[NSF:u]Crash na exit (Radeon 9000) *

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Mijn probleem is dat mijn windows xp professional gelijk crashed als ik exit. ik heb dit al eerder gelezen bij counter-strike maar geen oplossing bij gezien. ik ben overal geweest. makers van het spel, van me gfx, van directx. maar ik heb geen oplossing kunnen vinden, kheb me hele laptop geformat maar geen oplossing :(.

Ik heb ook vaak gelezen dat het door d3d komt en dat je naar openGL moet veranderen maar dat kan hier niet. bij 3dsetup.exe ziet hij alleen maar d3d van me vidkaart. Iets van dat als d3d terugverandert en dan winxp toolbar erbij komt zorgt voor een crash.

En het heeft geen enkel verband met de problemen als crash ingame ofzo of patches die hier op de forum gaan, want als ik niet quit kan ik gewoon oneindig door spelen. khad toen 4 uur achter elkaar geraced, en toen was het tijd om te rusten, eruit en crash :( alle savegames weg.

Mijn systeem
Acer aspire 1603lm
PIV 2.6 Ghz
512 ddr ram
40Gb hdd
mobility Radeon 9000
Directx 9.0b
nieuwste drivers van Radeon
Windows Xp Professional met sp1
alle updates van xp al geinstalleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaizah op 25-11-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
LoL dit is echt raar, Call of Duty doet het perfect om mijn systeem alles op hoog en dan hoor ik iedereen problemen ermee hebben.

Back to nsfu, ik heb het op mijn thuis pc geprobeerd en daar doet hij het ook gewoon normaal maar helaas slechte vid kaart slechte graphics (ik wil liever alles high). Ook heb ik rondgevraagd aan mede-laptop-genoten of hun nsfu crashde en iedereen kon het gewoon spelen zonder problemen, en zij hebben het gewoon zo met fabrieks instellingen en drivers gedaan, maar bij hun crashde Call of Duty.

Raarraar nog nooit gehad maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:54

Tom Yam

(>'.')>

dat heb ik dus ook.... CoD doet t gewoon vlekkeloos en NfsU tript m als een beest.

zeker nu ik moetion blur laatst aanzette, hij ging al na een paar seconden in de automatische reset... :S

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eej gaste, ikke heeft ook een laptop:
acer aspire 1604LC
Intel Pentium IV 2.8 GHz
512 DDR SDRAM
ennuh ook ATI radeon MOBILITY 9000

En ook nog es hetzelfde probleem. Namelijk dat me laptop crasht nadat ik nfsu afsluit en ik alleen nog maar kan resetten. Maar dat was nog niet alles. de graphics staan beter ingesteld als op me desktop( die heeft nvidia geforce2 64 mb)
maar het is fakking lelijker op me laptop: geen wegreflectie terwijl het aanstaat. maar het probleem is ook dat er geen nieuwe drivers te vinden zijn: als ik op ati.com gaat kajke kannik geen drivers downen voor de mobility kaarten. die moet ik volges hun van acer downen, maar dat zijn alleen maar de standaard drivers en die catalyst drivers doen het niet. dus als er iemand is die wel update drivers heeft, please neem ffies contact met me op: tinytimmy76@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook er ook last van
dusse als iemand wat updates kan vinden of een oplosing voor et probleem please zeg et ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 06:53
Dit probleem heb ik ook....en idd ook een Mobility Radeon 9000. Dit keer in een Targa Visionary XP met AMD 2200+ en 512 MB DDR Ram.

Tis echt wel irri. Ik kan tijdens het spel wel Alt-Tab doen, maar als ik dan Alt-F4 doe, dan hangt me systeem.
Het zou mooi zijn als EA met een oplossing kwam.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets opgevangen op het forum van nfsu op www.needforspeed.com dat EA geen problemen gaat onderzoeken dus buggie zal het wel blijven:S. Laten we hopen dat er ZOVEEL klachten komen(die er al zijn, maarja) dat ze gewoon door het gezeur maar es wat eran gaan doen want dit schiet niet op ofzow :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de oplossing eindelijk gevonden, na gisteravond 3 uur zitten zoeken. Met de nieuwe drivers van ATi Catalyst loopt hij als je terug keert naar windows niet meer vast bij mij.

Hier te downloaden :

- Windows XP/2000 22.5 MB

- Windows ME/9x 23.1 MB

Bij mij werkt hij nu uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm hij wil bij mij niet installere
hoe heb jij dat ding geinstalled?

hij zegt:
Er zijn gene onderdelen gevonden die met de huidige hardware- en softwareconfiguratie kunnen worden geinstalleerd. Controleer of u de vereiste hardware of software heb.

Enne ik heb echt wel een readon 9000 :S

nu ik alles gedaan heb zoals stond bij instructions
geeft hij aan wanneer ik videokaart drivers wil installen:

INF-fout
Video-stuurprogramma niet geovnden

en nu zik dus met ene verneukt beeld :S

volgens mij werkt dat ding van jou niet met de mobility series :S

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 16:30 . Reden: Edit knop gebruiken & dit is geen MSN ]

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik heb een 9200 en die doet precies t zelfde, ik ga ook die nieuwe install maar s doen

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem met de mobility radeon 7500.

en 'we', de mobility gebruikers, kunnen de catalyst drivers niet installeren want die worden niet ondersteunt.

ik heb zelf de laatste versie van de drivers geinstalleerd (gedownload bij asus), maar CoD en NFSU blijven op willekeurige momenten crashen... de ene keer kan ik een half uur spelen de andere keer nog geen 3 minuten.. onder een crash versta ik een shutdown van het gehele systeem!

als iemand een idee of oplossing heeft hoor ik het graag!

specs:
asus L3800C
XP
mobility radeon 7500

edit:
ohja het zou helpen als je de agp versnelling lager zet, maar dat kan ik nergens vinden, al helemaal niet in de bios.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik ook even iets vreemds mag melden.

(Heb ook 9000 Pro 128M)

Bij mijn eerste installatie van NFSU ging het niet best --> Hang after exit game.
Verse installatie van WinXP, Nieuwe Catalyst, NFSU...Yo Mama, No Problems Dude...
Echt nog nooit zo toppie gelopen...
Kom er een half jaar later achter dat pc vol met spy-ware zit (beetje veel gesurft naar cracks en cheats enzo...) dus, nieuwe install WinXP (was toch al nodig).
En nu weer...Lopen als een trein maar Hang After Exit... zelfs met nieuwste Catalyst...
How's possible???
Pagina: 1