Toon posts:

Pentium 4 2,6c of 2,8c nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem samenstellen met o.a. een ASUS P4P800 mainboard maar zit nog met de vraag of ik nou de Pentium 4 2,6c of 2,8c zal nemen. Uiteraard wil ik de processor overklokken, maar met welke kan ik veilig de hoogste klokfrequentie halen?

Zijn er mensen die de 2,6 of 2,8 hebben en overklokervaring hebben? De gegevens op overclockers. com vertrouw ik niet helemaal eerlijk gezegd daar wordt te veel gesleuteld aan de koelingen e.d.

Tips zijn welkom.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:30
Pifast Challenge is ook een mooie referentie. Daar kun je per type koeling zien welke resultaten men haalt met welke processor :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eigenlijk de standaard koeling gewoon gebruiken die bij de processor zit.

Zou de 2,8 veiliger zijn voor de hoge klokfrequentie te behalen?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Heel simpel: Er zijn geen garanties voor overclocken. Het kan best zijn dat een 2.6 verder komt als een 2.8. Dat is volledig afhankelijk van de processor zelf.

Maar bedenk wel dat ze standaard allebij met een 800MHz bus werken (200MHz QDR). Dat betekend dat als de processoren theoretisch beiden even snel kunnen lopen, je bij de 2.6 GHz eerder tegen de beperking van de FSB aan gaat lopen.

Maargoed, dit is ook een kwestie van wat je eraan uit wilt geven etc :)

En om een idee te krijgen kun je vaak even wat resultaten van oc-topics en sites bekijken.. En ja, overclocken is vrij afhankelijk van koeling, dus daar moet je ook rekening mee houden.. Maar nogmaals: Geen garanties :)

Dit topic is gesloten.