Dual channel Asus P4P800-VM

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13
Hallo

Ik las eigenlijk net in me boekje van me movo dat dual channel ook ondersteund wordt met alle 4 de geheugenbanken vol. (mits zelfde type)

Waar voorheen de nforce borden alleen maar 2 banken ondersteunen voor dual channel. Kan het nu op deze bord met 4 banken?

Is het dan voor mij goed op hem op 2x256 te blijven draaien? en later weer 2x256 erbij te kopen indien echt nodig
of kan ik beter die 2x 256 omruilen voor 2x 512?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SonyEricsson schreef op 25 november 2003 @ 13:31:
Hallo

Ik las eigenlijk net in me boekje van me movo dat dual channel ook ondersteund wordt met alle 4 de geheugenbanken vol. (mits zelfde type)

Waar voorheen de nforce borden alleen maar 2 banken ondersteunen voor dual channel. Kan het nu op deze bord met 4 banken?
Dat heb je goed gelezen :)

Overigens is Dual Channel functionaliteit echt niet alleen een nForce2-feature. Dat verschilt per chipset; dat kun je terugvinden op de chipset specs pages op de website van de chipsetfabrikant of natuurlijk via het chipset overzicht dat je via de FAQ van dit subforum kunt terugvinden (Dual Channel wordt aangeduid met DC) ;)
Is het dan voor mij goed op hem op 2x256 te blijven draaien? en later weer 2x256 erbij te kopen indien echt nodig
of kan ik beter die 2x 256 omruilen voor 2x 512?
Dat maakt niet uit :)

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:13
aha

Thx
heb ik het toch goed gelezen
dual channel met 4 geheugenbanken klinkt namelijk niet echt logisch.
behalve als er dus 2x dual channel is :D

maar als dat qua performance nix uitmaakt wacht ik wel met het aanschaffen van ram.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SonyEricsson schreef op 25 november 2003 @ 13:39:
dual channel met 4 geheugenbanken klinkt namelijk niet echt logisch.
Als je op deze manier doorberedeneert dan is single channel met [vul aantal in] geheugenslotjes ook niet echt logisch 8)7

Maargoed, het kan dus en het werkt prima. Daar leent het chipset zich voor :)