Toon posts:

[Arcserve 2000] Exchange restore.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een Exchange 2000 server draaien. Gisteren gingen er 2 schijven kapot en weg was onze raid array :'( :'(

Nieuwe schijven in de server, Windows2000 installeren. Exchange installeren met de /disasterrecovery switch. Hierna Arcserve2000 geinstalleerd + de Exchange 2000 agent.

Maar zodra ik de First storage group wil restoren krijg ik de volgende melding:
code:
1
E8605 Failed to start restore. (DBNAME=First Storage Group\D:\exchange2000\MDBDATA\priv1.edb[Mailbox Store (Server02)]. EC=Backup Agent Error --323 "Cannot stop a MS Exchange Server Service"

Ik heb de hele CA site al afgelopen maar er is niks te vinden over deze foutmelding.
De Gebruiker die het restore proces runt heeft voldoende rechten om de services stoppen.

Daarnaast heb ik de backup procedure via het "boekje" gedaan zie ook: http://support.ca.com/techbases/as2000/as2k-18308.html

Specificaties:
Win2k server SP4.
Exchange 2000, SP3
Arcserver 2000 SP4
Exchange backup Agent.

Er is al een Call geopend bij CA maar tot nu nog geen response.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wellicht draaid je mail-server op dat moment al, die moet je eerst
handmatig deactiveren.

Wat gebeurt er als je het bestand op een andere lokatie wil terug gooien?..

[ Voor 36% gewijzigd door avon op 25-11-2003 10:24 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 25 november 2003 @ 10:23:
Wellicht draaid je mail-server op dat moment al, die moet je eerst
handmatig deactiveren.

Wat gebeurt er als je het bestand op een andere lokatie wil terug gooien?..
Alle services heb ik al eens plat gegooid. Maar dan komt arcserve met de melding dat de store niet draait. (Wat dus wel moet)

Over het restoren naar een andere lokatie: Ik betwijfel of dat arcserve dan gewoon de edb en de stm uitspuigd. Want dan heb ik het probleem zo getackeld. Maar CA gaat ons binnen 30 minuten terug bellen. Dus ik heb nog even geduld.
Je weet dat je Overwrite Database aan moet vinken he. * mutsje gaat ff opzoek naar vinkje.
Ja dat wist ik. Staat beschreven in het documentje ik mee postte in mijn start post.

* Waarom moest ik ook een duur ArcServe pakket hebben :? Gewoon iedere nacht een simpele kopieer slag van de stm en edb haf mijn leven een stuk makkelijker gemaakt vrees ik :'(

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 10:55 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Je weet dat je Overwrite Database aan moet vinken he. * mutsje gaat ff opzoek naar vinkje.

Je kunt de EDB files ook naar alternate location restoren. Exchange stoppen de originele ff naar folder old moven dan jou restorede ebd file terug zetten. zie de andere thread in SA. Gaat ook over terug zetten Exchange met alleen EDB files.

[ Voor 58% gewijzigd door mutsje op 25-11-2003 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 25 november 2003 @ 10:44:

Je kunt de EDB files ook naar alternate location restoren. Exchange stoppen de originele ff naar folder old moven dan jou restorede ebd file terug zetten. zie de andere thread in SA. Gaat ook over terug zetten Exchange met alleen EDB files.
Ik vraag me dus af of dit gaat werken. Het truukje met EDB files terug kopieeren heb ik al eens eerder met succes toegepast. ALS CA niet terug belt dan zal ik de First storage group wel even restoren naar een andere lokatie.

edit:

Even voor de duidelijkheid. We maken gebruik van de Arcserve backup agent voor Exchange. In de Arcserve manager komt er gewoon een "Microsoft Information Store" optie bij (naast de schijven die de server bevat). Vanuit hier wordt er dus een backup gedaan. En niet de losse edb/stm file wordt naar tape geschreven.

Ik heb net als test even de public store proberen te restoren naar een andere lokatie. Maar dit geeft de zelfde foutmelding als gevolg :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
CA komt er ook niet uit. Nu heb ik (gelukkig) de stm en edb file 2 weken geleden gekopieerd naar een andere server. Ik denk dat ik deze maar terug ga zetten en dan kijken of ik iets kan restoren met de brick level backup. (want die is ook up2date)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 15:08 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Misschien tijd om over te gaan op Backup Exec 9 :)

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Na veel uitzoekwerk hebben we in het register een key aangemaakt En deze "1" als waarde meegegeven. nze DLT stoomt nu met 210 MB/s de information store terug naar onze Exchange server.

De exacte key post ik straks nog wel even. Ik laat de server nu maar eerst even rustig restoren :)
Ben benieuwd of het dadelijk meteen werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 17:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
De betreffende sleutel slaat op de Arcserve 2000 Agent voor Exchange 2000
code:
1
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ComputerAssociates\ARCserveIT\DSAgent\Currenversion\agent\dbaexch

Hierin hebben we dus een nieuwe "DWORD-waarde" aangemaakt met als naam: isExch2000 en deze gevuld met de waarde (gegevens) 1 (hex)

De database bleek na de restore ook nog vol met fouten te zitten. En ik kan je vertellen dat een eseutil -p niet grappig is op een database van 12 GB.

Martijntje heeft vannacht weinig geslapen maar de gebruikers zijn weer blij! En daar doe je het toch voor als systeembeheerder :)

Weltrusten!
Pagina: 1