[WinXP] Explorer prioriteit bij copy/move

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Onder WinXP krijgt een Explorer proces automatisch de prioriteit "Hoog" als je een bestand verplaatst of kopieert. Dit stoort mij nogal, omdat andere apps en Windows zelf hier een beetje onder lijden (immers, daarvan is de prioriteit "Normaal").

Bijv. als je een paar GB van de ene naar de andere schijf kopieert, en ondertussen lekker verder putert.

Vraag: is er een registrysetting o.i.d. waarmee je ervoor kunt zorgen dat een copy/move venstertje als prioriteit "Normaal" krijgt?

Of is het gewoon "by design" in Explorer.exe? Ik snap wel dat er een goede reden is om copy/move acties standaard een hoge prioriteit toe te kennen, maar ik heb het liever niet :)

De gebruikelijke zoek, google en ms kb hebben me tot nu toe niet geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door roelio op 25-11-2003 17:42 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Geen directe oplossing, maar misschien wanneer je veel data moved het even met Windows Commander doen? Of in een CMD-window?

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 11:42
Ik ga dit topic iig ook volgen. Juist een hoop data gekopieerd en mij geërgerd aan het feit dat ik praktisch niet meer kon werken op mijn pc

[ Voor 3% gewijzigd door mr_star op 25-11-2003 21:27 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Via een CMD window is idd. een optie, maar je weet vast net als mij dat een beetje slepen in de Verkenner veel makkelijker werkt dan al die XCOPY commandline opties :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik kan jouw fenomeen niet reproduceren? Met de taskmanager open naar het explorer.exe process gekeken, en die houdt bij mij bij een copy of een move actie een "Normal" priority.

Welke SP en XP versie draai jij - het enige wat ik hierover kan terugvinden is dit.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
XP/SP1 met vrijwel alle pre-SP2 fixes.

Open een Verkenner, kopieer een beetje grote map van partitie A naar partitie B, en sluit dan de Verkenner. Er blijft een kopieer venstertje staan, dit is aanwezig als een Explorer proces (naast de shell) met prioriteit "hoog", check Taskmanager.

[ Voor 10% gewijzigd door roelio op 26-11-2003 12:18 ]

Verwijderd

mm ik vind dit opzich ook wel intresant.
Heb je al zelf in het registry gekeken?

Ik ben er nu even in aan het rondsnuffelen als ik iets vind laat ik het horen

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Jup, maar nog niets gevonden.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Kickje...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Schop.

• anandus
  • Niet online
Heb je waarschijnlijk al geprobeerd, maar kan je hem in de task manager niet gewoon 'laag' meegeven tijdens het kopiëren?
(Ik zit niet achter mijn eigen computer, dus kan het niet proberen..)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Wie wat laag?
Prioriteit is HOOG

Verwijderd

anandus schreef op 02 december 2003 @ 20:40:
Heb je waarschijnlijk al geprobeerd, maar kan je hem in de task manager niet gewoon 'laag' meegeven tijdens het kopiëren?
(Ik zit niet achter mijn eigen computer, dus kan het niet proberen..)
Maar ja dat is denk ik ook niet limoentje wilt (en ik ook niet :P). Het zou handig zijn als explorer die prioriteit niet automatisch op hoog tijdens het copy/pasten van file(s).

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Inderdaad, wat Dammas zegt dus. Het moet gewoon altijd gelden :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Inmiddels een soort-van-oplossing gevonden:

download Powermenu @ http://www.veridicus.com/tummy/programming/powermenu/
(site lijkt ff down)

Hiermee kun je heel snel via het minimaliseer/maximaliseer menu van een venster de prioriteit wijzigen onder NT/2K/XP/2K3 systemen.

Niet helemaal wat ik wil, maar het is *iets*.

Pagina: 1