Toon posts:

alleen administrator inloggen via OWA?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op school bezig met een exchange server.

nu heb ik op 2 clients outlook 2000 geinstalleerd en op een server exchagne 2000
ik kan prima mijn mail versturen gedeelde agenda bekijken etc. via outlook 2000 maar nu wil ik ook mail kunnne versturen en gedeelde agenda bekijken via OWA.

wanneer ik probeer in te loggen op //***.***.***.***/Exchange dan kan ik aleen met de administator inloggen |:( wanneer ik met de gebruiker probeer in te loggen zegt ie na 3x unauthorized. en met //***.***.***.***/Exchange/dstift komt er te staan "this page cannot be displayed" 8)7 . weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik ook met gebruikers in kan loggen op de server via OWA

alvast bedankt :P

ik heb ook op microsoft page gekeken maar niks gevonden

Verwijderd

Users moeten het recht : "Log on locally hebben"

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
Misschien is het vorige punt iets, maar dat verhielp het probleem bij mij niet.

Je moet even kijken wat die gebruikers voor emailadressen hebben, want ze moeten ook een e-mailadres hebben van het active directory domain.

[ Voor 33% gewijzigd door mabarto op 04-12-2003 11:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al aangezet bij administartive tools>local security setting>local policies>user rights assignment maar het wil nog niet lukken. moet ik nog iets aanzetten oid :? tnx voor de snelle reply trouwens _/-\o_

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

en als je http://server/exchange/username/inbox doet wat krijg je dan.

Word in jou Exchange organisatie uberhaupt wel toegestaan dat users OWA mogen gebruiken(is ook een rule bij AD Users & Computers > Exchange advanced geloof ik)

Verwijderd

Topicstarter
wanneer ik naar mijn inbox probeer te gaan vraagt hij om username en password wanneer ik dat invul zegt ie this page cannot be displayed 8)7 en bij advanced staat volgens mij niks over OWA ?? heeft iemand nog andere mogelijkheden die ik kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
kan het misschien zo zijn dat ik nog wat meot veranderen in mijn ISM ? als ik overigens mijn mbx als web sharing aanzet dat zie ik mn mailbox wel, maar dan als ftp dus ik kan er in principe gewoon in alleen niet via de OWA interface :(

ik heb overigens nog iets vreemds gevonden, wanner ik naar mijn ISM ga en ik browse de administartor mailbox dan vraagt hij netjes om password etc, doe ik dat voor mijn account zegt ie menteen this page cannot be dispalyed
heb overigens in een ander topic gelezen dat het ook kon liggen aan de IE versie maar heb het met 5 en 6 geprobeerd beide zonder resultaat

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:16 ]

• mabarto
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:05:
kan het misschien zo zijn dat ik nog wat meot veranderen in mijn ISM ? als ik overigens mijn mbx als web sharing aanzet dat zie ik mn mailbox wel, maar dan als ftp dus ik kan er in principe gewoon in alleen niet via de OWA interface :(

ik heb overigens nog iets vreemds gevonden, wanner ik naar mijn ISM ga en ik browse de administartor mailbox dan vraagt hij netjes om password etc, doe ik dat voor mijn account zegt ie menteen this page cannot be dispalyed
heb overigens in een ander topic gelezen dat het ook kon liggen aan de IE versie maar heb het met 5 en 6 geprobeerd beide zonder resultaat
Heb je nou ook al die emailadressen gecontroleerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb als voorbeeld dwazer@test.nl bij mijn gebruiker neergezet als email adres. het domein zelf heet overigens aleen test zonder .nl erachter. is dit een probleem of bedoel je iets anders?

de public folder kan ik overigens wel openen met mijn username, op een client.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2003 11:40 ]

• mabarto
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 11:28:
ja ik heb als voorbeeld dwazer@test.nl bij mijn gebruiker neergezet als email adres. het domein zelf heet overigens aleen test zonder .nl erachter. is dit een probleem of bedoel je iets anders?

de public folder kan ik overigens wel openen met mijn username, op een client.
Een active directory domain heeft <naam>.<extentie>
Je kunt dit achterhalen door de eigenschappen op te vragen van je server (my computer>properties) en dan in tabblad "Network Identification" zie je Domain staan.

De gebruiker moet dan een emailadres hebben <naam>@activedirectorydomain

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

barto018.. TS heeft als Domain naam gewoon Domain zonder extensie.. dit kon wel eens moeilijkheden gaan opleveren.. :|
het domein zelf heet overigens aleen test zonder .nl erachter. is dit een probleem of bedoel je iets anders?

[ Voor 36% gewijzigd door mutsje op 26-11-2003 19:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat klopt als ik bij mijn domein ga kijken dan staat er alleen domain: test dus zonder extentie kan dit echt het probleem zijn :S ik kan dus wel met outlook 2000 verzenden ontvangen. alvast bedankt voor de hulp, maar ik zou dan toch wel gewoon mijn mbx moeten kunnen browsen???

• mabarto
mutsje schreef op 26 november 2003 @ 19:27:
barto018.. TS heeft als Domain naam gewoon Domain zonder extensie.. dit kon wel eens moeilijkheden gaan opleveren.. :|

[...]
Ohh, nou dan kom ik kennelijk net onder een steen vandaan gekropen, want naar mijn weten installeert Exchange zich niet zonder een AD.

• mabarto
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 10:25:
ja dat klopt als ik bij mijn domein ga kijken dan staat er alleen domain: test dus zonder extentie kan dit echt het probleem zijn :S ik kan dus wel met outlook 2000 verzenden ontvangen. alvast bedankt voor de hulp, maar ik zou dan toch wel gewoon mijn mbx moeten kunnen browsen???
Probeer eens emailadres @<domein>.local toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind het overigens raar dat ik dan wel met administrator naar OWA kan... als het een proleem oplevert wanneer je geen extentie erachter hebt dan zou dat toch ook een probleem zijn wanneer je met de administrator wilt inloggen?? correct me if i am wrong..

het is namelijk niet echt makkelijk om er nu weer een extentie achter te krijgen... of is er nog een makkelijkere manier om mn domein naam te veranderen als ik hem bij deze computer wil veranderen gaat dat niet aangezien die als domain server daait en de clients dus ingelogd zijn... :(

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

barto018 schreef op 27 november 2003 @ 11:05:
[...]

Ohh, nou dan kom ik kennelijk net onder een steen vandaan gekropen, want naar mijn weten installeert Exchange zich niet zonder een AD.
Exchange kun je niet zonder Active Directory installeren maar je kan wel de beginners fout maken door Active Directory zonder bv .local te installeren dus zonder extensie dat je alleen Domain hebt maar niet Domain.local. Dit kan ook rare fouten veroorzaken.

• mabarto
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:11:
ik vind het overigens raar dat ik dan wel met administrator naar OWA kan... als het een proleem oplevert wanneer je geen extentie erachter hebt dan zou dat toch ook een probleem zijn wanneer je met de administrator wilt inloggen?? correct me if i am wrong..

het is namelijk niet echt makkelijk om er nu weer een extentie achter te krijgen... of is er nog een makkelijkere manier om mn domein naam te veranderen als ik hem bij deze computer wil veranderen gaat dat niet aangezien die als domain server daait en de clients dus ingelogd zijn... :(
Kijk eens wat voor e-mailadressen de Administrator allemaal heeft. Waarschijnlijk mis je er toch echt 1 bij de andere gebruikers (dat had ik tenminste).

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het probleem denk ik gevonden....
er staat bij administrator administrator@test als email test is het domein en staat dus zonder extensie,
maar bij mijn user heb ik dus een extensie erachter gezet, dus gebruiker@test.nl dus dat is niet hetzelfde :( ik zal kijken wat er gebeurt als ik mn extensie erachter weg haal wat ie dan doet, en ander wort het het domein opnieuw instellen maar dan met extentie |:( ik houd jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook nog eens goed gekeken naar de rechten van de mbx en op een of andere manier stond daar mijn user ook niet bij :? ik heb de user dus toegevoegd en toen deed OWA het al maar ben nu gelijk mijn domein opnieuw aan het instellen zodat het meteen allemaal geod gaat, daarna ga ik me bezig houden met het beveiligen van het hele zooitje 8)7 bedankt voor de hulp allemaal daze kan /close
Pagina: 1