[WXP/2k] inloggen op meerdere domeinen.

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ok, alvorens te beginnen wil ik duidelijk stellen dat ik de search gebruikt heb maar nog niet tot een bevredigend resultaat gekomen ben.

De situatie is als volgt. Ik heb hier thuis een samba server draaien (thuis-domain). Op school zijn we nu bezig met Windows 2000 Server (voor mij Windows Server 2003 Enterprise Edition). Deze heb ik op mijn knutselpc'tje geinstalleerd en draait ook prima.

Nu wil ik dus de mogelijkheid hebben dat ik op mijn workstation Windows XP of Windows 2000 kan inloggen op zowel de Linux Samba Server of op de Windows Server 2003 in te loggen.

Is dit mogelijk en zoja, welke stappen moet ik hiervoor ondernemen?

Workstation: Windows XP Professional
Workstation 2: Windows 2000 Professional

tnx

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:02

FastBunny

Give it the Works !

Tijdens het inloggen bij gebruikers naam de dns naam opgeven bv user@domeina.local en user@domeinb.local, wellicht kan je ook bij het inloggen opgeven DOMEINNAAMA\user :) Try it zou ik zeggen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Op 2 domeinen inloggen gaat niet, tenzij je een trust ertussen hebt hangen; maar dat heb je niet.. Met die netswitcher lukt het ook niet, omdat dat alleen werkt met workgroups; als je je computer uit het ene domein gooit moet je nl een nieuwe computer account aanmaken..

Wat je wel kunt doen (wel een beetje omslachtig) is een restorepoint maken.. 1 voor in het ene domain en 'n 2e voor 't andere domain.. door deze restorepoint terug te zetten kun je dus switchen tussen 2 domains.. zo heb ik het een tijd gedaan toen ik bij 'n klant van me zat en ook daar aan het domain moest hangen..

Of gewoon lokaal inloggen en handmatig mappings aanmaken..

[ Voor 7% gewijzigd door Krypt op 25-11-2003 11:31 ]

Pvouput live