Server (IIS) Modem (Speedtouch) Router (Sitecom) config?

Pagina: 1
Acties:

• DHartong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02-2024
Hallo Mensen,

Bij deze een vraag hoe ik het volgende voor elkaar krijg:
Ik heb een zonnet Adsl breedband verbinding, een Speedtouch 510 Modem, een Sitecom DC202 router/switch en XP met IIS webserver erop.

!! Nou wil ik dat die webserver voor iedereen zichtbaar is (binnen en buiten mijn eigen netwerk dus) !!

Mijn netwerk (met 3 computers) werkt prima, gedeelde internetverbinding. Omdat ik zelf asp pagina's wil bouwen en testen heb ik IIS geinstalleerd (weliswaar op XP Home Edition, maar dat kan via een "tweak"). Via localhost kan ik mijn pagina wel zien, maar niet via het internet (als ik dat zelf bekijk op mijn pc/webserver). ;)

Nou heb ik al verschillende dingen geprobeerd: poort 80 opengezet in de router, via DMZ en special applications, in de modem bij NAT de webserver ingesteld als default en ook poort 80 intern en extern doorgesluisd. En ook mijn firewall op de webserver uitgezet/ poorten geopend. Niks helpt. :'(

Wie weet hier de juiste config voor????

Alvast bedankt! _/-\o_

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Lijkt mij dat je gewoon poort 80 extern moet mappen naar port 80 op je webserver. Dus als je webserver ip 192.168.1.2 heeft dan moet je op je speedtouch de externe poort 80 mappen naar poort 80 op dit interne adres.

[ Voor 3% gewijzigd door kwiebus op 25-11-2003 13:33 ]

• DHartong
Bedankt voor het antwoord, maar dat heb ik al gedaan.

Kan ik het dan ook zelf zien? Of kun jij misschien even kijken: ip adres is: 62.58.238.12

Moet ik met IE via een proxy kijken, dat heb ik niet ingesteld staan, en wat zijn voor-nadelen hiervan?

Groetjes

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:25
Ik kan je in ieder geval op dat ip adres niet zien. Wat je kunt doen om te kijken of http verkeer op poort 80 geblockt wordt door het modem of firewall is vanaf je webserver naar http://scan.sygate.com gaan en hier een quick scan laten uitvoeren.

• DHartong
Hoi Kwiebus,

Die scan zegt dat ik idd al het verkeer geblockt heb. Dat is raar... Ik heb nu zone alarm uitgezet en de test opnieuw gedaan... Even wachten wat eruit komt.

Weet jij hoe ik poorten openzet op de modem, en de router?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:27

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zelf testen is altijd lastig. Je zit dan in je huis, en probeert door de ramen naar binnen te kijken. Dat kan dus niet....

Wat je wel kunt doen is via bv http://www.anonymizer.com/ je site benaderen. Rechtboven kun je dan je eigen site invullen. Hun site haalt hem dan op en geeft jou de weergave. Niet alles wordt goed weergegeven, maar je kunt in ieder geval testen of de verbinding goed gaat.

This footer is intentionally left blank

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lees de manual van de desbetreffende apparaten na :/ staat het fijntjes in.

Als je de speedtouch alleen als modem gebruikt hoef je daar niks te forwarden.

Forget your fears...
...and want to know more...

• DHartong
Bedankt voor je link AjHaverkamp! Handig idd. Dan hoef ik niet elke keer iemand te vragen ernaar te kijken!

En voor Aetje, hoe weet ik wanneer ik mijn modem alleen als modem gebruik? Ik heb de speedtouch als modem, maar ik weet niet of hij nog meer doet dan dat... Ik zie dat er een DHCP server opzit, die een adres uitdeelt aan mijn Router. Zit er ook nog een firewall in, die ik niet kan zien in het setup/ config menu?

Ik zie in het setup menu dit bij service description: PPP over ATM - NAT-router - DHCP server on LAN

In mijn Router heb ik als virtual server Web met poort 80 aangevinkt... Waar zit het toch in???

Nadat ik ZoneAlarm heb uitgezet, kan de scan nog steeds geen geopende poorten zien... Raar toch?

Verwijderd

Het kan heel goed zijn dat je modem toch als router is ingesteld. Het beste kun je even je router afkoppelen, je PC direct op het modem zetten en deze dan via de webinterface of Telnet benaderen. Stel hier dan in dat je een DMZ (dat betekent dat hij alle poorten doorstuurt) naar het IP-adres van je router wilt.

• DHartong
Hallo JSS,

Ik heb zojuist mijn router even afgekoppeld. Ik heb nu dus de webserver pc direct op de modem ingesteld.

Het klinkt logisch wat je zegt, maar hoe moet ik DMZ instellen in de Speedtouch 510? Ik kan dat niet vinden onder de normale 'menuutjes'. In mijn router kan ik dat wel instellen, wat ik ook heb gedaan.

In de 510 kan dat misschien niet.... Of wel, maar dan.... HOE?

thnx

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Op de site van kpn staat voor de 510 een nat manager. En een nieuwe firmware 4.2.3.0.0.

Dit zal al een stuk verbetering geven. (alleen de nat manager is al handig)

Maar wat gebruik je nou ?

Gebruik je 2 keer nat of op slechts 1 van de 2 machines ? Waarom heb je een router achter een router ?

• DHartong
Hee

Bedankt voor de tip. ik heb nu versie 4.0.2.0.0. Dus dat kan misschien wat schelen.
raymonvdm schreef op 25 november 2003 @ 16:13:
Maar wat gebruik je nou ?

Gebruik je 2 keer nat of op slechts 1 van de 2 machines ? Waarom heb je een router achter een router ?
Ik heb 3 computers. Een daarvan een webserver. Ik heb 1 Modem met NAT instelmogelijkheden (de Speedtouch). En ik heb 1 router/switch (DC202 Sitecom).

Hoe kom je erbij dat ik een router achter een router heb?

BTW, ik heb nu nog steeds niet mijn website kunnen bereiken via alleen mijn modem. Heb getest, er staan nu wel wat poorten open, maar nog geen poort 80... Dus dat betekend dat het of in de Modem of mijn computer zit.

Hoe kom ik nou achter het probleem?

Ik zal nu eerst even nieuwe firmware installeren op mijn Modem...

Verwijderd

Als je de DMZ-instellingen niet kunt vinden kun je het for now gewoon doen met poort 80. Let er wel even op dat je deze niet alleen openzet, maar echt forward naar een bestaand intern IP-adres. In je modem moet dat het IP-adres van je router zijn, in je router het IP van je webserver :)

Oh, en wat Raymon bedoelt: je modem kan gewoon als router werken, een tweede router is dus niet echt nodig.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Het verbaast me toch telkens weer dat mensen nu 2 routers gebruiken... NAT over NAT. Niet handig... Beter is:
INET <-> MODEM (als router) <-> SWITCH of HUB <-> LAN <-> PC's

Zit je niet te klooten met een dubbele forwarding...

Forget your fears...
...and want to know more...

• DHartong
Ok Aetje,

Ik begrijp nu beter wat je bedoelt... Slecht geinformeerd door de computer winkel dus...

Maar goed, ik heb wat gevonden... www.mirdesign.nl , daarop kun je een tweak versie vinden voor de modem. Met auto portmapping. Klinkt precies wat ik nodig heb...

Ik heb nog een keer getest voor openstaande verbindingen. Ik kom erachter dat port 80 nog steeds niet geopend is. (als ik alleen het modem gebruik, zonder router). Ik denk dus dat ik dat programma van mirdesign echt nodig heb. Maar ik krijg mijn Modem niet in Expert mode. En al helemaal geen crack.

Heb nu nog niet de juiste locatie gevonden om mijn modem firmware te updaten... Dus als iemand dat weet.. GRAAG!

• DHartong
Jippie, ik ben blij... :) want ik heb een eigen webserver...

Het probleem zat em in de Speedtouch Modem.

Ik heb gewoon mijn eigen huidige firmware versie gebruikt, geen programma gebruikt om mijn modem te hacken of te cracken. Het werkt gewoon...

De fout zat em in het doorrouteren in de modem. Dit had ik gedaan naar mijn PC, ipv de Router/Switch. Concreet:
192.168.0.2 interne ip, prt 80
62.58.238.1Z externe ip prt 80
Default server is: 192.168.0.2

Dit MOET zijn: 8)
10.0.0.152 interne ip van de Router/Switch op prt 80
0.0.0.0 als externe ip en prt 80.
Default server is: 10.0.0.152 (dit is dus het adres dat je in de Router/Switch kan vinden!!!)

That simple! Zo heb ik dus de poort opengezet van de modem. Dit ook gedaan op de router/switch, en vervolgens ook de poort opgezet in de ZoneAlarm firewall. De webserver heeft all unassigned, dus niet het ip van de webserver pc.

Zo kun je ook de poort 21 openzetten voor ftp server verkeer. Handig!

Nog iets B) in de Modem sla je dus de instellingen op, Save all (niet vergeten). Vervolgens zie je dat de instellingen bij de poorten/ nat routing WEG ZIJN.... :? Maar ze bestaan kennelijk nog wel, klik maar eens op New.... Daar staan ze! Raar maar waar.

Dus. Veel succes en have fun!!!
PS: Ik ben zo'n 3 weken bezig geweest om dit te fixen...
Pagina: 1