Toon posts:

[WIN2003] Mail eerst scannen en dan pas in mailbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een programma, onder Windows 2003, dat eerst de mail scand en daarna pas verplaatst naar mailbox.

Heb helaas geen exchange en heb verschillende anti-virus software bouwers al bekeken, maar kan helaas niet vinden...

Iemand?! :D

Verwijderd

Misschien eens kijken bij Goolge?

Ik heb er ooits wel iets van gehoord, maar ik kom zo ff 1.2.3 er niet op hoe dat heet.

Als ik erop kom zal ik je wel een bericht achter plaatsen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Norton AV 2002 deed dit. Je ziet dan eerst een icon in je tray dat hij je mail scanned voordat het in je inbox verschijnt. Norton AV 2003 zou dit ook moeten doen maar ik zie geen icon in de tray bij deze.

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt inderdaad dat NAV2002, 2003 en 2004 eerst de mail scannen alvorens ze het in de inbox plaatsen. Dit is echter alleen van toepassing op desktop PC's.

Op onze server, Windows 2003, gaat het anders, want dan wordt de mail naar mailroot\mailbox\{naam} toegestuurd.

De e-mail moet dus eerst worden gescand alvorens deze naar de \mailroot\ wordt doorgestuurd.

Verwijderd

In welke situatie wil je scannen ? Je heb geen exchange dus alleen Outlook ? Dan zou NAV gewoon moeten werken omdat die port 110 afcheckt, dus voordat het in je postvak verschijnt.
Dat is tevens mijn probleem want als je wel exchange gebruikt kan NAV dat blijkbaar niet meer doen ?!?!?!?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13
Het staat er niet echt duidelijk ik, maar heb je wel een eigen mailserver draaien, of zoek je een oplossing voor mail client?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Volgens mij doet Norman Virus Control dat wat jij wilt

die heeft een eigen smtp/pop3 servertje waarnatoe outlook express connect, (de virusscanner haalt dus eerst de mail op)

das toch wat jij wilt???

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

dat is inderdaad wat ik zoek, maar wel op mijn bestaande situatie dus exchange op de server en outlook op de clients.
Nu werkt NAV niet meer op de client omdat er geen internet POP3 connectie meer is, en exchange werkt niet omdat NAV dat niet aan kan op de server, altans misschien wel met de speciale NAV server uitvoering maar ik gebruik de NAV2001 die nog wel draait op een server, de latere versies niet meer.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:13
Je zoek dus gewoon een scanner die in Exchange self scanned op virusssen?

Dan zijn er genoeg www.nai.com www.trendmicro.com www.symantec.com

Verwijderd

GFI antivirus antispam en nog vele andere mogelijkheden (weet alleen niet of ie al geschikt is voor 2003)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:01:
GFI antivirus antispam en nog vele andere mogelijkheden (weet alleen niet of ie al geschikt is voor 2003)
werkt prima onder 2003 (zowel onder 2003 server als onder 2003 exchange)

draai ik namelijk ook mee op het werk.. naja draaide, we hebben nu mailmarshall O+

overigens heb je niks aan gfi antispam/antivirus als je geen exchange/smtp server hebt...

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1