Toon posts:

[XP] PC Hangt! (MOBO?)

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n PC hangt om de zoveel tijd 20-30 seconden. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hier. Hij hangt dan gewoon en als hij "klaar is met hangen" haalt hij zegmaar de tijd in die hij heeft gehangen. Bijvoorbeeld als hij hangt klik ik op start en dan op msn en dan op bureablad weergeven, dan voert hij die acties niet uit maar als hij weer uitgehangen is doet hij dat alles heel snel achter elkaar. (ik hoop dat jullie dit begrijpen 8)7).

De eerste keer dat hij gaat hangen zegmaar, is het 30 seconden en een paar minuten later weer een hang burst. Daarna hangt hij steeds langer en steeds vaker. Uiteindelijk hangt hij meer dan dat hij "actief" is.

In het bovengenoemde topic vraagt ook iemand of Winbar of Statbar aan staat, bij mij is Winbar altijd aan. Ik weet niet of het er wat mee te maken kan hebben, want als ik het afsluit hangt hij nogsteeds enzo.

Als hij dan echt te erg hangt reboot ik, dan detect hij soms niet al m'n harde schijven en cd roms, soms detect hij er één, soms geen. Als ik hem dan uit zet en hem ff "met rust laat" en weer opstart detect hij ze meestal (niet altijd dus) wel.

Hij hangt soms tijdens het spelen van games (CounterStrike / XIII / Call of Duty / Diablo ) en hij hing toen ik de demo van MaxePayne2 downloade en toen ik Norton installeerde.

Ik kon niet zoveel vinden over dit probleem, in het bovenstaande topic wordt ook niet echt antwoord gegeven op de vraag. Volgens mij ligt het aan mijn mobo, ik heb de via4n1drivers geinstalleerd, maar achteraf bleek dat het een abit was :X 8)7 |:( . Hoe kan ik die uninstallen? Ik zie hem niet bij Software staan, en m'n pc herkent hem nogsteeds als een Abit. Ik weet niet of dit invloed heeft gehad (foute drivers installeren). Is er ook een 4in1pak voor Abit mobo's? Welke drivers moet ik hebben? Ligt het überhaupt aan m'n mobo?

Specs:

Intel Pentium III 998MHz (2)
512MB MB SDRAM
NVIDIA GeForce4 MX 440 with AGP8X (52.16 Dets)
Windows XP Professional, Service Pack 1
Abit VP6 Mobo (2 CPU Slots)
WD 60GB HDD (2)

Check ook dit topic, misschien heeft dat er ook wat mee te maken. Ik kreeg net ook weer zo'n foutmelding toen ik Norton aan het installeren was op C: ik deed helemaal nix met D: :?

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 11:19
Precies zo'n probleem hadden kennissen ook. Daar deed een reinstall van norton antivirus wonderen. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

zugzug schreef op 25 november 2003 @ 16:28:
Precies zo'n probleem hadden kennissen ook. Daar deed een reinstall van norton antivirus wonderen. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt?
Argh, norton de boosdoener :r. veel bugs laatste tijd.

Ik zou idd ook ff norton verwijderen, of lukt het juist niet om te installe? :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb norton juist geinstalled omdat hij zo gaar deed, ik had die problemen ookal zonder norton... Het is trouwens norton 2k4

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Sorry voor dit bescheide schopje maar ik word echt ziek van m'n pc dattie de hele tijd hangt enzo:(

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 17:40

T-Junkie

user brain not connected...

Tips:

* trek alles wat onnodig eens eruit. (geluidskaarten, cdroms enzo), en dan 1 voor 1 erweer in... misschien loop je tegen een boosdoener of een kabel/driver die niet goed zat.
* misschien even je bios op default laden
* start van xpcd, en doe een restore install eroverheen

En lukt t om in safe boot te komen? want misschien kan je daar wat dingen doen.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Winbar geeft o.a. het processor en geheugengebruik aan. Wat wordt er weergegeven voor/tijdens/na het hangen?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
T-Junkie schreef op 26 november 2003 @ 19:25:
Tips:

* trek alles wat onnodig eens eruit. (geluidskaarten, cdroms enzo), en dan 1 voor 1 erweer in... misschien loop je tegen een boosdoener of een kabel/driver die niet goed zat.
* misschien even je bios op default laden
* start van xpcd, en doe een restore install eroverheen

En lukt t om in safe boot te komen? want misschien kan je daar wat dingen doen.
* Ik heb de bekabelering al helemaal opnieuw gedaan omdat ik dacht dat 4 "dingen" op één voedingskabel teveel was en dat hij hem daarom soms niet detecte.

* Ok, gaak zo proberen :)

* xpcd? :? 8)7
GuardianAngel schreef op 26 november 2003 @ 19:29:
Winbar geeft o.a. het processor en geheugengebruik aan. Wat wordt er weergegeven voor/tijdens/na het hangen?
Nou, ik heb dus twee CPU's, en hij geeft waarschijnlijk de tweede aan (staat meestal op minder dan 25%, soms op meer). Één keer tijdens zo'n hang gaf hij een 100% piek aan, ervoor en erna 1% of 0.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat tips:

• Airflow in je kast: check even of dit allemaal netjes loopt. ruim je kast ander even netjes op met wat tie wraps.
Geheugen wat te warm wordt kan hele vage problemen geven, die je niet vind met bijv. memtest oid (ook niet met een cpu test; idd, want dan belast je je mem niet)

• Memtest: check even of je geheugen goed is. brak geheugen kan hele rare dingen geven...

HENG HENG

Verwijderd

Topicstarter
jeroen1001 schreef op 26 november 2003 @ 19:53:
Wat tips:

• Airflow in je kast: check even of dit allemaal netjes loopt. ruim je kast ander even netjes op met wat tie wraps.
Geheugen wat te warm wordt kan hele vage problemen geven, die je niet vind met bijv. memtest oid (ook niet met een cpu test; idd, want dan belast je je mem niet)

• Memtest: check even of je geheugen goed is. brak geheugen kan hele rare dingen geven...
Memtest...???

*duikt weg in een hoekje*
DONT HIT ME BECAUSE I'M NOOB! :P

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

http://www.memtest86.com/

Lezen :P

Op diskette rammen, ervan booten..en laten testen tot je zeker weer dat er geen errors meer komen :)

Have fun :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:52:
M'n PC hangt om de zoveel tijd 20-30 seconden. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hier. Hij hangt dan gewoon en als hij "klaar is met hangen" haalt hij zegmaar de tijd in die hij heeft gehangen. Bijvoorbeeld als hij hangt klik ik op start en dan op msn en dan op bureablad weergeven, dan voert hij die acties niet uit maar als hij weer uitgehangen is doet hij dat alles heel snel achter elkaar. (ik hoop dat jullie dit begrijpen 8)7).
Dit klinkt als 100% CPU belasting. Kijk eens of er spyware of iets dergelijks op staat...

• Nielson
  • Laatst online: 17:12
2Dutch schreef op 26 november 2003 @ 20:26:
http://www.memtest86.com/

Lezen :P

Op diskette rammen, ervan booten..en laten testen tot je zeker weer dat er geen errors meer komen :)

Have fun :)
En laat aansluitend even een test-tooltje van WD los op je schijven. :)

Verwijderd

Topicstarter
mae-t.net schreef op 26 november 2003 @ 20:34:
[...]

Dit klinkt als 100% CPU belasting. Kijk eens of er spyware of iets dergelijks op staat...
Allang gedaan:)
Nielson schreef op 26 november 2003 @ 20:48:
[...]

En laat aansluitend even een test-tooltje van WD los op je schijven. :)
Ook gedaan, maar kweet niet precies hoe dat progje werkt. Ik klik drop en er gebeurd nix, of doe ik iets grandioos fout? :P

• Nielson
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 20:57:
[...]

Allang gedaan:)

[...]

Ook gedaan, maar kweet niet precies hoe dat progje werkt. Ik klik drop en er gebeurd nix, of doe ik iets grandioos fout? :P
Als je de zipfile uitpakt krijg je een programma'tje waarmee je een bootable diskette aanmaakt welke het eigelijke testprogramma draait vanuit dos. Heb 'm net zelf ook even gedonwload en dat lijkt allemaal wel goed te werken, geen idee waarom het bij jou niet wil.

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 18:09

Boy

www.byoscoop.nl

Zet eens de intelligente achtergrond services uit (of hoe heet ut in het nederlands). In ut engels is het Background Intelligent Transfer Service.

Uitschakelen (in het Engels): rechterklikken op 'my computer', dan manage, klik op 'services and applications' en rechterklik op die background intelligent transfer service en kies properties. Disable deze en reboot. Probeer ut nog es, kijken of je nog steeds problemen hebt

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Topicstarter
Boy schreef op 26 november 2003 @ 22:59:
Zet eens de intelligente achtergrond services uit (of hoe heet ut in het nederlands). In ut engels is het Background Intelligent Transfer Service.

Uitschakelen (in het Engels): rechterklikken op 'my computer', dan manage, klik op 'services and applications' en rechterklik op die background intelligent transfer service en kies properties. Disable deze en reboot. Probeer ut nog es, kijken of je nog steeds problemen hebt
Heeft niet gehoplen :(

Verwijderd

bij dit soort problemen doe ik altijd format c: (bij mij D:)... duurt wel ff 2 uur om alles weer goed te zetten, maar dan issie ook weer in orde. Ik heb op het moment geen vriuschecker runnen, en dat maakt de PC toch stukken prettiger.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 16:50:
bij dit soort problemen doe ik altijd format c: (bij mij D:)... duurt wel ff 2 uur om alles weer goed te zetten, maar dan issie ook weer in orde. Ik heb op het moment geen vriuschecker runnen, en dat maakt de PC toch stukken prettiger.
Ja ik normaal ook, maar hij is nog geen maand geleden geformatteerd, kazaa staat er niet op, bijna nix gedownload qua warez oid wat virussen kan bevatten. En ik denk niet dat een format C: helpt als we het over detecten van hardware hebben? Of heb ik het mis :?
Pagina: 1