linux-mailserver via 1 popbox

Pagina: 1
Acties:

• Xtinct
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Ik ben in het bezit van een domain waar bij alle mail naar 1 popbox wordt gestuurd.
Omdat ik nog geen behoefte heb om mijn domain-mail rechtstreeks naar mijn linux-server wil laten sturen, wil ik weten of het mogelijk is, dat mijn linux-server de mail uit de externe popbox van de ISP haalt en dan lokaal verspreid over de users op de linux-server.
Ik heb al op internet gezocht, maar kan hier niets over vinden.

Het maakt mij niet echt uit welke mail-service of extra service ik moet installeren, als ik het maar voor elkaar krijg.

Wie helpt mij uit de brand. _/-\o_

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 23:11
Een begin: fetchmail.

• Xtinct
Fetchmail gebruik ik nu ook, het probleem is echter dat dan alle mail uit mijn domain-popbox bij 1 user binnenkomt (bij mijzelf), en dat is niet echt de bedoeling.
En ik ben er niet achter gekomen dat fetchmail het kan verspreiden over de local users.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39
zoek es naar fetchmail met multidrop mode ;)

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07-2025
code:
1
2
poll "pop.xs4all.nl" with proto POP3
user "piet" with password "ikbeneenww" is "Pietje" here

Een regel als deze in je fetchmail zal nu bijvoorbeeld alle mail van de pop account van xs4all binnenhalen en sturen naar user "Pietje" Als je echt filter regels en dergelijke wil gaan toekennen moet je procmail gaan gebruiken.

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

De TS bedoeld dat ie alle mail op een POP box binnenkrijgt, dus xxx@yyy.zzz komt in de zelfde popbox als www@yyy.zzz. Ze hebben dus allemaal de zelfde username/password. fetchmail moet dus filteren op email adress en dan de zooi over verschillende mailboxen opdelen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
Daar moet je dus procmail voor gebruiken

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:18
Tomaat schreef op 25 november 2003 @ 11:32:
Daar moet je dus procmail voor gebruiken
Nee, dat hoeft dus niet... Kan gewoon met standaard faciliteiten van fetchmail, de zogenaamde multidrop mode.

In de manpages en op internet staan wel een aantal goede voorbeelden hiervan.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-02 11:41
hammerhead schreef op 25 november 2003 @ 11:35:
Nee, dat hoeft dus niet... Kan gewoon met standaard faciliteiten van fetchmail, de zogenaamde multidrop mode.

In de manpages en op internet staan wel een aantal goede voorbeelden hiervan.
ow, excuus

• hammerhead
Ik heb er zelf ook veel naar moeten zoeken :)

Het enige dat ik nog wel weet is dat ik wel moest oppassen voor mensen die mij een BCC hadden gestuurd naar een adres van die MultiPopBox. Hier staat bij To: dus niet een adres van mijn server en die wilde mijn MTA niet afleveren. Bleek dat bij mijn provider ze een extra header aan het bericht toevoegde (X-Delivered-To geloof ik uit mijn hoofd) en ik moest er voor zorgen dat fetchmail die zou gebruiken om te kijken naar wie het verstuurd was.

Verder was er nog het probleem van een catch-all adres, maar dat heb ik opgelost door Exim een beetje aan te passen.

Maar ik wist eerst ook niet dat die functionaliteit in fetchmail zat, maar je kunt er vrij veel mee doen.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

• Xtinct
Ik ben al wat verder met de fetchmail multidrop, thanx voor de tip _JGC_ _/-\o_

Ik had deze optie nog niet gevonden, maar het is me gelukt.

Alles wordt nu netjes bij de juiste personen afgeleverd.

Ik moet alleen nog even testen wat er gebeurd met bcc.

Voor mensen die ook geïnteresseerd zijn in de oplossing (of dat iemand nog een opmerking heeft over mijn fetchmail-string in .fetchmailrc

Komt ie:
poll pop.isp.com proto pop3 localdomains mijndomain.nl: user USERID pass PASSWORD is * here smtpaddres mijndomain.nl fetchall

Dit lijkt bij mij goed te werken.

• hammerhead
Xtinct schreef op 25 november 2003 @ 12:43:
Ik moet alleen nog even testen wat er gebeurd met bcc.
BCC zal standaar foutgaan. Dit omdat fetchmail kijkt naar de To: header. Bij een BCC naar iemand zal daar niet zijn eigen adres staan. Als je geluk hebt wordt er door de provider van de multi popbox een extra header toegevoegd. Met envelope (uit mijn hoofd te zeggen) kun je opgeven welke header fetchmail moet gebruiken.

--Eddie Rickenbacker

• Xtinct
Thanx Hammerhead voor de tip van Envelope.
Nu werkt BCC namelijk ook, kwam er ook achter dat de doorgestuurde webmaster aliases niet goed binnenkwamen, maar dat is hier ook mee opgelost.

Ik moest 'Envelope 2 "Received:" er bij zetten in mijn. fetchmailrc
omdat fetchmail de eerste 2 "Received:" moet overslaan

Thanx iedereen, sorry van de late reactie.
Pagina: 1