Remote managment via sateliet verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Askie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 23:00
Ik heb sinds kort de beschikking over een internet sateliet verbinding naar een locatie waar geen adsl of kabel beschikbaar is. Nu wil ik vanaf een tweede locatie waar adsl ligt verbinding maken met een linux server op de eerste locatie.
Het volledige netwerk ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
     locatie 1                                                                        locatie 2

[client 1]--                                                                 --[client 2]
 (windows)   |                                                               |   (windows)
             |---[router1]--[sateliet link]--[INTERNET]--[ADSL]---[router2]--|
  [linux 1]--                                                                 --[linux 2]

De routers zijn linksys routers met Remote Managment en de Linux server hebben Webmin. Beide clienten kunnen het internet op en Webmin is door de lokale client bereikbaar.

Het probleem is dat client 2 niet op linux 1 en op router 1 kan inloggen terwijl client 1 wel op linux 2 en router 2 kan inloggen (de benodigde port mappings zijn gemaakt). Als client 2 het ip en port wil benaderen van linux 1 dan krijgt deze nog wel de login pagina te zien maar als er dan op de knop login wordt geklikt dan blijft IE wachten tot er een timeout optreed en de pagina is niet gevonden. Het zelfde verhaal geldt voor de router, terwijl client 1 wel overal op kan inloggen.

De sateliet verbinding heeft een hoge ping (900-1300 ms) maar daar zal ik mee moeten leven. Weet iemand waarom het inloggen niet goed gaat?

• Koffie
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je wel via telnet inloggen ipv via de webbrowser ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

ReLight

echo("What Now ? !")

SLL poort 443 ?

default gateway linux 1 wel naar router 1 ?

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Askie
Ik kan wel telnetten en de default gateway van linux1 is router1

• Askie
Ik denk dat ik het probleem opgelost heb. Router 2 werk volgens mij niet helemaal naar behoren. Als ik deze router verwijder, dan werken alle verbindingen naar locatie 1. iig bedankt voor de tips! :)