Toon posts:

Etherlink III kaart op router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Moet niet te moeilijk zijn maar toch vraag ik jullie hulp. ik heb een PC draaien met ADSL en een 3COM ADSL router. Nu heb ik een oude PC met daarin een 3Com Etherlink III kaart. Ik weet niet precies wat het is maar volgens mij is het gewoon een netwerkkaart en dus zou ik die in mijn router moeten kunnen steken en dan printer en internet kunnen delen en bestanden makkelijk overzetten.

Nu mis ik waarschijnlijk een kabel want er zit niks bij en ik moet dat ding er toch in kunnen prikken lijkt me. Op de Etherlink staat: For 10BASE-T and Coax.

Nu is mijn vraag welke kabel heb ik nodig en moet het uiteinde van die kabel dan een telefoonplug zijn die ik in een van mijn poorten in de router kan steken? Als ol die laptop eenmaal aan mijn router heb hangen dan zoek ik wel uit hoe ik het netwerk aan de praat krijg maar eerst maar eens kijken welke kabel ik nodig heb.

Alvast bedankt _/-\o_

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Afbeeldingslocatie: http://www.ictcompany.com/products/3Com/3c589d_w_cbl.jpg

:Y)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, gewoon een utp kabel (cat5) met aan beide kanten een rj45 :?
tenzij je coax wilt gaan gebruiken, maar ik gok dat je dat niet wilt ;)

edit:
ah, je bedoelde zo'n dongle :D
veel suc6 met zoeken, misschien vind je zo'n ding nog ergens op een beurs, maar ik geef je weinig kans. Makkelijker is een 'nieuw' kaartje te kopen, is vaak nog goedkoper ook.

[ Voor 49% gewijzigd door Erkens op 25-11-2003 13:51 ]

Verwijderd

Straight-UTP, CAT5 met RJ45 stekkertjes.

Verwijderd

Topicstarter
Yes, volgens mij moet ik dat ding op het plaatje hebben, ik zie een ingang voor een telefoonachtige plug (rj45?) die past volgens mij ook op een van mijn poorten van mijn router. En aan de andere kant een heel dun plugje, zo te zien past die inderdaad in mijn kaartje.

Waarschijnlijk lastig om nog te vinden maar ik kijk wel even of het gaat lukken, anders dus een nieuw kaartje begrijp ik, is dat dezelfde die ik nog kan krijgen of moet ik dan iets anders aanschaffen (wat beter, makkelijker of sneller is?)

Thanks allemaal }:O

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
www.mr-at.nl heeft er volgens mij liggen, maar of dat specifiek voor die kaart is durf ik niet te zeggen..

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Zoek inderdaad eens bij mr-at of op de computerbeurzen in nederland/belgie.

die dingen zijn nog wel te vinden

Verwijderd

Topicstarter
Erkens zal waarschijnlijk gelijk krijgen, heb even met Mr. @ gebeld maar ook zij hebben hem niet, een vergelijkbaar kaartje kost ongeveer 25 euro, jammer maar ik vrees dat ik dan maar een nieuw kaartje ga kopen. Kan ik toch mooi internet delen en bestanden overzetten.

Thx again
Pagina: 1