Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wat voor lcd is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 21:17
Wat voor LCD is dit? is dit meer dan 80 char ofniet?
het is in elk geval een HD44780B92 maar wie verteld mij wat meer?

foto's zijn aanklikbaar voor grote versie :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/lcd/3.JPG
grotere foto

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/lcd/4.JPG
grotere foto

nummertjes:

SA 6e1 HD44780b92
Oki Japan M5260 6062302

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 18:16 ]

Verwijderd

HD44780
Volgens mij is dat de controller die werkt met de diverse software, zie ook de faq

sorry niet goed gelezen
als je er stroom opzet kun je volgens mij het aantal blokjes tellen en weet je wat voor lcd het is

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 17:44 ]

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
WTF nu doen plaatjes ut inene weer wel :S:S:S:S

[ Voor 57% gewijzigd door DutchTSE op 25-11-2003 17:47 ]

Verwijderd

't is gewoon een hd44780 lcd, ik denk 4x40 of zoiets
edit:
hmm gewoon stroom opzetten en contrast voluit?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 18:11 ]

Verwijderd

De controller is idd gewoon HD44780. Het lcd is dus een M5260. Even van een andere site:
Dude, M5260 is not a lot of information to go on.

The chip is a "80-Dot Row/Column driver" Either this display has NO controller and the M5260 chip must be driven with raw graphics data or it has an on-board controller and you are keeping the chip number secret to see if anyone out there is paying attention.

If there is no onboard controller then forget it. You are not going to control this display with a parallel port. If it has controller on board than you have a shot, but ...
Maar, dat is eigenlijk irrelevant :P Zoals real_FireFly, wat moet je nou nog meer weten?

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09
stroom opzetten? hmm... spanning misschien makkelijker!

• Jackbq
dat wil ik best doen maar op welke pin's kan dit? ik heb echt niets in huis van weerstandjes potmetertjes en andere elekctronica.

Verwijderd

jackel7007 schreef op 25 november 2003 @ 20:12:
dat wil ik best doen maar op welke pin's kan dit? ik heb echt niets in huis van weerstandjes potmetertjes en andere elekctronica.
Wat wil je er uiteindelijk mee gaan doen dan? Als versiering aan de muur of op de PC aansluiten? In dat laatste geval raad ik je aan wel een beetje electronica in huis te halen (voor zover dat nodig is...) en na te lezen hoe je een LCD op de parallelle poort aan kunt sluiten :Y) De pinouts daarvoor zijn overal te vinden.

• Jackbq
Ja ik wil hem dus wel op mijn pc maken en aansturen met smartie maar ik wil alvast beginnen die elektronica haal ik morgen wel ff in huis. Of er moet een setje zijn waarmee je geen verdere elektronica nodig hebt.

welke pins moet ik aansluiten om te weten hoeveel char's ik heb? want als ik dat niet weet, weet ik ook niet welk schema...

of kan je niet ergens 5 volt opzetten en andere de ground...

Verwijderd

Het is zo in eerste opzicht een 4x20 caracters display. (weet het eigenlijk 100% zeker)
gewoon ff 5 spanning op pin 2 (5v) gnd op pin 1 en spanning van 0-5V op pin 3.
Dan zie je bij het voorzien van spanning als het goed is regel 1 en regel 3 als zwarte blokjes.

Verwijderd

je hebt in ieder geval een multimeter nodig om de datalijnen e.d. te meten, de aansluiting is helaas niet universeel. De + en - hoeft ook niet perse op de plaats te zitten die stijnos noemt.

• Jackbq
oke dus dan niet proberen?
maar welk schema heb ik dan nodig?
wil iemand het ff posten?
ik kan er ook zoveel vinden, maar welke de goede is is mij een vraag,
ik wil graag een schema waarbij ik de backlight vanuit smartie kan regelen (als dat mogelijk is)

• Jackbq
kan iemand even helpen? want ik wil graag weten welk schema, kan ik ook om de elektronica spulletjes.

Verwijderd

jackel7007 schreef op 26 november 2003 @ 13:54:
kan iemand even helpen? want ik wil graag weten welk schema, kan ik ook om de elektronica spulletjes.
Kun je via de LCD FAQ niet het goede schema vinden dan?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

http://gathering.tweakers...t_messages/513670#lcd_faq

Daar kun je precies vinden hoe en wat, incl. hoe je uit kunt zoeken welke pin wat is...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.