[win XP] unmountable_boot_volume met nieuwe WD

Pagina: 1
Acties:

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 11:42
Ik weet dat er hier al tientallen topics over zijn, maar met al de suggesties kom ik er toch niet uit.

Ik heb een amd 2000+ systeempje waar windows XP op een 80 GB schijf geinstalleerd is. Nu heb ik een nieuwe 120 GB schijf van WD met 8 mb cache.

Nu wilde ik eerst door middel van clone disk van norton ghost mijn windows installatie overzetten naar de nieuwe WD schijf. Maar bij het opstarten van mijn WD schijf krijg ik elke keer een BSOD met melding: "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME". Aan de ide kabels ligt het niet want ik heb er al verschillende geprobeerd, waaronder zeker 80-aderige kabels. (Ik heb ook al FIXBOOT, chkdsk,.. uitgevoerd in de repair modus van XP zonder resultaat) Ik kan btw wel opstarten in veilige modus, maar niet in veilige modus met netwerkondersteuning (ook die BSOD).

"Dan maar een nieuwe installatie" dacht ik, maar nadat alle bestanden gekopieerd zijn en de pc opnieuw opstart om de installatie te beginnen, krijg ik juist diezelfde BSOD.

In een topic vond ik deze link naar de microsoft site waar juist mijn probleem beschreven wordt. Maar blijkbaar is de update al verwijderd, want dat is gewoon een link naar microsoft update. Die trouwens geen update vindt voor mijn hdd.

Iemand nog een vermoeden hoe ik aan deze update kan geraken? want dat is volgens mij de laatste oplossing die nog kan werken voor mij

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

WD heeft een programmatje dat een kopie van je oude schijf op de nieuwe (WD) schijf zet. Werkt bij mij perfect.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• mr_star
enig idee hoe dat programma noemde? want ik vind niet meteen zo iets in de software library op de site van WD

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:10
Als je UDMA in het bios uitzet, gaat het dan ook beter?

• mr_star
Rendier2710 schreef op 25 november 2003 @ 17:20:
Als je UDMA in het bios uitzet, gaat het dan ook beter?
De installatie die ik begonnen had, ging verder, dus besloot ik om clone disk nog maar eens te proberen. Alleen dit ging zo traag dat het een half uur duurde om men disk te clonen terwijl het normaal zo'n 7 minuten duurt.

Toen nog eens opgestart van mijn WD en ik kreeg de BSOD niet meer, maar het opstarten ging veel trager dan normaal. En ik heb een tijd zitten wachten tot het login scherm te voorschijn kwam, maar hij bleef blijkbaar steken op het schermpje dat net voor het login scherm verschijnt.

• mr_star
Ik schop deze even naar boven want ik ben er nog altijd niet uit

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Test de schijf even met het diagnostic utility van WD of Maxtor.

De patch die je zoekt zit btw in SP1 :)

[ Voor 26% gewijzigd door LollieStick op 27-11-2003 09:52 ]

• mr_star
LinuxUser schreef op 27 november 2003 @ 09:49:
Test de schijf even met het diagnostic utility van WD of Maxtor.

De patch die je zoekt zit btw in SP1 :)
De schijf is perfect in orde. Maar die patch is dus niet los te installeren?

Verwijderd

ey... ben nieuw hier maar maybe kan ik helpen....
start winxp.. op via cd.. dan druk je op r... kom je in dos.. dan... chkdsk /p
dan doet ie het als het goed is weer.... :+... je waarschijnlijk last van de SATA-bug die in sommige nforce 2 bordjes..

lama ik zie nu dat je dat al geprobeert hebt..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 21:32 ]

Pagina: 1