Toon posts:

pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

een vriend van me belde me dat hij niet meer in windows kan komen. Het gaat om de volgende foutmelding: ongeldige boot.ini windows word opgestart vanaf C:/windows

nu heb ik op de forum meer van deze zaken gevonden maar het heeft allemaal niet geholpen want hij komt gewoon niet in zijn windows.
Hij heeft dus maar alles geformatteerd en windows opnieuw erop gezet maar de melding blijft maar komen...

iemand een oplossing?

p.s. besturingssysteem = windows XP professional

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me sterk dat alles geformat is, want de ongeldige boot.ini staat er nog op.
Al eens geprobeerd de repair optie te gebruiken om de opstartbestanden te fixen?
Controlleer anders eens in hoeverre de boot.ini klopt (als het FAT32 is kun je dit makkelijk nakijken door simpelweg te booten met een bootcd/flop). Met NTFS wordt het wat lastiger.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heeft hij NTFS, hij heeft ook windows reperatie geprobeert maar dan komt hij op een gegeven moment bij C:\ (niet in msdos maar gewoon op de cd)

daar kan hij dus wat invullen maar wat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 13:42:
volgens mij heeft hij NTFS, hij heeft ook windows reperatie geprobeert maar dan komt hij op een gegeven moment bij C:\ (niet in msdos maar gewoon op de cd)

daar kan hij dus wat invullen maar wat?
fixboot of fixmbr (met help krijg je gewoon alle commando's te zien, dat geeft hij daar ook aan).

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:39

momania

iPhone 30! Bam!

Dit wordt een beetje moeilijk vraag-antwoord spelletje zo...

Er zijn een aantal dingen die je zelf kan controleren:
- Is de HD nog goed?
- Weet je zeker dat er geformatteerd is en dat er niet een 2e windows nu ernaast staat?
- Etc.

Komt er dus op neer dat er of iets stuk is, of je hebt het niet goed gedaan.
Zet alles dus rustig op een rijtje en dan kom je er vast wel uit ;)

Hulpmiddelen:
Windows Operated Systems - FAQ
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
OM FAQ/Beleid
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.