Probleem met printerinstellingen in Exact voor Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 1.113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 11:21

PaulX

Beyond your imagination...

Topicstarter
Heel vreemd probleem...
Eenmaal ingelogd als 'n gebruiker met voldoende rechten navigeer ik naar BESTAND-PRINTERINSTELLINGEN en aldaar kies ik i.p.v. de standard printer een SPECIFIC PRINTER anders dan de default printer en klik op OK.
Ok, nadat dat is gedaan kijk ik nogmaals even in de PRINTERINSTELLINGEN en aldaar zie ik tot mijn schrik dat de SPECIFIC PRINTER gewoon weer teruggesprongen is naar de "Default printer"
Dit is ook het geval bij BESTAND - FORMULIERENPRINTER
Als je daar eenmaal per taak heb ingesteld op welke printer WAT moet worden afgedrukt en vervolgens dat venster netjes sluit en daarna nogmaal opent, alles staat bij mij weer heel vrolijk terug op STANDAARDPRINTER i.p.v. de zojuist manueel gekozen printer(s).
Ik heb echt geen idee hoe dit nu kan! Het heeft misschien zelfs helemaal niets te maken met 't programma "Exact voor Windows" of de printer omgeving.
Ik hoop maar dat iemand een oplossing heeft! ;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

Ik heb dat probleem al vaker gehoord... Maar dan met de office applicaties (win2k icm o2k.
Even een vraag: gebruik je meerdere printers (en voor diverse doeleinden)?
Wat ik me kan herinneren was dat je de default printer zowel via het pakket als via het configuratiescherm moet instellen. Heb je al geprobeerd om de instelling te maken via Exact, Exact af te sluiten en opnieuw op te starten? Dat wil soms ook nog helpen...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Yeps, gebruik meerdere printers.

1 Matrix printer op LPT1
1 Laserjet 4000Tn via TCP/IP shared on server
1 Dymo Labeler on COM1

Het opnieuw opstarten van exact en/of van de computer zal naar mijn inzien niet
helpen omdat de instellingen die ik heb gedaan direct verloren gaan zodra ik het venster van PRINTERINSTELLINGEN en/of FORMULIERENPRINTER sluit! |:(
Of dit ook in de Office programma's mogelijk is is mij niet bekend. Het zou best mogelijk zijn.
Iemand nog ideeën? :*)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 10:33

Nulnulnix

BOFH

PaulX schreef op 25 november 2003 @ 17:34:

Het opnieuw opstarten van exact en/of van de computer zal naar mijn inzien niet
helpen omdat de instellingen die ik heb gedaan direct verloren gaan zodra ik het venster van PRINTERINSTELLINGEN en/of FORMULIERENPRINTER sluit! |:(
Of dit ook in de Office programma's mogelijk is is mij niet bekend. Het zou best mogelijk zijn.
Iemand nog ideeën? :*)
Hoe wil je weten dat je instellingen verloren gaan als je het venster sluit? En nooit geschoten is ALTIJD mis...
Herstarten van je computer mag, maar is in dit geval overbodig.
Heb je alle printers onder exact aangemaakt?
Hoe heb je de verbinding met je netwerkprinter liggen, dwz. op welke poort zit-ie? Is hij gekoppeld aan een printerpoort?

[ Voor 3% gewijzigd door Nulnulnix op 25-11-2003 17:39 ]

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Op een ander systeem werkt het wel gewoon en dat terwijl daar ook meerdere printer op aangesloten zijn. (Zowel via LPT1 als via TCP/IP)
Beide systemen draaien op Win2K Pro NL SP3.
Ik heb trouwens nog wel geprobeerd om eerst alles in te stellen en daarna exact opnieuw op te starten maar dat hielp helaas niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik neem aan dat je op dat andere systeem ook ingelogd bent met hetzelfde gebruikers account?

Ik heb namelijk toch de neiging om me af te gaan vragen of je wel de juiste rechten hebt om die printer settings te mogen wijzigen. En ik denk niet dat dit specifiek iets te maken heeft met Exact. Ik denk eerder dat je op het systeem waarin je inlogd niet genoeg rechten hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX

PaulX

Topicstarter
Gelukkig, het probleem is opgelost.
Wat was nu het geval?
Voor de printerinstellingen gebruikt Exact voor Windows het bestandje: exactusr.ini in de map C:\WINNT
Als op dit bestand geen schrijfrechten zijn ingesteld voor de gebruiker die ermee werkt, mag dit bestand niet gewijzigd worden.
Dus het enige wat dan moet gebeuren is op dit bestand schrijfrechten voor de groep GEBRUIKERS instellen en VOILA!
Wat natuurlijk ook kan is de gebruiker lid maken van de groep HOOFDGEBRUIKERS maar daarmee geef je direct veel meer rechten dan op het bestandje zelf.

;)

Pagina: 1