Heren,
Misschien een echt domme vraag maar heb overal gezocht maar ik kon nergens een goed antwoord vinden.
Ik ben bezig met het maken van een database waar een tabel in staat "Discipline"
Daar in zitten de attibuten:
DisciplineID
DisciplineDesc
SuperiourDisiplineID
de SupiriorDisciplineID zit er in omdat ik als ik wat in de combobox aan klik
een andere combobox komt met opties die voor dat item mogelijk waren.
Mijn vraag is hoe kan ik door midden van een do...until loop items uit een database halen en in een combobox zetten ik zelf dacht aan deze:
Do
Combo1.AddItem rs!disciplineDesc
Loop until rs.EOF
maar die pakt die niet. Weet iemand misschien hoe het wel moet? (ik gebruik trouwens ADODC)
En daarna is mijn vraag welke code moet ik gebruiken om te zorgen dat hij een andere combobox opent als ik iets geselecteerd hebt met de opties die gefiltert word door de superiourDiciplineID.
Alvast bedankt,
Jordy
Misschien een echt domme vraag maar heb overal gezocht maar ik kon nergens een goed antwoord vinden.
Ik ben bezig met het maken van een database waar een tabel in staat "Discipline"
Daar in zitten de attibuten:
DisciplineID
DisciplineDesc
SuperiourDisiplineID
de SupiriorDisciplineID zit er in omdat ik als ik wat in de combobox aan klik
een andere combobox komt met opties die voor dat item mogelijk waren.
Mijn vraag is hoe kan ik door midden van een do...until loop items uit een database halen en in een combobox zetten ik zelf dacht aan deze:
Do
Combo1.AddItem rs!disciplineDesc
Loop until rs.EOF
maar die pakt die niet. Weet iemand misschien hoe het wel moet? (ik gebruik trouwens ADODC)
En daarna is mijn vraag welke code moet ik gebruiken om te zorgen dat hij een andere combobox opent als ik iets geselecteerd hebt met de opties die gefiltert word door de superiourDiciplineID.
Alvast bedankt,
Jordy