Toon posts:

[xp pro/ server 2003] dual boot met partition magic 8 wizard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een dual boot aanleggen met partition magic 8 , ik heb nu win xp pro en wil .net server 2003 erbij zetten.

is dit mogelijk omdat PM 8 dit niet ondersteunt in de wizard, je kan alleen kiezen tussen win 98,xp,nt4,2000 maar geen win 2003

kan ik dit op een of andere manier omzeilen?

wat is nu de beste oplossing om deze dual boot aan te leggen?

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-05 08:42

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

kan pm wel opstarten met win2003??
volgens mij niet, ik moest m'n partities eerst altijd slopen wilde ik in pm komen.
Is dit bij jou niet dan?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet ik heb nog niks met 2003 gedaan,
ik heb nu xp erop maar ik zie in de wizard nieuw os van pm geen 2003 staan.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je hebt PM ook niet nodig voor de dual boot - alleen om eventueel een tweede patitie aan te maken.

Dit zijn de stappen:

1) Maak met PM een partitie aan voor Windows Server 2003.
2) Boot van de Windows Server 2003 cd, en formatteer tijdens de installatie die partitie als NTFS.
3) Nadat Windows Server 2003 installatie compleet is, is er een optie toegevoegd aan je bootmenu en kun je automatisch kiezen tussen XP en 2003 tijdens het opstarten.

4) Eventueel dien je zelf boot.ini aan te passen om het default OS te veranderen. De belangrijkste instellingen kun je ook via My Computer (rechtermuisklik) ---> Properties ---> Advanced ---> Startup and Recovery..... instellen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
ok heel erg bedankt voor de info, ik wist wel dat het ook zonder pm kon maar ik was bang dat het dan misschien sneller fout kon gaan omdat pm dan de boel controleerd

ik maak nu een primary station waar win2003 op komt

moet het trouwens op een primary of kan het ook op een logical?

en het maakt toch ook niet uit welke drive letter die krijgt?