netwerkje -> printer <- standalone

Pagina: 1
Acties:

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 08:59

davinci

Super-Grover to the rescue

Topicstarter
Ik heb win2000 netwerk
met daarin 1 pc die een lpt kabeltje heeft richting printer (deze printer is voor het hele netwerk gedeeld)
Daarnaast heb ik een standalone pc (win98) die niet in het netwerk hangt en ook niet mag hangen. Deze is wel verbonden via inbelmodem naar o.a. het internet en div. andere diensten.
Door middel van een zelf-schakelende printerswitch. Kunnen beiden pc's van bovengenoemde printer gebruik maken.

Mijn vraag: Is het nu in principe mogelijk om via de standalone pc via de switch in het andere netwerk te komen? Dit mag namelijk niet. ik heb al bidirectional lpt uit gezet op de standalone. Maar is dit de oplossing of hoef ik me helemaal niet druk te maken.

<removed>

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Maak je geen zorgen. Via die switch kun je geen verbinding met elkaar maken. Hij schakelt tussen twee verschillende poorten. Wanneer de ene poort verbinding heeft, is de andere poort afgesloten.

PSN: PcDCch

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52
Wow, paranoia. :)

Maak je geen zorgen, het is niet mogelijk die switch te gebruiken om van de ene pc op de andere te komen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb nog geen virus gezien die zich eerst nestelt in je printer, om vervolgens als die switch omgezet wordt zichzelf in je netwerk te nestelen ;)

Maar wat niet is kan altijd nog komen toch? Het zijn tenslotte windows printers tegenwoordig :P

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-07 08:59

davinci

Super-Grover to the rescue

Topicstarter
Fire69 schreef op 25 november 2003 @ 11:30:
Wow, paranoia. :)

Maak je geen zorgen, het is niet mogelijk die switch te gebruiken om van de ene pc op de andere te komen.
Tis meer dat ik hier op mijn werk (bank) een standalone (die een onveilige verbinding met buiten heeft) via een printer aan het veilige netwerk 'koppel'. Dit omdat men te lui is om een 2e printer bij te bestellen.

<removed>

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

davinci schreef op 25 november 2003 @ 17:07:
Dit omdat men te lui is om een 2e printer bij te bestellen.
ehm, als je bij een bank werkt lijkt met het toch geen probleem als men voor de keuze staat voor 100% safe en een printer, of niet 100% safe maar met 1 printer, keus lijkt me wat dat betreft voor een bank snel gemaakt.

Maar in principe moet het gewoon zo prima kunnen, waarbij je er niet van de 1 naar de andere pc kan komen, behalve door het uit te printen en vervolgens in te typen 8)7

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Om kort èn theoretisch te zijn:
Ja, het is mogelijk om via de LPT het netwerk op te gaan. Ik heb het ooit al eens gedaan.
Wil je dat bereiken, dan moet je wat trucs uithalen en veel van netwerken en dergelijke afweten. Dat is voor een doorsnee gebruiker zeker niet weggelegd, maar een uitdaging voor de gemiddelde tweakert!
Zoals eerder gezegd is het dmv een printerswitch niet mogelijk. Deze verbind òf de ene PC òf de andere PC met de printer. Een doorschakeling via de printer zit er niet in (tenzij de switch gemod is... :))

Terugkomend op je vraag: het is mogelijk, maar niet via een printerswitch.

We have just one world, but we live in different ones...

Pagina: 1