Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
die config heb ik nu ook draaien
ik denk dat het het handigst is als je eerst Win2K installeert, en dan Linux.
Dan wordt LILO je default bootloader, die kan én NT én Linux booten.
van NTLRD weet ik dit niet zeker.
nog een tip: Linux Mandrake kan geen NTFS-parities lezen, dus is het misschien slim om óf een aparte FAT-32 partitie te maken voor de documenten en MP3's, of de system-partitie van Win2K FAT-32 te maken.
ik zou zelf het eerste doen, aparte partities vind ik zelf erg makkelijk (ik heb er een stuk of 8 - win2k, docs, progs, MP3, games, temp, ISO-temp, en nog wat andere...
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Dan stel je lilo zo in dat ie niet wacht
dan schrijf je je bootsector naar een bestand met het linux proggie 'dd'. Dan kan je dat bestand in je boot.ini van win2000 zetten. Dan kan je linux booten vanuit je Win2000 bootloader zonder dat je met Lilo te maken hebt. Dat vinnik zelf mooier/beter werken. Als je precies wil weten hoe dat met DD werkt, moet je het even zeggen. Heb hier een kleine documentatie
Graag, zou je me dat kunnen mailen?Op donderdag 07 december 2000 21:47 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Als je precies wil weten hoe dat met DD werkt, moet je het even zeggen. Heb hier een kleine documentatie
Russian Blue Neji
Kate Bush
Tank joe ferry mugOp donderdag 07 december 2000 22:09 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Komt eraan...
Russian Blue Neji
Kate Bush
( kris.hofmans@pandora.be )
If it ain't broken it doesn't have enough features
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
2. Mandrake laat je kiezen uit twee bootmanagers, LILO en GRUB. En tjekt of je nog meer OS'en hebt. Hij zla je ntfs partitie niet zien als OS-containing maar wel (een of alle) fat parts. Even de partitie veranderen en je kan w2k booten uit (het overigens mooiere) grub. grub start dan linux of windows. (grub wel in MBR stoppen in dit geval!)
I totally agree
GRUB roels!!!
ff serieus, ik 'deed' het een tijdje geleden ook met #dd if=/dev....etc.etc.
Da's op zich wel een hele charmante oplossing, maar niet echt meer nodig vind ik.
Met LILO heb ik niks anders dan problemen en GRUB fixt 't allemaal in 1 keer
Meer info over GRUB vind je op http://www.gnu.org/software/grub/
Deze is nog in alpha stadium. Die bij MDK geleverd wordt is volgens mij door MDK zelf ontwikkeld....
succes,
Leander
maar ik zit met een probleem, ik heb gene boot.ini
ik gebruik wel de bootmanager van win2K want ik heb op dit moment win2K/98 ini dualboot.
Probeer is een 'dir boot.ini /a /s' (Met /a zie je ook de verborgen bestanden, en natuurlijk is boot.ini verborgen) Doe dat dan op de boot partitie van Win2000, dus ook diegene waar ntldr enzo opstaat.
^^ omhoog weer ^^
Thx ik heb em gevonden, ik ga andaag effe proberen om de 3 os's naast elkaar te krijgenOp maandag 04 december 2000 04:52 schreef Koen Rotteveel het volgende:
Je moet wel een boot.ini hebben anders kan je volgens mij niet booten tussen win98 en win2k.
Probeer is een 'dir boot.ini /a /s' (Met /a zie je ook de verborgen bestanden, en natuurlijk is boot.ini verborgen) Doe dat dan op de boot partitie van Win2000, dus ook diegene waar ntldr enzo opstaat.
Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat er in de bootsect.lnx moet staan?
aangezien deze maar 512 bytes is.
In je bootsect.lnx staat een exacte kopie van je bootsector. Dat zal ongetwijfeld bestaan uit wat machinecode die Lilo en vervolgens linux aanroept. Omdat dat helemaal afhankt van je configuratie is dat overal verschillend.Op zondag 10 december 2000 13:22 schreef Apache het volgende:
Maar zou iemand mij kunnen vertellen wat er in de bootsect.lnx moet staan?
aangezien deze maar 512 bytes is.
Maar op de een of andere manier moet je Lilo toch daar ergens neer kunnen zetten. Misschien effe zoeken met onno's search
kan, maar is niet aan te raden om performance/security redenen. Linux draait vrijwel altijd op ext2 (maar kan ook wel op andere filesystems). Je kan wel FAT partities lezen en schrijven en ntfs lezen.Op zondag 10 december 2000 16:41 schreef Mister_X het volgende:
op wat voor partitie installeer je Mandrake? gewoon op een FAT32 partitie?
kan ik die bootsector niet vinden op de bootdisk van linux?Op zondag 10 december 2000 18:09 schreef Koen Rotteveel het volgende:
[..]
In je bootsect.lnx staat een exacte kopie van je bootsector. Dat zal ongetwijfeld bestaan uit wat machinecode die Lilo en vervolgens linux aanroept. Omdat dat helemaal afhankt van je configuratie is dat overal verschillend.
Maar op de een of andere manier moet je Lilo toch daar ergens neer kunnen zetten. Misschien effe zoeken met onno's search
Ik denk dat je die kans idd wel hebt. Maar ik vrees alleen dat die bootsector de lilo aanroept die op het floppy staat, dus moet je evengoed je floppy erin hebben. Maar het valt te proberenOp zondag 10 december 2000 20:43 schreef Apache het volgende:
kan ik die bootsector niet vinden op de bootdisk van linux?
gebruik dan zoiets als if=/dev/fd0 ofzo. Je merkt snel genoeg of het werkt.
(ik wil niet meer weg uit linux
Is voor jou misschien ISObuster wel makkelijk:Op zondag 10 december 2000 18:47 schreef Mister_X het volgende:
hoe maak je dan een linux partitie? en waar gooi je de installatie bestanden dan op? ik bedoel ik download nou mandrak 7.2 install iso, wat doe ik als ik hem uitpak, ik heb geen brander ofzo...
http://www.ping.be/vcd/start2.htm
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Is er geen manier om in NT direct de hd aan te geven die hij moet booten, of in de boot.ini?
Boot gewoon ff van flop (met een kernel op de flop) en installeer dan grub.
Je kunt ook grub gebruiken van flop. Je kunt een ext2fs-bootsector downloaden van grub, als je die ff op een flop zet met dd, dan kun je daarmee elk OS booten die je maar wilt.
Chainloading rules!
Nogmaals: GRUB!!!!
kijk op www.xosl.org
maar als het niet gaat blijf ik wel bij mijn bootflop.
Check deze topic is over lilo en >1024Op zondag 10 december 2000 13:22 schreef Apache het volgende:
lilo -v werkt bij mij niet omdat linux geinstalleerd is op hdb6 en dat is boven de 1024ste cilinder.
Verwijderd
ik heb het eens geprobeerd, maar toen ging het nog niet echt goed!~
tips Mischien!?
Mijn boot.ini ziet er nu zo uit, maar dit werkt niet:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\linux="SuSE 7.3 Professional" /fastdetect