Toon posts:

Verschil tussen policy's 2000/2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In windows server 2003 zitten een ruime 150/200 nieuwe policys in. Nou bestaan er excel sheets waarin staat welke policys er allemaal bestaan. Maar wij zouden hier graag willen weten welke nieuwe policys er allemaal in windows 2003 server zitten. Om nou 2 excel sheets naast elkaar te leggen en te gaan vergelijken is niet echt de meest ideale oplossing (nou is de 1 ook nog in het engels en de ander in het nederlands). Op internet kan ik niks vinden welke policys er allemaal bij zijn gekomen in windows 2003 server.

Is er iemand die hier een documentje van heeft.

Alvast bedankt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
GPMC (gratis, maar werkt alleen onder XP/2003)

deze kan je downen van de microsoft site

http://www.microsoft.com/...be1ef647ea&displaylang=en

en anders de tools van onze vrienden NetIQ (www.netiq) die hebben hele fijne tools mbt policy's

kan je mooie overzichtjes uithalen ook

[ Voor 21% gewijzigd door Zwelgje op 25-11-2003 23:28 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
wat GPMC betreft, daar kun je alleen mee uitlezen wat er is ingesteld, en daar staat dan uiteraard de nwe opties ook tussen maar wat mijn vraag dus eigenlijk was, of er een soort van tooltje bestaat die in 1x alleen de nieuwe opties laat zien

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

GPMC op een 2000 forrest draaien vanaf een XP_SP1 werkstation. data exporteren. GPMC op een 2003 forrest draaien exporteren daarna vergelijkingstool bouwen..

Wat heb je zelf zoal al aan zoek akties ondernomen want je komt zelf ook niet met eventueel dit al geprobeerd...

Verwijderd

Topicstarter
kheb dus hier de search gebruikt, en op google lopen rondsnuffelen. maar het resultaat is niet wat ik zoek.

Er bestaan wel excel sheets met de policy settings van windows 2000 en van windows 2003. Maar om nou meer dan 600 paginas met elkaar te vergelijken is ook niet echt handig.

Maar ik zal het eens met de GPMC proberen

iig bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 18:14:
kheb dus hier de search gebruikt, en op google lopen rondsnuffelen. maar het resultaat is niet wat ik zoek.

Er bestaan wel excel sheets met de policy settings van windows 2000 en van windows 2003. Maar om nou meer dan 600 paginas met elkaar te vergelijken is ook niet echt handig.
Er staan toch vast wel opmerkingen bij als vanaf XP Pro e.d.?
Zoiets staat mij in ieder geval wel bij.

De voornaamste verschillen zie je vooral op security gebied terug,
daar zijn vrij veel opties bijgekomen.
Pagina: 1