Toon posts:

[Access] DB opvragen in VB en Frontpage *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje:
Voor een website waarin correspondentie word bijgehouden heb ik een db in access en een website in frontpage gemaakt. Hierin word door verschillende mensen toegevoegd. Maar wanneer dit verkeerd gaat zal het ook gewijzigd moeten worden. Dus wil ik de zojuist gemaakte toevoeging weer opvragen.
Dit in textvakken om het makkelijk te wijzigen.
De toevoegingen worden gekenmerkt met een uniek ID.

Ik heb al geprobeerd het vanuit een DB result window te importeren in de tekstvakken. En het direct uit een recordset te halen doormiddel van de kolomnamen te gebruiken maar geen van de opties pakt hij.

Kan iemand mij helpen de toevoegingen vanuit een db weer in tekstvakken te krijgen zodat ze daar gewijzigd kunnen worden en weer opgeslagen. (dat wijzigen is hetzelfde als nieuwe toevoeging maken dus dat is geen probleem.)

alvast dank

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 snapt werkelijk niets van het verhaal..

Kan je een kort voorbeeld geven en aangeven waar het nu mis gaat?

Of wil je gewoon een waarde opvragen met Select, wijzigen in het tekstvak, en dan weer terugstoppen met UPDATE?
offtopic:
* gorgi_19 zwaait naar beneden. Jij snapt het blijkbaar wel.. :+

[ Voor 56% gewijzigd door gorgi_19 op 25-11-2003 16:30 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Je kunt de records ophalen dmv een SQL SELECT query:

code:
1
SELECT veldnamen FROM tabel WHERE id = ...

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Kan me op opzich voorstellen dat het niet supers duidelijk is. Probeerde het beetej verkort te vertellen 8)7
Maar ja ik bedoel dus een SELECT..wijzigen en dan terugstoppen. Alleen ik ben niet zo supers bekend met VB en SQL (half jaartje geknutseld).
Ik heb al een query geprobeerd voor bijvoorbeeld het onderwerp van de toevoeging bv:

SELECT Onderwerp.Result FROM Result WHERE ID=[ID]

ID is het unieke getal wat aan de toevoeging zit. Deze is al in de pagina geladen want kheb een overzicht pagina van alle toevoegingen tot dan met daarachter een WIJZIG en VERWIJDER link. Hieraan word het ID gegeven en doorgegeven aan een pagina genaamd CorrespWijzig.asp

bv:
CorrespWijzig.asp?ID=1

Maar hoe krijg ik dus die tekstvakken dan gevuld met alleen het onderwerp van de toevoeging met dat ene ID (hierboven dus ID=1 genoemd)

Het zal vast heel simpel wezen maar kheb al rondgekeken op forums en google maar niet gevonden.

edit:
Even iets verduidelijkt nog :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 16:48 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Tja, dan ik je alvast dit al geven.

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

VBScript:
1
"SELECT Onderwerp.Result FROM Result WHERE ID=" & value

Waarbij value een waarde is.
En die kan je vullen met Request.Querystring(jeId), Request.Form(jeId), etc.

Ik ken de code niet, maar in die hoek zou je het moeten zoeken.

Maar goed, lees ook dit eens door. whoami heeft al een link van het SQL-gedeelte gegeven; echter ik denk dat je asp-kennis ook nogal wat aan schort.

Nu blijft alleen nog de vraag: Wanneer komt VB in het verhaal voor? Volgens mij zit je te werken met VBScript.

[ Voor 45% gewijzigd door gorgi_19 op 25-11-2003 16:50 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Dat geloof ik graag dat aan me kennis nog genoeg schort maar wat wil je als het alleen maar tussendoor voor een aantal projectjes gedaan word en nu totaal geen tijd heb om het bij et houden :'(

In ieder geval bedankt beide voor het opstapje en de links. Kzal ze doornemen.
Thanx
Pagina: 1