Toon posts:

Accesslists met intervlan routing op layer3 switch mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil enkele VLANS met elkaar verbinden. Nu kan interVLAN routing op switchniveau, we hebben een Cisco Catalyst 4006 waarmee dat mogelijk is, of via een router. Mijn eerste optie is het via de switch te doen. Ik heb echter nergens kunnen vinden of het mogelijk is accesslists of iets dergelijks toe te passen voor de verbinding tussen de VLANS als je het op switchniveau doet.

Met een router kan ik uiteraard wel accesslists gebruiken, maar liever niet als het niet hoeft.

• rmels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Volgens mij gooien we hier wat termen door elkaar. Als je een router module in de 4006 hebt, dan kun je InterVLAN routing doen, en daarop draait dan gewoon IOS waar je wat ACL's op kun zetten.
Zit er geen routermodule in , dan snap ik al niet hoe je interVLAN routing gaat doen, tenzij je iets wazigs op laag 2 van plan bent.

rmels

Verwijderd

schijn je een layer 3 engine voor nodig te hebben op een module , of een supervisory engine III,

II+ heeft basic layer 2/3/4/ features, en II alleen layer 2 dus die valt af.

Maar dit had je ook zelf wel ff kunnen zoeken op de cisco site.

Het betreft hier dus geen losse rsm zoals de 5000 series heeft maar een geintergreerde oplossing in of module of verbeterde supervisory engine.

[ Voor 247% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 15:38 ]

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:25
Routeren op switch niveau :? Je bedoelt inderdaad gewoon Layer 3 switching, denk ik. Dat gebeurd in combinatie met een gerouteerd pakketje, de volgende pakketjes worden geswitched. Hoe dan ook, een 4006 is niets meer dan een chassis. Routeren of Layer 3 switchen is afhankelijk van de module.

Een Supervisor II-Plus kan simpele Layer 3 taken uitvoeren, maar dan ook echt simpel.

Jij hebt op zijn minst een Supervisor Engine III nodig idd. Dat is de goedkoopste supervisor die biedt wat jij wilt. De IV is namelijk ook al beschikbaar.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren