Toon posts:

Edimax Bereik vergroten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb nu een wireless netwerk liggen met een accesspoint, maar nu wil ik een derde computer toevoegen die in een ander gebouwtje zit met zo´n 30 meter tussenafstand. Nu moet ik helemaal met die ontvanger daar tegen het raam aangeplakt zitten om ontvangst te kunnen hebben.

Dus vroeg ik me af wanneer ik een grotere, betere antenne op de wireless accesspoint aansluit ik een betere verbinding daar kan hebben zonder helemaal dat ding tegen het glas aan te plakken.

Alvast bedankt,

Bas

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Natuurlijk zal dat helpen. Maar als je de search gebruikt dan kan je daar wel meer over vinden. De beperking zit hem voornamelijk in het zendvermogen van zo'n wireless router. Een betere antenne helpt wel natuurlijk, maar dat is ook het enige wat je kan doen. Het zendvermogen opkrikken is een stuk lastiger. :)

Ik heb al een aantal topics hierover gezien en anders geeft Google wel meer info over doehetzelfbouw van antennes (inclusief instructies hoe een conservenblik tot straalantenne om te bouwen. :)

[ Voor 27% gewijzigd door -=bas=- op 25-11-2003 14:38 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
poeh, ik ben niet zo heel handig in dat klussen van die dingen hehe.

Heb je soms een antenne die je me aanraad wat dit betreft dat ik iig die afstand kan overbruggen? Want ik wil ook weer niet onzinnig mijn geld spenderen :P

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In het Duitse blad C't hebben ze een paar maanden geleden geëxperimenteerd met een richtantenne gemaakt van een Pringles doosje. Je kan ze eens mailen, op het \Net vind je ze op www.heise.de/ct

[ Voor 4% gewijzigd door koraks op 25-11-2003 18:01 ]