Beste Mede-tweakers,
Ik ben nu sinds een maandje de trotse eigenaar van het volgende systeem:
Mobo: Asus A7N8X Deluxe 2.0
CPU: AMD XP 2600+ (Barton) met standaard koeler
Geheugen: 2x256 PC3200 DDRAM (Dual Channel)
Videokaart: Ati Radeon 9600Pro
Verder hangen er een CD-speler/CD-writer en 1 HDD in.
Dit alles hangt in een AOpen QF50C kast. Naar mijn mening een prima standaard kast!!! Nu wil ik graag aan de overklokkerij (mijn FSB moet tenminste de 200 MHz gaan halen, zodat alles synchroon loopt), maar de huidige temps in mijn kast zijn niet mis:
Stressed: CPU 58/Mobo 32
Idle (kast dicht): CPU 50/Mobo 28
Idle (kast open):CPU 49/Mobo 24
Dus daar moet eerst maar eens extra koeling in!!! Nu wil ik het volgende gaan bestellen:
- CPU cooler: Coolermaster Aero 7+
- Coolermaster PTK thermal paste
- 2 of 3 Coolermaster casefans (temp afhankelijk of niet, daar ben ik nog niet uit...)
- eventueel Coolermaster rounded cables
Ik wilde de casfefan opstelling na veel hier op GoT doorgelezen te hebben als volgt maken:
- 1 intake aan de voorkant (temp gestuurd op HDD)
- 1 outtake aan de achterkant (temp gestuurd op heatsink)
- 1 extra outtake aan de achterkant (temp. gestuurd op caselucht)
Maar nu komt het probleem: In mijn kast zitten twee fanroostertjes aan de achterkant en zou er een aan de voorkant moeten zitten. Echter degene aan de voorkant is geblokkeerd door het zusterbordje met 2xUSB en Mic en Line-out.
Dus nu zit ik met de vraag:
- Hoe moet ik mijn casefans opstellen?
Ik heb zelf de volgende opties verzonnen (na nog meer hier op Got rondgestruind te hebben) van makkelijk naar moeilijk:
- Twee fans aan de achterkant: onderste intake, bovenste outtake.
- Zusterbordje eruit halen en orginele fanopstelling klussen.
- Extra blowhole in de voorkant klussen om de intake achter te bevestigen.
- Extra blowhole in zijkant van kast klussen, helemaal onder/voorin.
Probleem bij de laatste twee oplossingen is dat ik dan ergens het gereedschap vandaan moet gaan halen (dremel)
Ik vroeg me nu dus af of jullie als Die-Hard OCers andere oplossingen hebben of wel wat zien in een van mijn oplossing... Dus ik wacht met smart op jullie reacties!
Ik ben nu sinds een maandje de trotse eigenaar van het volgende systeem:
Mobo: Asus A7N8X Deluxe 2.0
CPU: AMD XP 2600+ (Barton) met standaard koeler
Geheugen: 2x256 PC3200 DDRAM (Dual Channel)
Videokaart: Ati Radeon 9600Pro
Verder hangen er een CD-speler/CD-writer en 1 HDD in.
Dit alles hangt in een AOpen QF50C kast. Naar mijn mening een prima standaard kast!!! Nu wil ik graag aan de overklokkerij (mijn FSB moet tenminste de 200 MHz gaan halen, zodat alles synchroon loopt), maar de huidige temps in mijn kast zijn niet mis:
Stressed: CPU 58/Mobo 32
Idle (kast dicht): CPU 50/Mobo 28
Idle (kast open):CPU 49/Mobo 24
Dus daar moet eerst maar eens extra koeling in!!! Nu wil ik het volgende gaan bestellen:
- CPU cooler: Coolermaster Aero 7+
- Coolermaster PTK thermal paste
- 2 of 3 Coolermaster casefans (temp afhankelijk of niet, daar ben ik nog niet uit...)
- eventueel Coolermaster rounded cables
Ik wilde de casfefan opstelling na veel hier op GoT doorgelezen te hebben als volgt maken:
- 1 intake aan de voorkant (temp gestuurd op HDD)
- 1 outtake aan de achterkant (temp gestuurd op heatsink)
- 1 extra outtake aan de achterkant (temp. gestuurd op caselucht)
Maar nu komt het probleem: In mijn kast zitten twee fanroostertjes aan de achterkant en zou er een aan de voorkant moeten zitten. Echter degene aan de voorkant is geblokkeerd door het zusterbordje met 2xUSB en Mic en Line-out.
Dus nu zit ik met de vraag:
- Hoe moet ik mijn casefans opstellen?
Ik heb zelf de volgende opties verzonnen (na nog meer hier op Got rondgestruind te hebben) van makkelijk naar moeilijk:
- Twee fans aan de achterkant: onderste intake, bovenste outtake.
- Zusterbordje eruit halen en orginele fanopstelling klussen.
- Extra blowhole in de voorkant klussen om de intake achter te bevestigen.
- Extra blowhole in zijkant van kast klussen, helemaal onder/voorin.
Probleem bij de laatste twee oplossingen is dat ik dan ergens het gereedschap vandaan moet gaan halen (dremel)
Ik vroeg me nu dus af of jullie als Die-Hard OCers andere oplossingen hebben of wel wat zien in een van mijn oplossing... Dus ik wacht met smart op jullie reacties!