[PHP] Sessions op meerdere subdomeinen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Ik heb de search al uitvoerig gebruikt en het probleem komt vaker voor, maar heb nog geen oplossing gevonden.

Ik heb meerdere subdomeinen op dezelfde server. Ik wil dat ik op sub1.domein.nl doorklik naar sub2.domein.nl dat dezelfde session_id wordt gebruikt. En ik wil niet de session ID in de URL meegeven.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.

Dit heeft geen enkel effect: Ik zie ook helemaal geen cookie in de temp. internet folder.
PHP:
1
ini_set("session.cookie_domain",".domein.nl");

Heb geprobeerd om de PHPSESSID in een cookie te zetten en dat gaat meestal goed.
PHP:
1

Meestal blijf ik dan dezelfde session ID houden, maar soms weer niet. Er wordt soms gewoon een nieuwe ID gemaakt voor het 2e domein.

Cookies kan ik wel op alle subdomeinen uitlezen, maar als ik de PHPSESSID in een cookie op .domein.nl heb staan en ik wil de cookie uitlezen vanaf sub2.domein.nl dan kan ik de waarde vaak niet uitlezen. Ik krijg dan gewoon de huidige session_id() terug.

Iemand met tips?

Originele startpagina - Stadindex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

session_set_cookie_params ()

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
.oisyn schreef op 25 november 2003 @ 14:27:
session_set_cookie_params ()
Ja, heb ik ook al geprobeerd, maar heeft hetzelfde effect als:

Doet gewoon niets dus. Ik zie ook helemaal geen cookie in mijn "temporary internet files" folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdgrit
Ik ben eruit :D
Heb de session_set_cookie_params () op alle pagina's waar een session_start() staat geplaatst en nu werkt het wel. Ik had deze functie eerst alleen op de pagina waar de session variabelen geregistreerd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, je moet het natuurlijk wel altijd doen voordat de session_start wordt aangeroepen :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.