[C++/MFC] Grafiek plotten op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:55
Ik heb een MFC applicatie (dialog based) based geschreven die via de seriele port data samples binnenhaald. Deze sample waarden wil ik graag in een grafiek (als functie van de tijd) naar het scherm schrijven. (Het liefst ook nog als een "lopende" grafiek)

Ik heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Is er een kant en klare library die ik ergens kan downloaden of moet ik alles zelf schrijven.. Iemand soortgelijke ervaringen?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kijk eens naar de CWnd::OnPaint () methode

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Inderdaad OnPaint() kapen. Een van de argumenten is een device context, waar je gewoon dingen op kunt krabbelen als lijnen, rectangles etc etc. Kijk in MSDN bij CDC.

Verwijderd

Op www.codeproject.com en www.codeguru.com staan alle examples(+code) die je maar nodig zou kunnen hebben om dit te doen.

Have fun :)

Verwijderd

wat is een MFC applicatie ?

en in builder kan je toch gewoon met die Chart doen :?
staat onder Additional tabblad

.modbreak: Is dat even een zo lomp en nutteloos mogelijke reactie. Zeg dan niets! |:(

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 26-11-2003 12:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 08:51:

Dude, ik denk dattie met Visual Studio werkt.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 08:51:

Het gaat hier over Visual C++, niet over C++ Builder.

MFC , dat is 'Microsoft Foundation Classes', een class-library dus die gebruikt wordt door MFC.
MFC is eigenlijk een dunne OO wrapper rond de win-api.

In C++ Builder kan je idd een control daarvoor gebruiken, misschien kan je die in VC++ ook wel gebruiken, maar ik denk dat jij eens moet leren dat programmeren wel meer is dan de juiste component te slepen naar je form.

https://fgheysels.github.io/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het e.e.a. in een flatfile kunt wegschrijven, kun je ook overwegen om GNUplot te gebruiken (ben niet helemaal zeker van de naam, weet wel dat het bij vrijwel iedere UNIX / linux zit). Kan hele mooie grafiekjes toveren :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou zowiezo op zoek gaan naar een (gratis) library die die grafieken voor je afhandelt. Hele simpele grafiekjes zijn nog wel handmatig te tekenen maar zodra het wat ingewikkelder wordt (en dat wil je altijd) is het echt een crime om dat nog zelf te doen.

Verwijderd

whoami schreef op 26 november 2003 @ 09:50:
ik denk dat jij eens moet leren dat programmeren wel meer is dan de juiste component te slepen naar je form.
Oh echt?.. goh kheb helemaal verbaast 8)7

modbreak1: als je GoT geen leuk forum vindt, vooral zo doorgaan: dan helpen we je er wel van af :/

modbreak2: en modbreaks editen is reden voor linea recta OW zoals je weet

[ Voor 40% gewijzigd door curry684 op 26-11-2003 12:34 ]

Verwijderd

hier staan wat goeie gdi tutz, die moeten je wel een aardig eindje op weg helpen

http://www.functionx.com/MFCFundamentals/index.htm
Pagina: 1