Toon posts:

[MS-Acces] Standaardwaarden veranderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik heb een probleem met de standaard waarden van een tabel... normaal heeft een veldlengte een standaardwaarde van 255 , maar kan ik deze ook zelf een standaardwaarde geven........help help !!!

alvast bedankt....

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Deze kun je in de ontwerpweergave gewoon veranderen
Als deze tekst langer moet zijn moet je er een memo van maken.
Is dit wat je bedoeld?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:11

Sherlock

No Shit

Uhm... Kijk even bij tabel ontwerpen, of anders F1 ;)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
jah veldlengte kun je gewoon veranderen, maar ik bedoel of je een nieuwe standaardwaarde in kan voeren in de plaats van die 255 , zodat ie bij elke veld bijvoorbeeld de nieuwe standaardwaarde van 150 ofzow krijgt....

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

geen idee, ik denk het niet persoonlijk
maaru, zoveel moeite is dit toch niet?

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Topicstarter
lol :) , een andere database moet omgezet worden naar een acces-database en het gaat over een bedrijf met meer dan 5000 werknemers en die zijn met verschillende dingen allemaal opgenomen in die database....dusjah.... zeg maar dat ie dan automatische die veldlengte genereert zoals die was in de oude database

jah het is een moeilijke maar ik denk dat ze ook niet zo slim waren om hier aan te denken bij microsoft

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:21:
jah het is een moeilijke maar ik denk dat ze ook niet zo slim waren om hier aan te denken bij microsoft
Het is ook niet zo gebruikelijk om een veld een default lengte te geven via applicatie-instellingen of zo. Je moet gewoon per tabel bepalen wat voor datatype het moet zijn, en wat de properties van dit veld moeten zijn.

Je kunt overigens ook een create table query uitvoeren ('gewoon' via een query in de database), dat kan soms makkelijker zijn (vooral als je de bron-database een create table script kunt laten genereren :)).

Exact expert nodig?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:21:
Nou, ik weet het zo net nog niet. Access is niet bedoeld om op grote schaal in te zetten want daar zijn betere toepassingen voor. Ik vraag mij alleen af hoeveel velden die database dan heeft. Zoals ik het nu in mijn hoofd heb zitten is dat een monsterlijk iets want het is teveel om met de hand om te zetten.

Welke versie van Access gebruiken jullie? Access 8.0 en 9.0 hebben een standaard waarde van 50 karakters per veld, 255 is het maximum.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1