Toon posts:

Client voor win 2k3 TS is hetzelfde als remote connection?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

We proberen hier te werken via terminal service maar het gaat niet echt lekker.
Ik zit al ff op google en microsoft te zoekken. En mijn stagebegeleider ook. We kunnen geen reet vinden..

Nja deze wel..

http://www.microsoft.com/...2AABAD74B5&displaylang=en

Wat blijkt nu

Overview
The Terminal Services Advanced Client 5.01 Pack: RDP client with high encryption (128-bit) is no longer available...

HELEMAAL gek

Oke dan krijg je ergens nog zoiets als dit

http://www.microsoft.com/...e7e9b57e79&DisplayLang=en

Maar dat is ziet eruit als remote acces... en mn begeleider denkt dat dat hetzelfde is. Dus HELP. We hebben echt goed gezocht. En we hopen dat 1 van jullie even kan vertellen wat ik nou precies moet hebben. Geef aub geen url waar het eigenlijk niet staat wat ik moet hebben en dan zeggen dat ik google moet gebruiken.

Soms hoort er namelijk iets te staan. Maar dan ontbreekt net wat je nodig hebt. En ik denk dat we hier maar een boek aan moetten gaan schaffen ;)

Help dus aub.

Alvast bedankt! We kunnen het echt niet vinden....

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 18:25

bille

Don't call me Buff

Administrative Tools -> services -> Telnet ?

iig bij WinXP kan je een telnetservice aanzetten..

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

Topicstarter
hmz zal eens kijken. Ik zie de connectie btw wel gewoon in terminal service management. En dan kan ik messages zenden enzo.

Is er hier niet iemand die zelf ook gebruik maakt van wink2k3 en Terminal Service?

Want voor 2000 enzo is er zat te vinden :S

Edit> Heb btw ff gechecked en volgens mij is dat telnet wat anders. Terminal Services staat er iets verder onder. Alleen zal die property;s ff op enabled zette

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:38:
hmz zal eens kijken. Ik zie de connectie btw wel gewoon in terminal service management. En dan kan ik messages zenden enzo.

Is er hier niet iemand die zelf ook gebruik maakt van wink2k3 en Terminal Service?

Want voor 2000 enzo is er zat te vinden :S

Edit> Heb btw ff gechecked en volgens mij is dat telnet wat anders. Terminal Services staat er iets verder onder. Alleen zal die property;s ff op enabled zette
Ik gebruikt het zelf wel, alleen is remote desktopping net ff iets anders als terminal services. De client is echter volgens mij wel gelijk.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
bille schreef op 25 november 2003 @ 11:34:

Wat heeft telnet met Terminal services te maken? :?

Volgens mij is de Terminal Services Client die je kan downloaden inderdaad hetzelfde al de Remote Desktop dat in Xp verwerkt zit.
Dat gebruiken wij hier op het werk toch gewoon om naar de server te connecten...

Verwijderd

Om gebruik te maken van Windows 2003 TS zou ik op de client de nieuwste RDP zetten, namelijk 5.2. Zoek gewoon even op google op: "rdp 5.2".

Wat nou je preciese probleem is kan ik niet opmaken uit je vraag.
Waarom gaat het niet echt lekker? Wat gaat er niet? Krijg je meldingen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:55 ]

• luckyme_
  • Niet online
Als je niet weet wat telnet is zou ik het maar snel weer uitzetten.

offtopic:
Is het vraag maar raak voor je stage aan het worden hier?

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 16:03
Remote Desktop Connection is gewoon de vervanging van TSAC. Tis gewoon TSAC met een klein beetje een andere look en meer functionaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
luckyme ik weet wat telnet is. En zei toch dat ik d8 dat er niets mee te maken had. MAar als iemand hier dat zecht. kijk ik altijd wel ff omdat de meeste hier wel wa weten.

• luckyme_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 12:06:
luckyme ik weet wat telnet is. En zei toch dat ik d8 dat er niets mee te maken had. MAar als iemand hier dat zecht. kijk ik altijd wel ff omdat de meeste hier wel wa weten.
Zou ik hem nog steeds maar weer uitzetten. :)

En een tip: als je iets niet zeker weet, ga dan niet lukraak dingen aan en uit zetten om iets te fixen, vaak levert dat alleen maar meer problemen op. Logisch werken en troubleshooten is een must!

[ Voor 25% gewijzigd door luckyme_ op 25-11-2003 12:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
lol. Ja hak ff nie aan gedacht.. :S

Alleen is een testserver dus een super groot probleem ken het nooit zijn.

Leer btw wel veel van deze stage. Meer als heel het 2e schooljaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal btw aant eind van de stage een soort win 2k3s tutorial posten. Kan iedereen die het wil weten het zo vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 14:32 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:20
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:26:
Hey,

We proberen hier te werken via terminal service maar het gaat niet echt lekker.
Wat gaat er niet ? Wees eens een beetje specifieker ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Je kan ook de installatiecd van windowsxp erin stoppen en dan kijken bij de options in het installatiemenu(autorun) daar kan je de terminal server client van xp installeren. dat is de nieuwe client die je gebruiken moet.

• mutsje
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

[helpdeskmode]
In Windows 2000 Server heb je Terminal Server Administration mode of Application mode. De Administration mode betekend 2 licenties gratis zonder verdere activatie. De Application mode betekend dat je licenties moet invoeren.

In Windows 2003 heb je Terminal Server Application mode only. Dit betekend indien je geen licenties invoerd je na 5mnd doodleuk de melding krijgt dat het niet meer werkt.

Als je in de Windows Operating Systems:Howto&Guides kijkt zie je daar zowaar een complete howto staan hoe je Remote Desktop op moet zetten.

deze dus [rml][ 2003]Howto: setup Remote Desktop[/rml]
[/helpdeskmode]

* mutsje vind dat zoeken ook een vak is

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 25-11-2003 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
lolz. krijg veel antwoorden maar ben dr al uit. Wilde gewoon weten of dat Terminal server hetzelfde als remote desktop

Wilde namelijk Geen REMOTe desktop. Maar werken via een terminal server.

Dit blijkt dus hetzelfde te zijn... Dat was me eerst niet voor de 100% duidelijk.
Maar nu ik dit weet is alles een stuk makkelijker zoekken.

En had ik die howto zelf ook wel gevonden ;)

*sonicx vind lezen ook een vak ;) Verder bedankt. Fijn forum alleen jammer dat veel snel moeilijk doen bij een vraag. (Een forum is voor vragen en discussies zover ik het weet..)

Verwijderd

Remote desktop hoeft niet hetzelfde te zijn als Terminal Server. Terminal Server werkt via een server, maar je zou ook via remote desktop gewoon een XP machine over kunnen nemen. (dan heb je niets te maken met een Terminal Server)

Het verschil in het bovenstaande geval is uiteindelijk dat je bij de XP machine de desktop overneemt waardoor je de pc niet tegelijkertijd lokaal kan besturen, en bij de terminal server krijg je een sessie op de achtergrond aangeboden door de server.

Maar je kan idd met remote desktop van beide opties gebruik maken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 15:14 ]

• mutsje
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:03:
l(Een forum is voor vragen en discussies zover ik het weet..)
Misschien moet je je vraag dan in Windows Operating Systems plaatsen en niet in Professional Networking & Servers waar men ervan uit gaat dat je al een bepaald niveau hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke zalk doen. Weet er namelijk nog geen ruk van. Nja een heel klein beetje dan.

Thnx. Coole howto btw! Alleen konk nie vinden hoe ik bepaalde app's aan bepaalde groeppen kon binden. Ja die rechermuisknop zooi werkt wel maar het moet nog anders en uitgebreider kunnen. Onzichtbare mappen bv. Maar kzoek nog ffkes door :D

en zal mn vragen in de andere topic stellen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:03:
lolz. krijg veel antwoorden maar ben dr al uit. Wilde gewoon weten of dat Terminal server hetzelfde als remote desktop

Wilde namelijk Geen REMOTe desktop. Maar werken via een terminal server.

Dit blijkt dus hetzelfde te zijn... Dat was me eerst niet voor de 100% duidelijk.
Maar nu ik dit weet is alles een stuk makkelijker zoekken.

En had ik die howto zelf ook wel gevonden ;)
het is niet hetzelfde... tenminste remote desktop (in win2k ts in admin mode) is gratis. voor terminal server moet je licenties aanschaffen (win2k ts application mode)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
bille schreef op 25 november 2003 @ 11:34:

De klok horen luiden......

Telnet heeft NIETS te maken met Terminal Server of het Remote Desktop Protocol.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
REchten toekkenen van applicaties enzo he.
Gaat dat alleen maar via dat ntfs gedeelte?

rechter muisknop > security > ect.....

Want ik zoek nog iets waar je er voor kan zorgen dat de user het ook niet kan zien.

Bijvoorbeeld

usergroup1 Mag excel Ziet de excel snelkoppeling en de map ervan

usergroup2 Mag geen excel Ziet geen snelkoppeling en geen map ervan.

Is dit ergen mee toe te passen?

En ik heb hier de win2k3 Trial versie. Is het daar ook mogelijk om terminal service echt te testen? Omdat ik iets van Terminal Server Licencing ben tegengekomen.
Of scheelt dat niet veel in gebruik?

EDIT

Over de licencing kan alvast weg

Terminal servers allow unlicensed clients to connect for 120 days from the date of the first client logon. After this evaluation period ends, a terminal server can no longer allow clients to connect unless it locates a Terminal Server License Server to issue client licenses.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 09:07 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dj_Sonicx,

Je originele vraag is beantwoord volgens mij (namelijk: welke client heb ik nodig voor terminalservices) - als dat niet zo is, raad ik je sterk aan eens rond te zoeken of eens een goed boek te lezen. Je vraag is dermate basic, en dermate gemakkelijk uit te vinden als je het zelf gewoon probeert, dat hier geen discussie over mogelijk is. Als je er hierna nog niet uitkomt - open dan gerust een nieuw topic, maar zorg er dan voor dat mensen niet gaan gokken naar wat je zoekt, en start het in het juiste forum.

Verder zie ik dat je allerlei andere vragen begint te stellen - ik wil je aanraden hier een nieuw topic over te openen (het liefst stel je 1 vraag per topic zodat er geen misverstand over kan verstaan welke oplossing voor welk probleem aangedragen wordt.

Zorg er iig voor dat als je een nieuw topic opent, dat je hierin duidelijk aangeeft *wat* je zelf al geprobeerd hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.