Toon posts:

[dev-c++ versus lcc-win]winsock probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een collega heeft een windows (console) programma geschreven en gecompileerd met lcc-win. Werkt prima (inclusief netwerk ondersteuning).
Compileren onder dev-c++ geeft echter nogal wat foutmeldingen tav netwerk-gerelateerde definities en prototypes.

Voorbeeld:
WSAResetEvent wordt niet herkend (implicit declaration) door dev-c++. Het is echter een Win32 API call.

De foutmelding duidt volgens mij op een ontbrekend prototype (bv in include-file). Een 'grep' in de include directories levert inderdaad niets op. Echter een 'grep' op ResetEvent wel (maar ik heb nog niet gechecked of dit hetzelfde is).
Uiteraard kan het prototype worden toegevoegd, maar dan komen we waarschijnlijk later in de problemen bij het linken.

Vraag 1) de oorzaak van dit probleem (dev-c++ ondersteunt geen Win32API calls?)
Vraag 2) de snelste manier om het op te lossen (niet perse de netste)
Vraag 3) de netste manier om het op te lossen

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 14:28 . Reden: vraag 1 type gaan -> geen ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Welke compiler gebruik je met Dev-C++?

Misschien is die niet meer up to date ?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
mingw, versie onbekend
zullen het straks proberen met cygwin

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

(dev-c++ ondersteunt gaan Win32API calls?)
Dat is onzin, het is gewoon een kwestie van de juiste headers includen.
Wordt winsock2.h wel geinclude?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op 25 november 2003 @ 14:05:
[...]

Dat is onzin, het is gewoon een kwestie van de juiste headers includen.
Wordt winsock2.h wel geinclude?
Zoals ik in de eerste post al aangaf, lijkt dat inderdaad op een ontbrekende include file. Ik heb de hele include directory doorgespit om de prototypes te vinden, maar zonder succes.

Ja, winsock2.h wordt ge-include.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ook voordat windows.h wordt geinclude? Erna wil nog wel eens problemen geven.
En in mijn winsock.h staat ie toch echt:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
#if INCL_WINSOCK_API_PROTOTYPES
WINSOCK_API_LINKAGE
BOOL
WSAAPI
WSAResetEvent(
    IN WSAEVENT hEvent
    );
#endif /* INCL_WINSOCK_API_PROTOTYPES */

Ik weet niet of dev-c++ de originele headers gebruikt, maar als ie er bij jou niet in staat dan klopt er iets niet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed dat dev-c++ geen standaard headers gebruikt. In winsock.h kom ik bv select tegen (dat ik ken van Linux en bij mijn weten niet in de Win32 API hoort/zit).

In de code wordt verder winsock2.h ge-include voor windows.h.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

select () werkt ook prima onder windows, zoals de meeste berkeley functies die op sockets werken

• farlane
.oisyn schreef op 25 november 2003 @ 14:20:
Ik weet niet of dev-c++ de originele headers gebruikt, maar als ie er bij jou niet in staat dan klopt er iets niet
Dev-C++ is alleen een IDE. De compiler die gebruikt wordt is in te stellen ( Hier dus MingW )

Bij mijn MingW staat ie in winsock2.h btw

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh, ik dacht dat dat standaard met mingw shipte?

• farlane
.oisyn schreef op 25 november 2003 @ 17:15:
Oh, ik dacht dat dat standaard met mingw shipte?
Er is een download met en zonder MingW ( http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html )

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is min-of-meer opgelost (moet executable nog testen).

MingW was versie 2.95-en-nog-iets; nieuwe versie (3.0.0-1) opgehaald, wat zaken over de oude Dev-C++ installatie heen gegooid en het genoemde compileerprobleem was verleden tijd.
Helaas zaten er nog wat fantastische bugs in de code (onbegrijpelijk dat het met lcc-win was te compileren), maar dat terzijde.

Heb nu de beta-versie van Dev-C++ 5 gedownload en geprobeerd. Weet nog niet of de executable werkt, maar dat zien we wel.

Dank u voor de hulp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 15:05 ]

Pagina: 1