Toon posts:

[Apache] 'disk_free_space' werkt niet met shares*

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal.

Ik heb een apache webserver op een windows XP machine draaien.
Nu wil ik met behulp van disk_free_space (PHP) de vrije ruimte op een andere XP machinen opvragen, dit geeft altijd 0 weer.

Dit gebeurt als ik apache als een service draai, ik heb het al geprobeerd onder andere accounts de service te runnen.
Wanneer het WEL lukt is als ik de services uit zet en handmatig apache.exe open.
Maar nu krijg ik dan zo'n vies zwart DOS scherm (is ook nog niet eens zo erg).
Maar wat dan ook niet lukt is om met php me server te herstarten (omdat ie niet als service draait).

Heeft iemand nog ideeen om voor elkaar te krijgen dat ik de netwerkshares met php te pakken te krijgen?

p.s. ik vind het helemaal niet erg om handmatig op te starten, als dit de enige oplossing is, het zij zo, maar dan MOET ik wel me server met php opnieuw kunnen opstarten.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 12:19
wat je ook kan doen is een snelkoppeling naar apache.exe in je map "Start > programma's > opstarten" zetten, dan word deze bij elke reboot automagisch ge-opend :)
Dan wel je gewone apache als service verwijderen en kan je je server gewoon rebooten en toch PHP gebruiken :D

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
dan mag jij me vertellen hoe ik apache (MET PHP!) kan rebooten.
dat van die snelkoppeling had ik ook al gevonden...

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 12:19
Leg dan je probleem aub nog eens goed uit, want dan snap ik het niet.

Wat ik dacht is dat het goed werkt als je apache handmatig start, alleen kan je dan je server niet opnieuw opstarten :?

Dan zeg ik, dan zet je hem in de map opstarten en kan je hem gewoon uit en aan zetten en dan start apache.exe weer gewoon op, maar dat blijkt niet de oplossing te zijn. Wat is dan precies je probleem??

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Topicstarter
je zit bijna goed.
alleen het probleem is niet dat apache niet met windows opstart.
het probleem is dat ALS ik met zo'n snelkoppeling werk dat ik dan niet via me website (PHP) me webserver opnieuw kan opstarten

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 17:28
En als je nou apache start als service onder een andere account naam ?

Zie services opties.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle acoount namen al geprobeerd. apache werkt wel, alleen ik kom niet bij me netwerkschijven

Verwijderd

Apache is gewoon software, een vraag voor Software Algemeen dus :)

Network Troubleshooting > Software Algemeen + titelfix.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En aangezien sander niet meer kan reageren, kan dit wel dicht ook :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.