Toon posts:

Adaptec SCSI controller advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een ellenlange zoektocht over het internet en een gebrek aan kennis in SCSI controllers, heb ik besloten mijn uitvlucht maar in naar Tweakers te richten.

Mijn stage opdrachten is nu om een SCSI controller te vinden die voldoet aan de volgende eisen:

PCI SCSI controller met een 50 Pin externe connector geschikt voor minimaal 4 devices.

Ik heb eens rondgekeken en heb opgemerkt dat de meeste controllers niet meer gemanifactuurd worden door adaptec. Nou vraag ik me af of die versies dan zowiezo nog wel verkocht worden?

Dat ik overigens nieuw hier en niet zoveel kennis heb van bepaalde hardware wil dat zeggen dat ik niet geholpen mag worden? Ik heb de gedrags code enzovoort gelezen en ik weet wat ik fout heb gedaan in mijn vorige post. Nou wil ik echter niet zo overkomen alsof ik dit zie als een medium om even snel gebruik te maken van jullie kennis.

Maar nu zal ik het dan maar zo vragen:
Is de 2900 serie meer efficienter in bijvoorbeeld snelheid en performance dan bijvoorbeeld de 2920 serie.

Het moet een configuratie worden voor RAID 1 en niet al te veel geld kosten.
Nou vraag ik niet om een volledige uitleg en alles, alleen om een klein advies richting de juiste aankoop. En ik heb http://gathering.tweakers...st_message/16985205#welke gelezen (en compleet proberen te begrijpen) Alleen ik kom er niet helemaal aan uit.

Is dit zo goed BalusC? Zo niet sluit em dan maar weer.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mijn stage opdrachten is nu om een SCSI controller te vinden die voldoet aan de volgende eisen
Dus we mogen maar jouw huiswerk doen? Daar heb je toch je leraar voor ..
Nou vraag ik me af of die versies dan zowiezo nog wel verkocht worden?
Als het niet in tweakers.net/pricewatch, pricewatch.com, pricegrabber.com, etc staat, dan kun je inderdaad met een redelijke zekerheid aannemen dat het niet meer wordt gemaakt cq verkocht. Dan zul je hem wel via de tweedehandse kanalen moeten aanschaffen.
Dat ik overigens nieuw hier en niet zoveel kennis heb van bepaalde hardware wil dat zeggen dat ik niet geholpen mag worden?
Dat is niet waar. Maar je hebt -denk ik- zelf al uitgevonden waarom jouw vorige topic dicht ging: jouw topicstart was beroerd. Je zet louter een aantal eisen neer en we mogen dan maar een SCSI controllertje voor jou uitzoeken, terwijl je dat net zo goed zelf kan doen.
Maar nu zal ik het dan maar zo vragen:
Is de 2900 serie meer efficienter in bijvoorbeeld snelheid en performance dan bijvoorbeeld de 2920 serie.
Kun je deze vraag eens herzien? De AHA2920 valt onder de 2900-serie ..
Het moet een configuratie worden voor RAID 1 en niet al te veel geld kosten.
De AHA2920 is géén RAID kaart, maar daar had je achter kunnen komen door slechts een blik op de product specificaties op Adaptec site te werpen.

Sorry hoor, maar deze topicstart gaat weer nergens naar toe. Toch laat ik hem voorlopig open in afwachting van goede beargumentatie waarom het topic naar jouw inzicht open moet blijven.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 11:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat je ook zou kunnen doen is een Ultra160 of Ultra320 SCSI-controller met interne 50-pins connector kopen en daar een intern naar extern verloopkabeltje op aansluiten. Ultra160 en Ultra320-controllers zijn wel goed verkrijgbaar, ze zijn alleen veel duurder. Je kunt ook voor 40-60 euro een Tekram DC-395 op de kop tikken. Hier zit een Symbios chipset op die goed wordt ondersteund.

http://www.tekram.com.tw/ProductSpec.ASP?Product=DC-395
pricewatch: Tekram DC-395UW (UltraWide SCSI, 1x68p 1x50p)
http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/gzzs02.html

Zie voor kabels Alternate.nl -> hardware -> controllers -> toebehoren -> diversen

Verwijderd

Topicstarter
Dus we mogen maar jouw huiswerk doen? Daar heb je toch je leraar voor ..
Nee ik zit op stage, op een bedrijf

En sluit maar dan

Ik heb geen tijd/zin in een goeie beargumentering, die heb ik niet, kan ik niet verzinnen, dus laat maar zitten, verwijder het, doe ermee wat je wilt, laat maar. Sorry voor je tijd te verspillen.

Edit: Btw Thnx Femme

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:01 ]

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Is het om zo'n extern kastje aan te sluiten ofzo ? Een 2940UW heeft extern een 68 pins aansluiting (meestal) en daar kun je ook een kabel voor kopen. Op Ebay staan genoeg 2e hands scsi kaartjes tegen hele redelijke prijzen.

Verwijderd

Hier in V & A staan er ook regelmatig.

edit:
ik heb net ff gekeken , en zie er zowiezo al een stuk of 6 staan.
Pagina: 1