 25 november 2003 @ 20:16:
Die dingen kunnen best wat hebben. Bij mij op tafel ligt al een jaar een P233 procje, daar zit iedereen als we aan het eten zijn of een spelletje aan het spelen zijn mee te kloten. Je kan ze behoorlijk wat keren heen en weer buigen voor er metaalmoeheid optreedt.
Een P233 kan idd wel wat hebben, kun je ook gewoon op gaan staan zonder dat ze kapot gaan (tipje: Probeer dit niet als je linoleum op je grond hebt :( :P )

Bij Procs van tegenwoordig lijken de pinnetjes echter heel wat dunner, en die breken ook veel makkelijker af.

Nooit proberen zelf terug te buigen als het een net nieuwe proc is, gewoon garantie claimen, zolang het nog kan :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 14:11
Heb ik al verschillende keren mee gemaakt in de pczaak.

Gewoon rechtgebogen en nergens last van gehad.

BlaBlaBla

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Heb ik al een aantal keer gezien in de winkel waar ik werk, waren gewoon gesealde dozen... Denk niet dat ze er moeilijk over zullen doen... Heb zelfs een keer meegemaakt dat er helemaal geen CPU in zat, alleen maar een koeler...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Misschien was het wel zo who knows, je foto is een beetje klein. Als ze gewoon een heel klein beetje zijn gebogen kan je ze best even voorzichten klein stukje terugduwen. Of je drukt hem voorzichtig schuin eraan aan de kant waar de pootjes gebogen zijn, zo gaan ze wel weer in de goede pos.
Zelf heb ik het ook wle es gehad, dat me koeler zo vast zat aan me cpu dat ie direct mee uit de socket kwam met he demonteren van de koeler. Een aantal pootjes waren een beetje krom, voorzichtig gebogen en alles werkt nog prima.

Het is slap maar dat kan het imo wel hebben.

• maupie
Kijk het is wel makkelijk praten over de pootjes ombuigen,
Maar dan blijft het feit dat het niet hoort bij een "nieuwe" boxed CPU.

Ook hebben we het alleen nog maar over de pootjes gehad.
Maar what about the bovenkant. Die ziet er toch ook niet gaaf uit

Pagina: 1