Ati Radeon en Matrox P650/750 in 1 systeem nodig?

Pagina: 1
Acties:

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Is het volgende mogelijk.

Mijn computer gebruik ik voor fotobewerking met PS. In de vrije uurtjes gebruik ik het systeem om te gamen. De ATi Radeon 9800 Pro is een uitstekende game-kaart, maar de kleuren schijnen niet zo goed te zijn (voor fotobewerking). De Matrox Millennium P650/750 is een veel betere keus.

- Is het mogelijk om beide kaarten te combineren in 1 systeem (met twee monitoren bij PS en 1 monitor om te gamen)?

- Is de ATI echt ongeschikt om te gebruiken bij professionele fotobewerking? Alle reviews kijken alleen naar de 3D kwaliteiten.

Alvast bedankt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
In elke PC is maar 1 AGP poort beschikbaar.
Voor een tweede videokaart moet je een PCI-variant hebben.
En de meeste topmodellen zijn daar allang niet meer voor verkrijgbaar.

Maar ik zou nog eens wat reviews lezen over de beeldkwaliteit want een moderne Ati of nVidia doet echt niet meer onder voor een Matrox. Natuurlijk niet de cheap-ass merken maar de betere merken hebben vaak een betere kwaliteit.

Wil je toch perse een Matrox, dan kan je nog wel een G450 proberen, die zijn er nog wel in PCI, als je ze nog ergens kan kopen.

Senile! Senile Oekaki

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Als ik me niet vergis is de P650 of P750 ook in een PCI uitvoering beschikbaar. Echter heb ik deze nog niet in Nederland gezien. Misschien is het merk Appian iets voorje? of kan je kijken naar Quaddro's of FireGL kaartjes.
De professionele kaarten zijn veelal zowel op AGP als PCI te koop, mits je niet de CAD/CAM OpenGL snelheid nodig hebt die een 3dLabs Wildcat voor je moet toveren.
De wereld houd niet op bij verkopers van de standaard Ati, Matrox en nVidia producten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• honey
  • Laatst online: 02-08 22:27
Bedankt voor de reacties.

Persoonlijk ga ik liever voor 1 kaart, en dan bij voorkeur de ATI. Ik had inderdaad al gehoord dat de 2D kwaliteit sterk kan verschillen tussen de merken. Hercules schijnt toch 1 van de betere te zijn.