Toon posts:

En nog een retroverzoek: Skyshark uit de ARCADE?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een jaar of 5 terug speelde ik een spel op een Arcade-bak dat als ik het me goed herinner SKYSHARK heette.

Het was een Raptor achtig spel. Voor de jonkies onder ons ;) die Raptor niet meegemaakt hebben: Raptor is een soort space invaders, maar dan mooi en je "" gaat steeds verder het veld door", zeg maar.

Dit SKYSHARK is net zoiets, maar dan met een vliegtuig uit WO2 ofzo. Je had een knop om te schieten en om een bom mee los te laten.

Verder de mogelijkheid om het aantal guns onder je vleugels te vergroten.

En zo moest je tegen tanks, schepen en andere vliegtuigjes schieten. Een briljant spel waar ik uren achter heb doorgebracht.

Kent iemand dit spel? En zo ja weet iemand waar "een demo" ;) van dit spel te vinden is? Ik kon het namelijk nergens vinden :(

Wederom, alvast bedankt.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

of ie ook op PC is weet ik niet, maar ik weet wel dat hij vlogens mij geemuleerd is

ik weet wel een site waar hij waarschijnlijk te halen is, contact me maar ff op ICQ ,dan stuur ik je vanavond wel ff een linkie

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 17:28
Ehm, Raptor is nog van de nieuwe generatie m8 :)
Als je nou kijkt naar Aleste of Nemesis van de MSX, dat waren pas de klassiekers :)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 08 december 2000 13:40 schreef Glorix Jim het volgende:
Ehm, Raptor is nog van de nieuwe generatie m8 :)
Als je nou kijkt naar Aleste of Nemesis van de MSX, dat waren pas de klassiekers :)
nemesis had vette muziek :D

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ja dat was Skysharks (meervoud meen ik).. kon je in je 1tje of met z'n 2en spelen op de PC.. waren van die dubbeldekker vliegtuigjes, verticale scroller (dus je vloog van "boven naar beneden"). Tankjes, bootjes en andere vliegtuigjes die op je schoten.

Is al weer LANG geleden.. was geloof ik een CGA/EGA spel. had ut ergens op 2 5'25 360KB diskettes staan maar waar die gebleven zijn.. pfffrtt geen idee..

Misschien kan je hem voor MAME vinden? Ik zelf nog al wat van die reut, paar cds vol... ik zal anders eens kijken? geef je email adres maar - dan laat ik wel weten of ik hem gevonden heb.

Overigens om mijn generatie maar aan te geven.. Raptor is echt heel erg jong :) Ik zou het spel eerder vergelijken met 1942! Daar heb ik toch menig uur mee gespeeld in de Arcade, C64 en MAME :9 :9

Kent iemand Zone66 nog? Dat was echt een beregaaf spel!

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Carrier Airwing :D
maar dat was een sidescroller

River Raid op de Atari 800 :D die was VET

en raptor is idd redelijk nieuw

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

River Raid.. geweldig! Voor de C64 :) Natuurlijk ook zaxxon!

R-Type blijft ook legendarisch!

Wings of Fury voor PC/Amiga was ook wel een leuke side-scroller.

Hmm kan zo wel ff doorgaan.. Xenon en Xenon II (met die waanzinnige Megablast soundtrack!)..

Ik ga geloof ik maar weer MAME, VICE (C64) en WinUAE installeren :D

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

NeoGeo

ik vind alleen dat Mame een beetje brakke joypad support heeft

met NEOGEO totaal geen probs :D
of Callus -> Carrier Airwing, 1942 -> alle Capcom games >:)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Hoeveel Callus roms zijn er eigenlijk? Toen Callus net uit kwam waren het er 27 en ik die heb ik allemaal.. maar ben toen mijn interesse verloren in alles behalve the Amiga ADFjes :)

Ik gebruik voor Mame, Vice, WinUAE zo'n 2 button Arcade joystick ala C64/Amiga met een Digital->Analoog converter die ik ooit op een beurs gekocht heb.. 5 jaar geleden ofzo! Werkt echt heel goed voor dat soort spellen (en dat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke klik klik klik geluid!!)

Vervolgens via TV-out al die Mame, C64 en Amiga games op TV spelen.. ziet er op TV nog best aardig uit!

Verwijderd

kan iemd zich Xenon 2 nog herinneren?

toen erg revolutionair en brute sounds :)
Pagina: 1