[2K] Installatie netwerk -> spammessage(s) van Messenger

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Had zonet nieuwe install win2K.
Vlak na te bepalen dat ik in een LAN zit, die drivers geïnstalleerd voor die NIC en op te geven welke naam hij moet hebben als PC en onder welke werkgroep hij valt krijg ik dit bericht te lezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16396/full.png

De MEssenger service zo lijkt me. Echter, dit heb ik nodig voor dhet Net Send commando te doen zeker anders werkt dit niet? (En nog andere componenten ook niet neem ik aan).

Maar heb dit nooit eerder gehad. Zat men juist toevallig op mijn IP wanneer men via een flood programma allerlei IP's gewoon aan het af gaan was en naar de Messengerpoort dit berichtje te sturen; of heb ik mij ergens buiten mijn netwerk 'bekend' gemaakt?

(Gek vond ik wel dat ik dit kreeg zonder dat mijn internet eigenlijk al geconfigureerd was. Nuja, via de kabel ka je misschien al 'lokale' LANs' vinden?)

Ideetjes?

PS: Ik dend dat ik daarvoor altijd de pc's in een domein stak en niet zozeer in een werkgroep. Maakt dit ergens dan verschil ? (Qua veiligheid en andere noticable punten?)
Voor server win2k (server omdat ie ICS gebruikt) & win98 client daarvan is het beste toch een domein; niet?

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2003 13:10 . Reden: plaatje vervangen door de versie van internetinfo O+ ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Ik krijg die berichtjes zelf ook heel vaak.

Ik vind ze zelf erg vervelend

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 17:43 ]

• Mizitras
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 17:42:
Ik krijg die berichtjes zelf ook heel vaak.

Ik vind ze zelf erg vervelend
Enig idee hoe jij dan mee bij de uitverkorene bent geraakt? :-/

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet scannen die spammers gewoon hele ranges van actieve verbindingen. Ik denk dat jouw grootste probleem moet zijn dat je niet juist gefirewalled bent :)

Verwijderd

elevator schreef op 26 november 2003 @ 10:23:
Voor zover ik weet scannen die spammers gewoon hele ranges van actieve verbindingen. Ik denk dat jouw grootste probleem moet zijn dat je niet juist gefirewalled bent :)
Dat denk ik ook. Ik heb dit in ieder geval nog nooit gezien! Maar ik internet eigenlijk altijd via NAT of proxy. En de proxy zit weer achter NAT, dus daar krijg ik ze ook nooit, terwijl ik zeker weet dat de messenger service ook op de proxy gewoon draait.

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik heb ze ook vaak gezien, maar nadat er een goeie firewall tussen het netwerk en internet kwam te staan heb ik ze niet meer gezien.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39
Wat ik ook al in je andere topic zei, maar wat gesloten werd:

Dit is gewoon een slechte firewall. Er zijn inderdaad script kiddies die ip's scannen met de ports 137-139,445 en als er een open is, daar heen sturen.

Als je net send nooit gebruikt kan je dit uitzetten door in je CMD "net stop messenger" te tiepen. Deze staat echter weer aan na een reboot.
Ga naar de services en zet de messenger service op handmatig. Dan kan je, als je hem een keer nodig hebt, het zo weer aanzetten.

en btw, maak even een PNG, zo'n bmp is niet lief

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zoiets? O-)

En inderdaad is bmp niet lief: BMP 67kB, GIF 4.3kB, PNG 3.3kB :Y)
edit:
internetinfo schreef op 26 november 2003 @ 12:48:
Topicstarter, zet deze link aub even in je post (of laat het F_J_K doen ;) )
O-)
De grote versie was klein zat denk ik dus je mooie kleine versie van < 1k laat ik weg :P

[ Voor 53% gewijzigd door F_J_K op 26-11-2003 13:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39
Topicstarter, zet deze link aub even in je post (of laat het F_J_K doen ;) )

http://www.tweakers.net/ext/f/16396/full.png

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16396/thumb.png

Is wat modemvriendelijker.

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-04 16:42

skabouter

Skabouter

Als je net send uitzet bij services (of stopt) kun je nog wel bercihten verstuuren maar niet meer ontvangen :Y)

Verstuuren doe je door middel van de cmd
ga naar JE_WINDOWS_DIR\system32\
en typ net send PC_NAAM BERICHT

Als je toch grag berichtjes wilt verstuuren/ontvangen raad ik aan om lanmail te gebruiken, zeer relaxd proggie op dit gebied (kunt naar elk ip stuuren en ook bestanden meezenden) ik gebruik het zelf ook enkel maanden, gratis snel en simpel 8)

[ Dislect ]

• Mizitras
  • Niet online
[quoteWat ik ook al in je andere topic zei, maar wat gesloten werd:[/quote]

? Ik denk dat je je vergist met een andere gebruiker of anders misschien met een zéér oud topic (jaar+) geleden dat hier niets mee te maken heeft. No offense.
Maar voel me wat met de vinger gewezen :)
Dit is gewoon een slechte firewall. Er zijn inderdaad script kiddies die ip's scannen met de ports 137-139,445 en als er een open is, daar heen sturen.

Als je net send nooit gebruikt kan je dit uitzetten door in je CMD "net stop messenger" te tiepen. Deze staat echter weer aan na een reboot.
Ga naar de services en zet de messenger service op handmatig. Dan kan je, als je hem een keer nodig hebt, het zo weer aanzetten.

en btw, maak even een PNG, zo'n bmp is niet lief
Ik heb tot vlak voor die herinstallatie van Win2K ook altijd zonder 'slechte' firewall gewerkt. Namelijk GEEN. En die Messenger service draaide ik daarvoor ook altijd, maar alleen handmatig. Eigenlijk 1x om de maand gebruikt zeg maar.

Maar ik versta niet hoe dat het kan vlak na zo'n installatie dat er dan NET OP DIE MOMENT terwijl m'n internet nog niet is geconfigureerd (ook al) dat ik dan vlak na m'n boot dat krijg. Daarvoor tijdens het werken dus NOOIT.

Is dit nu puuuuuuuuuuuuuur toeval ???

[off-topic]Ik installeer meestal dan ook het hoogst nodige vlak erna en kon dus met m'n paint geen PNG's opslaan en .GIF's verneukte die volledig om een of ander reden. Denk wel dat sommige jpg screenshots van tweakers al wel meer dan een 'luttele' 67KB zullen zijn hoor. Ik werk namelijk ook met 56k modempje, mij hoor je dus niet klagen :p [/off-topic]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

PNG/BMP: neuh, zal ook wel meevallen in dit geval maar het is een slechte gewoonte om aan te leren, de volgende is per ongeluk 1 MB :P :+ Ik had er met mn breedband geen last van iig ;)

Hmm, dat is wel erg toeallig ja. Kan gebeuren natuurlijk.

Had je niet voor de reinstall alleen je TCP/IP gekoppeld aan je netwerkschijf en nu ook je clientr for MS networks? klinkt wel toevallig inderdaad :D

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1