Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

SMS naar Oekraine, Bericht niet verzonden

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer nu al een tijdje een smsje te versturen naar Oekraine. Ik krijg steeds het bericht: Bericht niet verzonden.

Kep T-Mobile al gebeld of ik een blokkering had ofzow, maar die vrouw zei, dat ze geen garantie konden bieden op smsen naar het buitenland.

Lekker handig, maar nu heb ik dus een probleem.

Ik heb ook al gezocht naar een java applet voor mijn 7250 waarbij ik gebruik kan maken van gprs om berichten te versturen, alleen deze queeste was tevergeefs..

Is er een oplossing?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

samo

yo/wassup

Oekraine staat gewoon als land waar je naartoe zou moeten kunnen bellen, dus ik denk ook smssen... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Ja niet dus :S

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:11

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

samo-arne schreef op 25 november 2003 @ 15:28:
Oekraine staat gewoon als land waar je naartoe zou moeten kunnen bellen, dus ik denk ook smssen... :-)
Dat is geen garantie. Ik weet bijvoorbeeld dat Vodaphone hier in Nederland geen SMS doorgeeft* uit Thailand.

*Is al een tijdje geleden, kan veranderd zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:33

geurtd

www.geurt.com

Ligt niet alleen aan T-mobile hoor.
Ligt aan de providers daarzo.
Heb het ook geprobeerd (Vodafone) en sms komt niet aan.
Vanaf Oekraine deze kant op geen probleem overigens

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Verwijderd

Topicstarter
geurtd schreef op 25 november 2003 @ 15:31:
Ligt niet alleen aan T-mobile hoor.
Ligt aan de providers daarzo.
Heb het ook geprobeerd (Vodafone) en sms komt niet aan.
Vanaf Oekraine deze kant op geen probleem overigens
:( Heb je het weten op te lossen? Ik moet dat meisje echt ff smsen ;)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 09:14

Neus

www.zenaconsult.com

Tja, rij ff langs... :+

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• geurtd
  • Registratie: Juli 2001

geurtd

www.geurt.com

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:32:
[...]

:( Heb je het weten op te lossen? Ik moet dat meisje echt ff smsen ;)
Neuh, helaas.
Dat is me nooit gelukt..
Maar email werkt best wel goed die kant uit dus.......

Life is like a box of chocolates, you never know wich one will kill you

Verwijderd

Topicstarter
Ja het probleem is dat het email adres dat ik gekregen heb, niet klopt :S Vandaar dat ik dus moet smsen :D

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:42:
Ja het probleem is dat het email adres dat ik gekregen heb, niet klopt :S Vandaar dat ik dus moet smsen :D
Anders bel jij even en laat je haar het e-mail adres SMSen, of je geeft telefonisch je e-mail adres door.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

Topicstarter
jah das een manier om het weer contact te krijgen, maar nu wil ik ook nog kunnen smsen :P Niemand een ID over een appletje ofzow die ik kan downloaden?

Verwijderd

probeer d'r via gin te emailen op d'r 06

iets van +(landcode)nummer@gin.(landnaam)

dus als je dat doen zo iets +31645755134@gin.nl <-fakenummer
dan kan je max 60 tekens in het onderwep kwijt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 19:11 ]

• B@RT
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-02-2024
Misschien kan je hier iets mee:

http://sms.gt.com.ua/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:11:

FF Probieren

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:09:
jah das een manier om het weer contact te krijgen, maar nu wil ik ook nog kunnen smsen :P Niemand een ID over een appletje ofzow die ik kan downloaden?
Soms moet je gewoon accepteren dat er landen zijn die niet zo ver zijn qua service niveau als het gemiddelde west europese land. 't is effe slikken maar that's life!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Freee!!

Freee!!

c70070540 schreef op 25 november 2003 @ 19:24:
[...]
Soms moet je gewoon accepteren dat er landen zijn die niet zo ver zijn qua service niveau als het gemiddelde west europese land. 't is effe slikken maar that's life!
Lees dit eens :P
Mr. Liu schreef op 25 november 2003 @ 15:29:
[...]
Dat is geen garantie. Ik weet bijvoorbeeld dat Vodaphone hier in Nederland geen SMS doorgeeft* uit Thailand.

*Is al een tijdje geleden, kan veranderd zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Wat heeft dat te maken met accepteren dan? Er zijn tog alternatieven, tis alleen bagger dat het niet via de normale weg kan...

Verwijderd

T-Mobile heeft maar een klein lijstje met landen waar je mee kan SMS'en... Vodafone heeft ook zo'n lijst, die staat ook op hun site.

De klantenservice liegt dus als ze zeggen dat er niets geblokkeerd is.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 19:11:

dat kost toch geld? En je moet toch ook aangemeld zijn bij die dienst? En die dienst is toch alleen voor NL? Of heb ik het allemaal fout?

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
Ik heb hetzelfde probleem met Orange en Chili.. Chili staat niet in de lijst met "landen-waarvandaan-je-kan-bellen", maar wel in de lijst van landen-die-je-kan-bellen.

Ik denk dat het de telefoonprovider aan de andere kant is.. die hebben soms nogal rare voorwaarden mbt het buitenland..

• JozyDaPozy
  • Laatst online: 24-09 20:28
Je kan proberen een sms-site in Oekraine te vinden, daar moet het zeker lukken, aangezien je dan je sms-bericht vanuit Oekraine verstuurt.

De vraag is alleen of dat soort sites daar bestaan ;)

na even zoeken....

via google vond ik deze site:
http://www.oekraine.vgids.nl/

en daar vond ik 2 links naar sms-sites voor Oekraine:
http://www.umc.com.ua/umc_sendsms.html
http://www.kyivstar.net/eng/service/lib/sms_send.html

veel plezier :) (en voortaan effe googlen :p)

[ Voor 47% gewijzigd door JozyDaPozy op 26-11-2003 16:29 . Reden: links toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx, maar ik heb toch eg wel probeerd te googlen, alleen tussen al dat russisch vink het toch wel een beetje moeilijk :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

Qwerty-273

Meukposter

Providers maken twee soorten contracten met andere mobiele providers. Eentje is een bel contract. Dat jij vanafj jouw netwerk een mobiel op hun netwerk kan bellen. Daarnaast zijn er ook sms contracten waarmee dus afspraken worden gemaakt over sms'en.

Wat hier eigenlijk instaat is de kosten die een provider meot maken om op het andere netwerk te komen. Bij nederlandse providers is het zo, dat wanneer er geen contract is. En dat er dus kosten gemaakt moeten worden om het andere netwerk te benaderen dat dit wordt geblokkeerd. Dus kan je niet sms'en en of bellen.

Probleem bij Telfort (maar ook via navraag bij KPN en Vodaphone, Orange moet ik nog steeds nakijken) die hebben geen contracten meer met poolse providers, waardoor je dus niet meer kan bellen en sms'en naar een poolse mobiel. Je kan echter wel nog gewoon gebeld en gesmst worden ;)

Het geeft grote problemen maar ze willen nu eenmaal niet van hun makkelijke weg, als er geen contract is dan doen we er niks mee, af gaan. Ik bedoel biedt gewoon de mogelijkheid om te kunnen sms'en maar dat de prijs anders ligt tja dat moet kunnen. Maar nee dat wordt te moeilijk :(

Probeer gewoon via de oekrainse provider te kijken of zij een sms dioenst via web hebben?

Anders bellen via een carrier (bv. www.telestunt.nl )

[ Voor 3% gewijzigd door Qwerty-273 op 27-11-2003 13:59 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1