[SB Live] 2 boxen van de 5 werken maar

Pagina: 1
Acties:

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-06 13:12
Ik heb een Creative Live! geluidskaart met een mooi 5.1 setje ook van creative eraan, nou heb ik laatst mijn pc geformateerd en nu werken nog maar 2 van de 5 boxen en de subwoofer.

Ik heb alleen eerst mijn nvidia drivers geinstaleerd en daarna de drivers voor de geluidskaart. verder was het een schone XP installatie.

Als ik nu het geluidsmixertje open wat creative erbij geleverd heeft open krijg ik de volgende error:
"CtDevcon.dll heeft een fout gemeld. Mixer word nu afgesloten."

Ik had hier eerst bij eerdere formats geen last van. Tevens in mijn linux (Red Hat 9) boot werkt hetr geluid perfect met 5 boxen.

Via de search heb ik niets kunnen vinden wat op mijn probleem leek. Op nieuw instaleren van de drivers helpt niet.

Specs:
P4 2.4 Ghz
Creative Sound Blaster Live! geluidskaart.
Creative 5100 inspire 5.1 boxen.
Win Xp pro.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
dat krijg je als je door windows xp automatisch de drivers laat updaten, die zijn nieuwer dan het paket van creative :?, en dat geeft conflicten met de mixer, als je gewoon de drivers installeerd samen met de surroundmixer van creative in 1 pakket dan moet het gewoon goed werken, anders kan je ook gewoon in [configuratiescherm-->>Geluiden en Audioapparaten] en klik je op de onderste geavanceerd, daar kan je dan kiezen voor 5.1.:P

Home Assistant Configuratie GitHub V&A