Een collega heeft een windows (console) programma geschreven en gecompileerd met lcc-win. Werkt prima (inclusief netwerk ondersteuning).
Compileren onder dev-c++ geeft echter nogal wat foutmeldingen tav netwerk-gerelateerde definities en prototypes.
Voorbeeld:
WSAResetEvent wordt niet herkend (implicit declaration) door dev-c++. Het is echter een Win32 API call.
De foutmelding duidt volgens mij op een ontbrekend prototype (bv in include-file). Een 'grep' in de include directories levert inderdaad niets op. Echter een 'grep' op ResetEvent wel (maar ik heb nog niet gechecked of dit hetzelfde is).
Uiteraard kan het prototype worden toegevoegd, maar dan komen we waarschijnlijk later in de problemen bij het linken.
Vraag 1) de oorzaak van dit probleem (dev-c++ ondersteunt geen Win32API calls?)
Vraag 2) de snelste manier om het op te lossen (niet perse de netste)
Vraag 3) de netste manier om het op te lossen
Compileren onder dev-c++ geeft echter nogal wat foutmeldingen tav netwerk-gerelateerde definities en prototypes.
Voorbeeld:
WSAResetEvent wordt niet herkend (implicit declaration) door dev-c++. Het is echter een Win32 API call.
De foutmelding duidt volgens mij op een ontbrekend prototype (bv in include-file). Een 'grep' in de include directories levert inderdaad niets op. Echter een 'grep' op ResetEvent wel (maar ik heb nog niet gechecked of dit hetzelfde is).
Uiteraard kan het prototype worden toegevoegd, maar dan komen we waarschijnlijk later in de problemen bij het linken.
Vraag 1) de oorzaak van dit probleem (dev-c++ ondersteunt geen Win32API calls?)
Vraag 2) de snelste manier om het op te lossen (niet perse de netste)
Vraag 3) de netste manier om het op te lossen
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 14:28 . Reden: vraag 1 type gaan -> geen ]