Bij mijn stagebedrijf is het binnenkort de bedoeling dat ik een simpele, maar makkelijke en overzichtelijke tool schrijf om de website te kunnen updaten. De website is html-based en maakt gebruik van CSS. (geen php, maar de server ondersteunt php eventueel)
Wat de tool in ieder geval moet kunnen: teksten bewerken, eventueel een plaatje invoegen (automatisch gegenereerde strings dus), files uploaden naar de webspace (ftp).
En als het even kan een ingebouwde directorybrowser die de ONLINE ftp scant.
(en dat alles met leuke icoontjes uiteraard
)
De tijd die ik hiervoor heb is ongeveer 40 dagen (40 x 8 = 320 uur)
Een probleem (of juist een uitdaging) is dat ik amper kan programmeren. Zeg maar gerust: (nog) niet

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een simpele programmeertaal, die makkelijk te leren is en tamelijk vlot is opgezet.
Vandaag heb ik me vrijwel de hele dag verdiept in PHP (in mijn stage-tijd
), maar dat lijkt me nogal lastig worden. Java heb ik al 2 keer op school gekregen, maar vind ik nog steeds moeilijk.
Andere talen ken ik nog niet (C, Visual Basic, Coldfusion o.i.d.), maar behoren uiteraard tot de opties als het daarmee kan
Het nadeel van PHP gaat denk ik worden dat ik veel authorisatie-gepruts krijg met DB-connecties e.d. Een client-based tool is makkelijker omdat daar geen beveiliging nodig is in principe (of een simpel loginscriptje desnoods).
Een paar boeken kopen is geen probleem, als ik daarmee een stuk verder kom. Daar lig ik niet wakker van (van de kosten)
Alvast bedankt voor je aanbeveling.
Wat de tool in ieder geval moet kunnen: teksten bewerken, eventueel een plaatje invoegen (automatisch gegenereerde strings dus), files uploaden naar de webspace (ftp).
En als het even kan een ingebouwde directorybrowser die de ONLINE ftp scant.
(en dat alles met leuke icoontjes uiteraard
De tijd die ik hiervoor heb is ongeveer 40 dagen (40 x 8 = 320 uur)
Een probleem (of juist een uitdaging) is dat ik amper kan programmeren. Zeg maar gerust: (nog) niet
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een simpele programmeertaal, die makkelijk te leren is en tamelijk vlot is opgezet.
Vandaag heb ik me vrijwel de hele dag verdiept in PHP (in mijn stage-tijd
Andere talen ken ik nog niet (C, Visual Basic, Coldfusion o.i.d.), maar behoren uiteraard tot de opties als het daarmee kan
Het nadeel van PHP gaat denk ik worden dat ik veel authorisatie-gepruts krijg met DB-connecties e.d. Een client-based tool is makkelijker omdat daar geen beveiliging nodig is in principe (of een simpel loginscriptje desnoods).
Een paar boeken kopen is geen probleem, als ik daarmee een stuk verder kom. Daar lig ik niet wakker van (van de kosten)
Alvast bedankt voor je aanbeveling.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.