Toon posts:

2 x A7N8X systeem problemen met Windows/Maxtor SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een erg vervelend probleem, hopelijk heeft iemand suggesties. Ik heb twee identieke systemen gebouwd, met de volgende specificaties:

Asus a7n8x deluxe 2.0 (bios 1007)
2 x Corsair pc2700
2 x maxtor 120gb sata raid0
Windows xp sp1

Installeren ging zonder problemen, maar beide systemen geven nu elke keer bij het booten aan dat 'one or more drives need to be checked for consistency'. Vervolgens worden er ook telkens filesystem fouten gevonden. Op een van de twee systemen werd vanochtend een fout gevonden in iets wat te maken had met de mbr (het heette iets van 'BIT' ofzo) en dat systeem wil sindsdien helemaal niet meer booten, ook niet in safemode (pc reset zodra aan windows boot wordt begonnen).

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb al meerdere topics gezien waarin de combinatie a7n8x/maxtor wordt genoemd? Verrot geheugen oid lijkt me uitgesloten, aangezien het om twee verder identieke systemen gaat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:57:
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb al meerdere topics gezien waarin de combinatie a7n8x/maxtor wordt genoemd?
Ik ook, echter er zijn zoveel oplossingen te bedenken dat ik ze niet uit mijn hoofd ken. Je kunt ze via de Search terugvinden: [search=a7n8x windows maxtor sata] :)

Verder heb ik de titel wat verduidelijkt.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 25 november 2003 @ 13:03:

Verder heb ik de titel wat verduidelijkt.
Ik zag het, dank je. ;)

Zou het reëel zijn om twee andere schijven bij mycom te vragen op basis van alle reports over de a7n8x/maxtor combinatie?

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb exact dezelfde combi, alleen heb ik Infinion pc3200 geheugen en bios 1005. Ik heb tot nu toe nog geen problemen kunnen detecteren. Ik heb een blocksize van 16K ingesteld (was default) in de raid0 setup.

Hoe is je partitie-indeling ? Ik heb XP in de 2e partitie (1e logische drive in de extended partitie) geinstalleerd.

Je kunt eens proberen via de recovery console van XP FIXMBR en FIXBOOT uit te voeren.

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Topicstarter
Morelore schreef op 25 november 2003 @ 15:13:
Ik heb exact dezelfde combi, alleen heb ik Infinion pc3200 geheugen en bios 1005. Ik heb tot nu toe nog geen problemen kunnen detecteren. Ik heb een blocksize van 16K ingesteld (was default) in de raid0 setup.

Hoe is je partitie-indeling ? Ik heb XP in de 2e partitie (1e logische drive in de extended partitie) geinstalleerd.

Je kunt eens proberen via de recovery console van XP FIXMBR en FIXBOOT uit te voeren.
Helaas, de schijven zijn helemaal weg, windows kan er niks meer mee :/

• Morelore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01-2024
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:26:
[...]

Helaas, de schijven zijn helemaal weg, windows kan er niks meer mee :/
En als je via de SATA setup (F4) kijkt, vindt die de schijven nog? Je hebt toch wel de SATAraid driver geladen met F6 tijdens installatie van XP?

Lore! Lore! Lore!

Verwijderd

Topicstarter
Morelore schreef op 25 november 2003 @ 16:53:
[...]

En als je via de SATA setup (F4) kijkt, vindt die de schijven nog? Je hebt toch wel de SATAraid driver geladen met F6 tijdens installatie van XP?
yep, de raid set bestaat gewoon nog, alleen het filesystem is helemaal verneukt.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

welke nforce drivers gebruik je? 3.13 met sw ide driver? zo ja, weg donderen :)
2.45 installeren en t werkt als een zonnetje. heb dit gezeur namelijk ook gehad met 1 wd schijf. met die nforce drivers

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Hubert schreef op 25 november 2003 @ 19:48:
welke nforce drivers gebruik je? 3.13 met sw ide driver? zo ja, weg donderen :)
2.45 installeren en t werkt als een zonnetje. heb dit gezeur namelijk ook gehad met 1 wd schijf. met die nforce drivers
welke driver bedoel je precies? ik gebruik de onboard sata controller om de schijven aan te sturen, die heeft een eigen driver. de ide driver van de nforce is voor zover ik kan zien 2.70 (WHQL'd).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
problem solved: mycom heeft zonder mokken de schijven omgeruild voor een stel raptors. alles draait nu als een zonnetje en de wd's maken ook nog eens een stuk minder lawaai. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Volgens storagereview.com en vele andere reviewsites zijn Raptors inderdaad het beste die je kunt krijgen qua geluid/performance ;)

Verder verplaats ik dit topic voor de volledigheid toch maar naar Opslagmedia & I/O Controllers, omdat het hier een HDD (of I/O controller?) probleem betreft :)

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 15:54
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:57:
Asus a7n8x deluxe 2.0 (bios 1007)
2 x Corsair pc2700
2 x maxtor 120gb sata raid0
Windows xp sp1
niet dat je er wat mee opschiet , maar ik heb vergelijkbaar systeem:
  • Asus A7N8X Deluxe 2.0 (bios 1007)
  • 2 x Kingston pc3200
  • 2 x Maxtor DiamondMax +9 80Gb sata RAID0
  • Windows XP sp1
en (tot nu toe) geen problemen

Only dead fish go with the flow

Verwijderd

Topicstarter
Escrimador schreef op 27 november 2003 @ 21:00:
[...]

niet dat je er wat mee opschiet , maar ik heb vergelijkbaar systeem:
  • Asus A7N8X Deluxe 2.0 (bios 1007)
  • 2 x Kingston pc3200
  • 2 x Maxtor DiamondMax +9 80Gb sata RAID0
  • Windows XP sp1
en (tot nu toe) geen problemen
mensen lijken tot nu toe vooral problemen te hebben met de 120 en 160 gig maxtors.
Pagina: 1