Toon posts:

Welke Hd??

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn 2e computer heb ik nog een grote harde schijf nodig. Hij hoeft niet snel te zijn, dus kom niet met het verhaaltje dat ik een 7200rpm schijf moet kopen.
Nou heb ik wat rondgekeken en het volgende gevonden:

Quantum Bigfoot 19.5Gb bij Alternate voor fl. 380,- incl. verzendkosten.

Ibm 20.3Gb bij Funprice voor fl. 425,- (woon in Enschede, kan hem dus gewoon ophalen, dus geen verzendkosten).

Welke zouden jullie nou kopen??

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als snelheid niet uitmaakt, moet je naar andere dingen gaan kijken zoals bijvoorbeeld ruimte. Ik weet niet wat voor kast je hebt en wat je nog aan uitbreidingen wil kopen , maar bedenk wel dat de bigfoot een 5 1/4 'slot' in beslag neemt en dus kan je daar geen brander/DVD of wat dan ook meer in doen. De IBM kan je daarintegen gewoon in een intern 3 1/2 'slot' douwen waar je verder toch niks in kan doen ..
(Ja ik weet dat je die bigfoot ook op ze kant ergens in de kast kan hangen, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ...)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb plaats zat, het geheel komt in een bigtower waar alleen nog een cdromspeler langs komt... Een brander en Dvd speler zullen er niet inkomen, het gaat namelijk om een cyrix 200... ;)

Verwijderd

De IBM is een stuk sneller, het prijsverschil is klein genoeg om dan voor deze te kiezen. Ik heb zelf nog nooit een bigfoot gehad maar Quantum staat bekend om zijn herrie. De bigfoot loopt tegenwoordig ook op 5400 toeren, meer herrie dan IBM (denk ik).
Doorslaggevend voor de IBM, een 5,25 inch HD ziet er retelelijk uit, en is dus niet koel.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

bij alternate kom je geloof ik op 25 piek verzendkosten (in ieder geval, zo was het met m'n writer).
Dus voor een prijsverschil van 2 tientjes heb je in plaats van de slechtste harde schijf die voor geld te koop is een redelijke harde schijf, van een redelijk merk, die 3 1/2 inch is, 800 mb meer (och..toch meegenomen, ook op zo'n aantal) en eentje die volgens mij veel stiller is.

die quantum is heel groot. Als dus de kop naar een bestand moet die helemaal aan de andere kant is dan waar hij is, dan duurt het vrij lang voordat ie op z'n plek is. Toegangstijd van die bigfoot is dus enorm slecht.

en nog een voordeel voor de ibm, je koopt hem in je eigen woonplaats. Ik computer nog maar een jaar of 3 intensief, en heb al 2 keer een harde schijf gehad die kapot ging (waarom trouwens een bigfoot!!!!)
als je dan ff naar de winkel kan lopen om een nieuwe te halen (garantie altijd..) dan is dat veel handiger dan dat je dat ding op moet sturen naar alternate enzo.

conclusie: geen +punten voor de bigfoot, en geen -punten voor de ibm.
The choice is yours

Verwijderd

Topicstarter
die 380,- voor die bigfoot is incl. verzendkosten...

maar inderdaad, jullie hebben me weten te overtuigen... ik ga toch maar voor die 20gb ibm...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

you make the right choice!
Pagina: 1