Klinkt inderdaad als een data-merge. Even uit mijn hoofd kan dat met data uit access, excel of een CSV-bestand.JQR schreef op 25 november 2003 @ 15:34:
misschien kan je iets met merge gaan doen??
- This line is intentionally left blank -
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Private Sub Naam1_Change() Naam2.Value = Naam1.Value Naam3.Value = Naam1.Value End Sub Private Sub Naam2_Change() Naam1.Value = Naam2.Value Naam3.Value = Naam2.Value End Sub Private Sub Naam3_Change() Naam1.Value = Naam3.Value Naam2.Value = Naam3.Value End Sub |
a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]
Thx voor je reply, maar ik snap er echt geen hout van
KingRichard in "Word document met verplichtte velden"havana schreef op 25 november 2003 @ 16:21:
KingRichard,
Het kan ook zonder VBA: selecteer de tekst die je wilt hebben, sleep met de rechtermuisknop naar waar de kopie moet komen & doe Link here. Nu zal de link meeveranderen als het origineel veranderd.
Nu kan je de gelinkte versie steeds kopieren naar de plaatsen waar het ook moet komen te staan.
Trouwens wel een beetje tricky in gebruik, ik zette er vaak even een spatie achter zodat je het niet te makkelijk per ongeluk verwijderd.
Edit:
W000t, weer een dag van m'n leven nuttig besteedKingRichard schreef op 25 november 2003 @ 16:29:
De oplossing van F_J_K is geweldig! Weer wat geleerd!
[ Voor 23% gewijzigd door F_J_K op 25-11-2003 20:41 . Reden: zet ik een spatie ipv het woord spatie :X 8)7 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat is niet zo mooi!havana schreef op 25 november 2003 @ 16:21:
KingRichard,
De oplossing van F_J_K is geweldig! Weer wat geleerd!
[ Voor 37% gewijzigd door KingRichard op 25-11-2003 16:33 . Reden: F_J_K kwam er tussendoor... ]
[edit]
Even getest in een blanco documentje en 't werkt prima. Wat denk je: ik probeer te bij 't contract te gebruiken en krijg de volgende foutmelding:
"Er zijn objecten in dit document die koppelingen naar bestanden bevatten die niet kunnen worden gevonden. De gekoppelde gegevens worden niet bijgewerkt"
Bij mijn weten is dit een doodsimpel Word-documentje. ... what's wrong?
[ Voor 78% gewijzigd door havana op 25-11-2003 16:57 ]
Verwijderd
Vergeet niet met F9 te updaten of in je extra, opties de koppelingen te laten bijwerken zodra je print.
Over die foutmelding -> waarschijnlijk heb je dus OLE koppelingen naar een extern bestand zoals excel en heeft word dat bestand nodig om zichzelf bij te werken.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 19:46 ]
Ik heb al geprobeerd te copy-pasten naar een blanco document, maar dat helpt helaas niet.
[edit] Zelfs als ik probeer te copy-pasten naar kladblok en terug krijg ik die irritante foutmelding!!
[ Voor 75% gewijzigd door havana op 26-11-2003 09:17 ]
"Verwijzingsbron niet gevonden"
't werkt zelfs niet wanneer ik tekst selecteer --> bladwijzer van maak en dan verwijs naar die bladwijzer
[ Voor 44% gewijzigd door havana op 26-11-2003 09:47 ]
Voorbeelden
Het volgende REF-veld wijst het resultaat toe van een ASK-veld dat de gebruiker om de kosten per eenheid vraagt. Het ASK-veld vraagt de gebruiker om informatie wanneer het veld wordt bijgewerkt en wijst vervolgens de invoer van de gebruiker toe aan de bladwijzer 'stukprijs'.
{ VRAAG stukprijs "Wat zijn de kosten per eenheid?" }
Het resultaat van het volgende REF-veld geeft de invoer van de gebruiker weer:
{ REF stukprijs }
Verwijderd
Maar ondanks dat komt de melding weer, dan moet je hetzelfde doen maar met een nieuw dokument, het zit hem niet in de velden maar in het dokument zelf.
Zou in de VBA commando's kunnen zitten bijv.
Screenshotje dan maar:

Als ik nu iets invul en wil updaten, krijg de volgende foutmelding:
"Object in this document contain links to files that cannot be found. The linked information wil nog be updated"
Wat gaat er nou mis? Als ik het probeer met een blanco documentje met twee regels tekst gaat het wél gewoon goed.
[ Voor 12% gewijzigd door KingRichard op 02-12-2003 10:55 . Reden: ", noline" weggehaald uit message-tag ]
Error! Reference source not found!