[VGA -> Svideo] de mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 13:15

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
Op m'n notebook zit helaas geen videokaart met tv-out.
Maar in plaats daarvan een ingebakken intel videochip.
Deze heeft echter wel VGA.
Nu ben ik al een tijd opzoek naar een manier om VGA om te zetten naar TV-out (dus svideo out).

Ik heb google gebruikt, en deze komt met bergen informatie. Voornamelijk over de trust televiewer. Maar ook hier op GoT komt de search met een hele hoop topics aan zetten. In een aantal van deze topics, kwam ik de volgende schema's tegen:

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs.gif
http://ap0001.virtualave.net/got/schema_scart_vga.GIF

Maar als ik deze bekijk, zie ik alleen weerstandjes, en een transistor.
Na alle bergen informatie die google mij levert, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het te maken is met 4 weerstanden en een transistor, en wat draadjes doorverbinden.

Nu luidt mijn vraag: is er iemand met ervaring op het gebied van het omzetten van VGA naar S-video out. Oftewel: is het werkelijk al iemand gelukt. En zo ja, op welke manier? Met de trust-televiewer zou het dus moeten werken. Maar aangezien ik student ben :+, wil ik dat als laatste redmiddel gebruiken.

tjah..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Welnu, het eerste schema dat je geeft converteert helemaal geen VGA naar (S)VHS maar VGA-->RGB (dus voor het aansluiten van een CRT met coax RGB aansluitingen). Dat schema valt sowieso af voor jouw toepassing.

Het tweede schemaatje ziet er inderdaad lekker eenvoudig uit. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is zo eenvoudig, waarom bouw je het niet gewoon? Kost je nog geen € 10,- en je hebt een redelijke kans dat het nog werkt ook! Ik zou het gewoon proberen hoor...

Je kan trouwens ook een mailtje sturen naar Elektuur. Goede kans dat ze ooit een schakelingetje hiervoor hebben gepubliceerd. Of je kan een Philips breedbek-tv uit '98 kopen waar een VGA aansluitinh op zit :+

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-07 11:32
op de site van DivxPlayer kwam ik dit tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.divxplayer.nl/Images/Produkten/SCARTComponent.gif
SCART to VGA 1,5 meter € 19,95
ik heb ze al een mailtje gestuurd of dit ook gebruikt kan worden van VGA -> Scart (waarom niet zou ik idd zeggen, maar je weet maar nooit ;)), maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.

• gizmo9003
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-08 13:15

gizmo9003

Go For It!

Topicstarter
koraks schreef op 25 november 2003 @ 17:27:
Welnu, het eerste schema dat je geeft converteert helemaal geen VGA naar (S)VHS maar VGA-->RGB (dus voor het aansluiten van een CRT met coax RGB aansluitingen). Dat schema valt sowieso af voor jouw toepassing.
:X *schaamt zich.. helemaal niet naar gekeken :)
koraks schreef op 25 november 2003 @ 17:27:
Het tweede schemaatje ziet er inderdaad lekker eenvoudig uit. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is zo eenvoudig, waarom bouw je het niet gewoon? Kost je nog geen € 10,- en je hebt een redelijke kans dat het nog werkt ook! Ik zou het gewoon proberen hoor...
Hmm jah.. als 't maar veilig is voor mijn tv. Want als die kapot gaat, ben ik nog verder de pineut. Maar de schakeling bouwen gaat me inderdaad (zo goed als) niets kosten.
koraks schreef op 25 november 2003 @ 17:27:Je kan trouwens ook een mailtje sturen naar Elektuur. Goede kans dat ze ooit een schakelingetje hiervoor hebben gepubliceerd. Of je kan een Philips breedbek-tv uit '98 kopen waar een VGA aansluitinh op zit :+
heej dat is ook een idee. Ga ik gelijk doen. En een tv aanschaffe... neej daar heb ik het geld niet voor ;)

tjah..

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Zit met precies hetzelfde probleem, hopelijk iemand hier een goede oplossing voor heeft.

bvd.