Toon posts:

Games via VPN werken niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Howdie

Ik wil games spelen over een VPN verbinding.
Als ik een losse VPN server of Router neerzet kunnen de vrienden van mij inloggen ze kunnen ook mijn shares zien en zelfs printen. Nu als een games gaat hosten ziet niemand hem. Het enige wat tot nu toe werkt is je hebt 3 pc's

pc1 = windows xp
pc2 = windows xp met vpn
pc3 = windows xp met vpn

pc1 logt in bij pc 2
pc2 logt in bij pc 3

en pc host het spel zo kan ik met 3 spelers over een local lan gamen. Hartstikke goed natuurlijk maar dit wil ik eigenlijk niet. Ik wil 1 vpn server hebben waar iedereen in kan loggen. Wie weet hier de oplossing voor

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:47
Je kan toch gewoon pc3 in laten loggen op pc2 :?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

waarom binnen 2 minuten hetzelfde topic op 2 verschillende plekken openen????

topic 839829

Verwijderd

Topicstarter
Sory voor het 2x posten, ben een beetje nieuw hier. Waarom niet alles naar 1pc was ook de vraag. Dit omdat er een beprking op XP zit van maximaal 1 vpn verbinding = lees gebruiker

Groetjes

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28

AirX

Tweak Guru

Zet een oude (486 van mij betreft :p) bak neer met linux en installeer daar poptop op :). Werkt ideaal, en is gratis :).

Zie www.poptop.org en eventueel www.redhat.com

Verwijderd

je probleem met het hosten van games ligt hem denk ik bij de games zelf.

Wat voor ip's deelt je vpn server uit? Die zitten als het goed is in een andere range dan die op de pc's van je vrienden. Hun pc wordt dan min of meer ook veranderd in een router.

Vaak moet je dan connecten naar de game host (in het spel) middels iets van "direct connect" waar je dus het ip instelt van de game-host. Bij C&C generals is dit bijvoorbeeld het geval. Ook de game-host moet in dat geval eerste kiezen voor direct connect en dan een game-hosten

edit:
ik heb dat nl. ook met C&C generals. Een vriend belt in op me vpn server en gaat naar C&C. We zien elkaar niet in de lobby, maar als ik een gamehost via direct connect en hij connect naar mijn ip via direct connect, dan werkt het gewoon

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 14:32 ]

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Als ik een VPN server(windows 2000 server) start kunnen mijn vrienden wel via VPN op het netwerk komen. Maar ze zien niet de game die ik host op een andere pc (XP home) binnen mijn netwerk. Mekaar pingen is overigens geen probleem . Ze zitten ook allemaal in de 192.168.1.X range.
Als ik het spel (Fifa 2004) host op de server zelf, zien ze wel het spel maar kunnen ze niet joinen.

Iemand enig idee wat hiervoor een oplossing kan zijn?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Titelfix. Graag voortaan zelf een duidelijke titel verzinnen :)

• Lordzaza
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 15:55
Hmmz al 2 weken geen replie, zelf wou ik ook een topic starten maar hoop dat iemand hier nog op kan reageren... Zelf heb ik een goed draaiende VPN server en bla bla bla.

Als een vriend game wil joinen via VPN die ik host (waarbij je INGAME NIET zelf het ip adres van de server kan instellen), kan hij de server niet zien. Andersom hetzelfde, host een vriend een game dan zie ik of anderen die met het VPN verbonden zijn ook niet.

Bij windows XP komt dit probleem niet voor, dus persoonlijk denk ik dat het een instelling in winserver2003 is die dit als bescherming of iets dergelijks doet...

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb een aantal dagen zitten kloten met NFSU 2 over vpn.

Heb een p3 500 Mhz met Windows 2000 Server opgezet, iedereen kon prima vpn verbinding maken. Alles werkte (file sharen, pingen enzv) maar het probleem zit um in dit:

VPN stuurt geen broadcast berichten door!!

met andere woorden, als een game iedereen op je lan/vpn wil bereiken stuurt het een bericht naar ip 255.255.255.255 (broadcast adres) zodat iedereen het bericht ontvangt dat jij een server draait. VPN stuurt dit bericht niet door dus houd het op met vpn.

Wat je wel kan doen (werkt ERUG goed) en makkelijk

Download http://www.morpheussoftware.net/git/
Add het ip van de persoon waarmee je wil gamen, doe dit met een UDP verbinding
Forward alle poorten

en doe percies hetzelfde bij de persoon waartegen je wil gamen.

LETOP!: als je een router hebt forward poort 213/214 UDP naar je netwerk ip (meestal 192.168.x.x)

succes:)

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28

AirX

Tweak Guru

Of je zet een VPN met Wingate op. Wingate VPn kan broadcast packages forwarden en daar werken alle, maar dan ook alle, games mee.

Mogelijkheid twee (welke ik gebruik). Zet een VPN server op onder Linux (poptop) en gebruik dan ook broadcastrelay (bcrelay). Op die manier worden broadcasts wel gerelayed. Je kunt overigens gewoon met windows clients inloggen op de linux server. Dit werkt bij Rome Total War goed.
Er zijn helaas ook spellen die principieel niet broadcasten op een VPN verbinding, zoals warcraft III, die zullen dan helaas nog niet werken.

Verwijderd

Zoek maar eens op het programma Battle.lan 0.5

Heb het getest met Quake III en The Battle for Middle Earth en die werken.
Pagina: 1