[MSI 6330] K7T Turbo + ddr: werkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 11:31
Ben voor een vriendin een zo goedkoop mogelijk (als ze d'r schoolwerk er maar op kan doen + WinXP) systeempje aan het samenstellen, en nu ga ik zelf overstappen op de ASUS A7N8X-X en neemt zij mijn moederbord over. Voor beiden voordelig. Ik ben alleen meer into software dan hardware en ben benieuwd wat er gebeurt wanneer je 256MB DDR geheugen op die MSI K7t Turbo (6330) zet.

In de search wel o.a. dit topic gevonden, maar er is alleen maar te vinden dat het bord geen DDR ondersteund. Dit wist ik ook al, maar wat is het gevolg van het niet ondersteunen: werkt de pc dan helemaal niet (herkent ie het geheugen niet oid) of loopt het geheugen gewoon langzamer dan die aankan?

Het geval wil namelijk dat 256MB DDR goedkoper is dan 256MB SDRAM, maar de keuze hangt dus toch af van de werking.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Het pást fysiek geen eens :+

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:59

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Als je er een reepje DDR in krijgt ben je een knappe jongen. Het bord is alleen voor SDRAM (wat je zelf al zegt), ga het nou niet proberen, het lukt je toch niet ;)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• prutsger
Wat gaat er niet passen dan? Zijn de sleuven heel anders? Op afbeeldingen ziet het er toch hetzelfde uit. Heb nog nooit DDR in handen gehad btw ;(

Betekend dat dat als ik die ASUS koop, die dus wel DDR ondersteund mijn SDRAM (2x 256MB PC133) daar niet in past? Dat past dus wel want hij ondersteunt ook SDRAM.

Klinkt misschien een beetje als n00b vragen, zijn het ook, maar ik wil graag weten hoe dat precies zit.

[ Voor 3% gewijzigd door prutsger op 25-11-2003 10:39 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_grover_ schreef op 25 november 2003 @ 10:36:
Wat gaat er niet passen dan? Zijn de sleuven heel anders? Op afbeeldingen ziet het er toch hetzelfde uit. Heb nog nooit DDR in handen gehad btw ;(

Betekend dat dat als ik die ASUS koop, die dus wel DDR ondersteund mijn SDRAM (2x 256MB PC133) daar niet in past? Dat past dus wel want hij ondersteunt ook SDRAM.

Klinkt misschien een beetje als n00b vragen, zijn het ook, maar ik wil graag weten hoe dat precies zit.
ja natuurlijk zijn de sleuven heel anders... en ik zou het ook maar niet proberen er in te doen. Ik heb hier ook een K7T Turbo, maar daar kan echt alleen maar SDRAM in... wat wel geloof ik kan is een Athlon XP er in tot een bepaalde snelheid.

DDR:
Afbeeldingslocatie: http://www.hexon.com.sg/hexon_tech/images/ddr.jpg

SDRAM
Afbeeldingslocatie: http://www.ventadeproductos.com/images/sdram.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Y0ur1 op 25-11-2003 10:42 ]

• lameeuw

lameeuw

Wat Abbadon al zegt: het past fysiek niet. SDRAM = 168 pins, DDR = 184 pins... gaat niet echt lukken. Dat Asus bord waar je het over hebt (A7N8X-X) heeft 3 x DDR 184 pins geheugen sleuven, daar ga je van z'n nooit niet je SDRAM in krijgen, dat ondersteund ie niet.

[ Voor 46% gewijzigd door lameeuw op 25-11-2003 10:45 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mocht het je wel lukken: dan heb je weer een mooie sleutelhanger erbij, net zoals ik een halve 64MB reep als sleutelhanger heb omdat een n00b dat ding anderom in moest steken.

Verwijderd

Als je trouwens even goed zoekt zie je dat er een aantal shops zijn die niet zo heel veel meer vragen voor SD dan voor DD, heb het hier wel over "merkgeheugen" en geen noname shit.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ - RAM FAQ - DIMM keys

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/dimm-keys.gif

Zoals je ziet heeft een DDR reepje meer pinnetjes en zitten de keys op andere plaatsen :) Mocht je toch een DDR reepje -desnoods met geweld- in een SDR slot te hebben gekregen, dan nog zal het niet werken :+ Het chipset van je moederbord moet het ook ondersteunen namelijk.

• prutsger
Als je trouwens even goed zoekt zie je dat er een aantal shops zijn die niet zo heel veel meer vragen voor SD dan voor DD, heb het hier wel over "merkgeheugen" en geen noname shit.
Ik haal nu al het spul al bij twee winkels, heb niet veel zin om door heel nederland uit tien verschillende winkels onderdelen te halen om misschien €10,- euro te winnen...

Tis duidelijk dan wordt het dus SDRAM. Maar:

Dan is dat toch hetzelfde probleem met die pins of zie ik dat verkeerd

[ Voor 38% gewijzigd door prutsger op 25-11-2003 10:47 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat die nieuwe Asus SDRAM (synchronous dynamic random access memory) ondersteunt betekent echt niet dat hij ook SDR ondersteunt. SDRAM kan op zowel SDR (single data rate) als DDR (double data rate) slaan. Jouw huidige mobo ondersteunt alléén SDR SDRAM en de nieuwe Asus DDR SDRAM.

Volg je het nog? Lees anders de RAM FAQ door, er zal een wereld voor je opengaan, echt waar :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 25-11-2003 10:51 ]

• lameeuw

lameeuw

lameeuw schreef op 25 november 2003 @ 10:41:
Wat Abbadon al zegt: het past fysiek niet. SDRAM = 168 pins, DDR = 184 pins... gaat niet echt lukken. Dat Asus bord waar je het over hebt (A7N8X-X) heeft 3 x DDR 184 pins geheugen sleuven, daar ga je van z'n nooit niet je SDRAM in krijgen, dat ondersteund ie niet.
Als je op de site van Asus ofzow kijkt, dan ben je er zo achter

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Okay. Ik liet 'm voor de grap ff open maar dit is gewoon in de uitgebreide FAQ van ons terug te vinden :) Neem 'm door en je weet wat je moet weten. Nu is het wel welletjes, straks krijgen we topics of een P4 in een Athlon bord past 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.